Gå til innhold

koss porta pro garantien, ikke gyldig under finanskrisen?


Svampebob

Anbefalte innlegg

Var på lefdal i dag, og skulle levere inn mitt headset. Hadde med kvitering, men når jeg skulle levere det inn så sa han at de ikke tok inn for skurring osv, nå under finanskrisen. Så det jeg lurte på om er kan de gjøre det? Når de allerede har en livs tid garanti? Og noen som vet hva som må til for at man kan levere det inn? :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
gå tilbake og sett fyren på plass. Forklar han at garantiloven funker ikke slik ^^

Hvilken "garantilov"? Så vidt meg bekjent er ikke garanti lovbestemt, men heller et gode fra produsenten utover forbrukerkjøpsloven. Men det er naturligvis mulig at jeg har misforstått. Har du noe regelverk å vise til?

 

Forøvrig trådstarter: har du livstidsgaranti, så har du livstidsgaranti. Ikke ta nei som et svar i denne saken.

Endret av Horrorbyte
Lenke til kommentar
Koss har en garanti som gjelder uavhengig av finanskrise, tsunami, dommedag og andre store og små hendelser. Selvfølgelig kan man ikke avskrive seg kun pga omstendigheter, så det er bare å gå tilbake.

 

Fikk høre at Koss ikke lengre har livstidsgaranti da jeg forsøkte å få garantireperasjon på 13 mnd. gamle headsett.

 

Da reperasjonen ble dyrere enn det søplet kostet nytt endte det opp på dynga, dette var de dyreste koss-lurene.

Lenke til kommentar

Jeg fikk byttet inn mitt for to uker siden. Gikk i butikken, sto en ung jente der, som lurte på om jeg hadde testa og forsiktra meg om at det ikke var mp3-spilleren min, og ikke kossa. ( :nei: ) SÅ prøvde ho å gi meg ett annet headsett i bytte, ikke de orginale porta pro. "De er bedre" sa ho, men jeg krevde porta pro fordi da vet jeg hva jeg får; øresus og helvete, MEN det sto enda "LIVSGARANTI" på esken. Og det sparer meg penger. :)

Endret av nostegar
Lenke til kommentar

Koss har, iht egen hjemmeside, Koss Limited Lifetime Warranty.

Det gjelder ikke din lifetime, men forventet levetid på utstyret.

Så de garanterer ikke produktet i 76 år, sånn hvis noen skulle lure.

 

Prøv å dra bort dit en gang til du. Så lenge det ikke kan bevises fra produsentens/butikkens side at du bevisst har ødelagt dem, gjelder garantien.

Lenke til kommentar
Eneste det er livstidgaranti på i kossheadsett er høytalerene. Alt av slitasje, brudd i ledninger og annet dekkes ikke / ryker garantien. Koss har blitt veldig sjerpende med å teste de som kommer i retur og har derfor gitt tydelig beskjed om at dette gjelder kun høytalere.

Det er godt mulig, men med mindre man er så uheldig å møte på en utdannet tekniker, burde det ikke være noe problem å overbevise vedkommende om at garantien dekker det. Jeg har selv fått et nytt PortaPro etter noe som (etter min personlige mening) var slitasjeskade på ledningen. Alt de i butikken gjorde var å se over ledningen etter synlige skader, før de ga meg et nytt.

Lenke til kommentar
Eneste det er livstidgaranti på i kossheadsett er høytalerene. Alt av slitasje, brudd i ledninger og annet dekkes ikke / ryker garantien. Koss har blitt veldig sjerpende med å teste de som kommer i retur og har derfor gitt tydelig beskjed om at dette gjelder kun høytalere.

Det er godt mulig, men med mindre man er så uheldig å møte på en utdannet tekniker, burde det ikke være noe problem å overbevise vedkommende om at garantien dekker det. Jeg har selv fått et nytt PortaPro etter noe som (etter min personlige mening) var slitasjeskade på ledningen. Alt de i butikken gjorde var å se over ledningen etter synlige skader, før de ga meg et nytt.

 

Ja vi pleier ikke være så vanskelige, var ihvertfall ikke det for en stund siden. Men det er kommet så mangen i retur som vi ikke får penger igjen for. Tar jeg inn ett på "goodwill" som du ser tydelig er noe tull med så skriver jeg at feilen er skurr i høytaler eller lignende

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...