Gå til innhold

HJELP - Hvilket objektiv bør jeg velge?


Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe eit objektiv til mitt Canon eos 450d. Da jeg kjøpte kameraet fulgte objektivet 18-55 med. Nå skal jeg på safari og har lyst på eit større objektiv! Men hva bør og kan jeg velge???

 

har sett på Sigma AF 70-300/4-5.6 DG Zoom Macro – Canon EF.. men usikker på om eg kan bruke den på mitt kamera??

 

Håper noen kan hjelpe en nybegynner som meg!! :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svarene så langt!

 

Har nok ikke så mye penger at det gjør noe. koster mye å dra til afrika(derfor sigma var tiltrekkende).

 

ser sigmaen er uten bildestabilisator. Vil dette bli et stort problem? skal sitte i bil, så det kan humpe litt..

 

dersom lyset blir et problem, har eg vært inne på å kjøpe en blitz. kan få både blitz og objektiv for ca. kr. 3500.- dette er likevel billigere enn canon sitt objektiv..

Endret av fordsmax
Lenke til kommentar

Tror ikke blits er noen god ide. De tingene du kommer til å ta bilder av kommer nok til og være for langt unna uansett, ikke tror jeg de er spesielt blide for og bli flasha heller, hadde jeg vært en løve hadde jeg spist deg for mindre.

 

Bildestabilisator er aldri dumt, men vet ikke om noe billig tele med bildestabilisering. Om du har nok lys (stort sett har man vel det på safari?) så har det ikke så mye og si heller. Når det begynner å bli mørkt kjøres det vel ikke så mye rundt, og man har mer muligheter til stativbruk o.l Her snakker jeg om ting jeg har null greie på. Finnes helt sikkert noen fine guider om akkurat det her.

 

Drømmer om en lignende tur selv. Håper du får det drit fett, og lykke til.

Lenke til kommentar

Anbefaler også 55-250. Kjøpte den etter å ha lest en del tester og at den ble anbefalt her på forumet. Kvaliteten føles bedre ut enn 18-55is. Men har ikke prøvd alternativene fra Sigma og Tamron.

 

Stort sett er det mye lys i Afrika. Skumringen er kort, det er ikke mange minuttene hver dag at man kan ta bilder med f2,8, men ikke med f5,6. Problemet er at det er da en ser mye dyr. Dyrene er passive på dagtid, så ofte er en ute ved soloppgang og solnedgang.

Lenke til kommentar

Jeg har en Caono 75-300 III USM. Når det er lyst blir bildene helt greie, men ved litt skumring synes jeg ikke at bildene blir spesielt bra, selv når jeg bruker stativ, fjærnutløser, låser speilet og ISO på 100

Endret av btl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...