Gå til innhold

Linksys klarer ikke koble til internett


Anbefalte innlegg

Har fått meg en trådløs router typen Linksys (WRT54GL) og i følge statuslampene på routeren er den tilkoblet internett, men på slutten av installasjonen får jeg beskjed om at routeren ikke klarer å koble seg på internett via speed touch-modemet, og jeg får beskjed om å slå modemet av og på.

Har prøvd det, men det ser ikke ut til å ha noen effekt.

 

Noen tips til hvor problemet kan ligge?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

når den ber dg slå av og på. så ta ut strømkontakten åg vent ca 10sekunder.

 

okay du har internett? :p

 

kabel koblet til rett utgang fra router.

 

drivere fra cd installert.

 

 

 

gå inn på mine nettverksteder åg du skal finne en tilkobling som heter lokal tilkobling. denne skal være aktivert.

 

hold windowsknappen nede og trykk på knappen: pause\break.

 

velg maskinvare -> enhetsbehandling her vil du få opp en liste over alle komponentene i pcen.

 

er d noen utropstegn her?

Lenke til kommentar

Ja har tatt ut strømkontakten oh hatt den ute x anntall sekunder opp til flere ganger nå... i grunn.. og routeren påstår fortsatt at den ikke klarer å koble seg til nett via modemet mitt.

 

Ja har nett når jeg bare bruker modem ja :mrgreen:

 

driver er installert men ikke kommet til finnish pga det stopper opp på veien pga den teite routeren liksom ikke klarer å koble seg på nettet... argghhh... :wallbash:

 

wow det var en kul snarvei.. hihi ja nei ser ikke no !!!!! der... ikke sikker på hva jeg ser etter.

Lenke til kommentar

Det du må vite er hva modemet ditt gjør.

Er det et gammeldags modem med PPPoE oppkobling så må du sette opp WAN i Linksys til PPPoE med rett bruker@online.no? og passord.

Er det et routermodem så skal du sette opp linksys til DHCP (hente ipadresse automatisk).

 

Hvis det siste ikke går så kan det være en ipkonflikt. Hvis Speedtouchmodemet deler ut 192.168.1.x så må du i såfall endre ipadressene på LAN i Linksys til 192.168.0.x for å unngå problemer.

Lenke til kommentar

Æsj jeg kommer ikke inn på verken modem eller router jeg nå plutselig.. :S

den ip adressa su nevnte jeg skulle gå inn på og logge inn med brukernavn og passord.. VEL verken admin, eller brukernavnet på online eller det passordet funker.. så nå veit jeg ikke mine arme råd.. og ikke "snakker" dataen med linksysen lenger heller.. men nå finner den den på radaren sin da, og kobler seg på men den får ikke full tilkobling... arg... jeg føler meg så teit.. det er sikkert såre enkelt å fikse opp i detta og så sitter jeg å knoter som bare det.

Lenke til kommentar

Nå gikk det å komme inn på routeren i det minste og jeg gjorde som du skrev, men da jeg skal:

Confirm new settings

SSID Linksys

Channel 11

Key (blank)

 

Får jeg fortsatt opp at den ikke klarer å conect to internet og får atter en gang beskjed om å skru modemet av og på i 10 sekunder.

Nå er det like før modem, router og pc går UT vinduet her.. så nå skal jeg pakke sammen og legga meg.

 

Håper kanskje det ligger et mirakelsvar her til meg i morgen når jeg står opp :blush:

Lenke til kommentar

Hvis det er et routermodem så skal det trolig holde å resette routeren for å komme på nett.

Har du satt kabelen fra routermodem i internettporten (WAN) på Linksys ?

Når du logger inn så skal du gå direkte på http://192.168.1.1 og ikke bruke CD.

Med routermodem foran så skal du egentlig slippe konfigurasjon av routeren, men den skal stå slik at den henter ipadresse automatisk fra modem.

 

Får du det ikke til nå, så er det sikkert en ide å spørre noen med peiling :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...