Gå til innhold

[Løst]Feil med Sapphire Radeon HD 4870?


stiff-leet

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har ett lite problem med skjermkortet mitt(Sapphire Radeon HD 4870), får ikke blide på skjermen.

Her er enn liten historie:

Idag hadde jeg med pc-en min med på skolen (vi hadde prosjekt og langdag...) Da det begynte å gå mot slutte begynte jeg å pakke ned, det gikk jo greit, men når jeg kom hjem og skulle starte maskinen var skjermen svart(mens pc-en var på). Jeg åpnet kabinettet for å ta ut skjermkortet, da jeg hadde det i hånden merket jeg at det var varmt, men tenkte ikke så veldig mye på det, så satte neddi igjen for å se om det da funket, men neida... Jeg merket også at viftene på skjermkort kjøleren heller ikke gikk.

Da ringte jeg brodern(JFM, på forumet) for å spørre om han hadde noen ide om hva som var galt, det eneste han mente jeg skulle gjøre var å teste skjermkortet fra gammel dataen i den som skjermkortet ikke virket i. Da funket det fin, han sa jeg også skulle teste skjermkortet som ikke funket i gammel dataen, der funket det heller ikke.

Så nå sitter jeg med skjegget i postkassa og aner ikke hva jeg skal gjøre.

 

Hardware i pc-en jeg hadde med på skolen:

HK: Asus P5Q Pro

CPU: Intel Core 2 Duo E8400

RAM: OCZ Gold XTC 4096 MB DDR2 PC6400

Skjermkort: Sapphire Radeon HD 4870

Skjermkort kjøler: Arctic Cooling Accelero Twin Turbo

Kabinett: Antec Nine hundred

Strømforsyning: Corsair TX 750W

Prossessor kjøler: Thermalright ULTRA120 Extreme, sort

 

Gammel pc-en:

 

 

 

 

Noen som har tips?

 

 

Tusentusen takk for svar.

Stiff-leet

 

 

PS: Jeg blir ikke svare før imorgen etter 3-tiden... (er så trøtt nå..)

PS 2: skrive leif?

Endret av stiff-leet
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Linkene er litt fucked. Men det går sikkert bra.

 

Jeg er som trådstarter skriver, broren hans)

Kan nevne at jeg satte Twin Turboen på skjermkortet hans dit på fredag. Så skjermkort-kjøleren er under en uke gammel. men det funket jo i helga.

Trådstarter sier vell heller ikke hvor gammelt kortet er? Det er iallefall ca et halvt år.

Kan det være at kortet er helt defekt? Har hørt noe om at noen av disse kortene har BIOS-problemer. Men det burde man vell oppdage før det har gått et halvt år?

 

Edit: Det er snakk om 512mb versonen

Endret av JFM
Lenke til kommentar
Linkene er litt fucked. Men det går sikkert bra.

 

Jeg er som trådstarter skriver, broren hans)

Kan nevne at jeg satte Twin Turboen på skjermkortet hans dit på fredag. Så skjermkort-kjøleren er under en uke gammel. men det funket jo i helga.

Trådstarter sier vell heller ikke hvor gammelt kortet er? Det er iallefall ca et halvt år.

Kan det være at kortet er helt defekt? Har hørt noe om at noen av disse kortene har BIOS-problemer. Men det burde man vell oppdage før det har gått et halvt år?

holder på å ordne det..

Lenke til kommentar

Har samme skjermkortet og måtte flashe BIOSen på det pga den kjente bugen. Symptomene tilsier ikke at det er det som er problemet, den dårlige BIOSen forårsaket at pcn hang seg i bruk ved endring av kjernefrekvensen mellom 2D og 3D bruk. Har dere testet å feste kjøleløsningen på ny? Høres nesten ut som om det kan ha skjedd noe i forbindelse med byttet av kjøleren.

Lenke til kommentar

Er kortet et halvt åt gammelt, kan det nok hende at det har en BIOS som skaper problemer, men som Uglegutt sier så har ikke det problemet dere har noe med BIOS å gjøre. Har selv samme kort, og jeg flashet BIOS på grunn av problemer med endring av kjernefrekvens mellon 2D og 3D. Førte også til at mange spill krasjet etc.

 

Så det at viftene ikke går, tror jeg ikke har noe med BIOS å gjøre. Her virker det som det er noe galt med strømmen til kjøleren, og etter som kortet ikke virker i to PCer, kan dette tyde på en kortslutning eller noe slikt på selve kortet.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...