Gå til innhold

førstegangs klokking, trenger svar på noen sp.


Anbefalte innlegg

hei!

 

har planer om i klokke pc`n min for første gang:) så jeg trenger svar på noen spørsmål.

 

1.Hva er Performance Enhance og hvis jeg trykker på den så kan jeg sette den på Stander, Turbo eller Extreme. no står den på Turbo men hvis jeg endrer noen ovenfor(sånn at jeg kan endre cpu frequency husker ikke hva den fungsjonen heter) så begynner Performance Enhance å blinke rødt hvorfor?

 

2.Hva skal Cpu clock Ratio stå på max 12 og min 6. no står den på 12(får å få best mulig overklokking bør cpu ration vær høyest mulig og cpu host frequency litt lavere?)

 

Oppsette mitt:

 

hk: Gigabyte GA-EP35-DS3l

Cpu: E5200 2.50GHz

OS: windows vista home basic 64 bit

Gpu: ATI Radeon HD 4670

ram: KINGSTON ValueR. DDR2 PC6400 4096MB

 

har dere noen tips til hva jeg bør klokke den til? kan ikke klokke den så mye fordi jeg bruker standar vifta som var med pcu jeg skal kjøpe ny vifte når jeg ser at jeg klare å klokke pc`n

 

men tror nok jeg må kjøp meg en bedre vifte snart, når jeg spiller far cry 2 så ligger tempen på 75-80'C og når den bare står å går med msn, og nettleseren oppe ligger den på rundt 50'C det er litt skremende:(

 

og et lite sp. til:P

 

hva bør jeg ha cpu Vcore på? hørt at jeg må også stille den, no står den på 1,15000v

 

takker for svar;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...