Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Dørlås som fryser fast.


Anbefalte innlegg

Har da et evig varende helvete med en bil lås/dør som fryser opptil flere ganger i uken.

Har prøvd og varme nøkkel med lighter, pose med varmt vann, lås olje. Nå i morrest måtte jeg rett og slett bare gi opp og komme meg inn i bilen min.

Det som skjer er at jeg får nøkkelen inn i låsen og får vridd om, men det skjer ikke en dritt alikevel.

Har prøvd og vridd om nøkkelen til den nesten knekker opptil flere ganger. Bilen forblir låst.

Har sentrallås som jeg må bruke nøkkel på ikke fjernkontroll.

 

Noen som har noen veldig gode råd for og få fikset dette permanent???? eller for de neste par månedene.

(Har snakka med en som sa at han måtte skifte dørpakningene på bilen for og få fikset det siden han trodde det lekket luft gjennom som fikk det til og fryse innvending men veit ikke jeg. )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har lignende problem på min passat. Låsene åpner seg og alt, men selve låsen i håndtaket som skal utløse mekanismen som åpner døra funker ikke. Og når døra endelig går opp så går den ikke igjen. Irriterende som fy. Bruker både fjernkontroll og nøkkel.

 

Smurte låsene veeeeldig mye når det var varmegrader og etter det så har jeg ikke vært plaget.

Lenke til kommentar
Har hatt samme problem, men det gikk over med bruk av riktig olje. Rart at det ikke funker for deg.

 

Hvilken olje brukte du?

 

Smurte låsene veeeeldig mye når det var varmegrader og etter det så har jeg ikke vært plaget.

 

Må du gjøre det når det er varmegrader?

 

 

Prøvde flere ganger mens det var kuldegrader da hjalp det ikke.

Lenke til kommentar
Har lignende problem på min passat. Låsene åpner seg og alt, men selve låsen i håndtaket som skal utløse mekanismen som åpner døra funker ikke. Og når døra endelig går opp så går den ikke igjen. Irriterende som fy. Bruker både fjernkontroll og nøkkel.

 

På VAG-produkter må man ta av dørpanelene, bruke hårføner/varmluftpistol og få tørket opp djevelskapet før man sprayer hele elendigheten med silikonfett eller lignende (Bostik syrefritt fett på kontakter).

 

Har gått gjennom denne prosessen et par ganger på Allroaden, og nå funker det sånn passe. :cool:

 

Prøvde flere ganger mens det var kuldegrader da hjalp det ikke.

 

Det er mekanismen inni døren som fryser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...