Gå til innhold

Naxx 10 vs 25

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ta det litt med ro... Jeg vet at slike tråder ofte ender opp med skjult selvskryt etc, men Blizzard har jo forklart dette for lenge siden:

1) Naxx lvl 60 var en raid instans det ble brukt mye tid på fra Blizzard sin side, men veldig få fikk sett den... De ønsket å la folk flest få muligheten til å se dette stedet, som de antakeligvis hørte mye om i vanilla WoW uten at de fikk være der selv

2) De ønsker ikke å slippe instanser med ulik raid tier samtidig, det er Blizzard policy - og heller ikke så rent ufornuftig! Hvis T7 og T8 slippes samtidig, vil T7 fortsatt være helt irrelevant for de fleste.

3) Ulduar kommer til å ha en helt annen vanskelighetsgrad enn Naxxramas, og man kan ikke vente å klare Ulduar (T8) uten å gå veien om å geare seg opp via T7 instanser...

4) T7 raiding content er lett, men raid achievements legger en ekstra dimensjon til raiding. Dessuten tror jeg ikke alle som utbasunerer at T7 content er piss easy, at de har Immortal-Naxx runs, Sartharion+3D eller timed Malygos på farm. Blizzard sa da achievement systemet ble lanser at dette var et virkemiddel for å øke bruksverdien på instanser som i utgangspunktet var på farm. Hvis man kun er loot whores, hjelper dette selvsagt ikke når man har fått de epics man vil...

Sånn helt ærlig da, hva foretrekker folket da? Jeg husker når man wipa i dager på en boss og når den endelig gikk ned skrek folk på VT og alle var jævlig happy og man fikk loot for strevet. Nå blinker skjermen din og et ikon kommer nedest på skjermen din og folk på VT er mer sånn "Meh GJ guys..." Er jo ikke samme følelsen. Et annet problem er jo at joda du trenger sikkert T7 for å klare Ulduar, men hvem har vel ikke det? T7 content er jo så jævlig lett at alle har det. Grunnen til at mange som syns T7 content er lett ikke har alle achivements er jo fordi det ikke finnes motivasjon i dem til å gidde. Er ikke samme greia liksom.

Ikke at jeg legger så stor vekt i det, men det virker som du Imthaman er en av de som enten gjorde lite i TBC eller har levlet opp i WotLK. Det er greit det, men det virker samtidig som om du forsvarer det at ting rett og slett er for lett.

Med erfaring fra alle år så kan jeg si at Stratholme og UBRS var skikkelig vanskelig, MEN samtidig veldig mulig hvis alle gjorde jobben. Det samme gjaldt heroics, Gruul's og Karazhan i TBC. Nokså vanskelig i starten, men også veldig mulig.

jeg startet i mai 2005, hadde ikke muligheten til å raide mye i vanilla, så fikk kun sett aq20, zg, mc og ony. i TBC var det en god del mer raiding, dog stoppet vel et ste i MH og BT. i wotlk tok jeg naxx på første reset.

jeg forsvarer det faktum at alt er mye vanskligere første gang man prøver det.

Achievements i raidinstancer vil gi tilgang til bedre items. Så da får folk det de vil antar jeg. Ved å drepe en boss på en mer krevende måte i heroic får de tilgang på enda bedre loot.

Fortsatt ikke det samme... Fordi hvis man først har drept en boss på "den enkle måten" så har man drept den. At man prøver det på en mer vrien måte er litt sånn "meh" det og. Sikkert fett når man klarer Sarth +3 drager, men det blir ikke det samme som da man først tok Ragnaros, C'Thun, Lady Vasj osv.

Det at det achievments skal gi loot rewards er igjen bare idiotisk. Sleng ut et par epics til for å tilfredsstille folk i 1 mnd til. Yey, way to go Blizzard liksom.

Nei, husker da vi endelig fikk ned Maxxena i Naxx 60. Eneste dagen på 2 mnd jeg var borte pga bursdagsfest. Var direkte lei meg fordi jeg ikke fikk bli med på det og at trinketen min droppa, men allikevel dritglad og stolt fordi det viste EKTE progressjon for guildet.

Som sagt tidligere her, hvem har ikke t7 nå? Folk har jo flere alts med t7. Og Ulduar kommer desverre ikke til å bli så vanskelig, rett og slett fordi lista ikke lenger ligger så høy som den lå. Lenge leve casuals :roll:

Jepp, de trenger jo mye mer penger nå som de tjener 11 500 000 x 100~ NOK i mnd (ikke inkludert ekstra tjenester som å betale for å skifte server). Det er minst 1 150 000 000 NOK i måneden.

Gud forby at de brukte en brøkdel av dette på å utvikle gjennomført content som holder kvalitet. Men så lenge kvantitet > kvalitet, så skjer det vel lite.

Og som en liten notis, alle får sett det meste av alt content. Bare ikke like tidlig som de aller beste. Jeg vet om flere skikkelig sugne guilds som raidet BT og MH til slutt i TBC. Noen av dem var så dårlige at man skulle tro det ikke var mulig, men de cleara fortsatt BT tilslutt.

Morsomt å lese "elitistenes" sutring i denne tråden (og andre tråder fpr den saks skyld) må jeg si.

Jeg kan ikke fatte og forstå hvorfor man gidder å spille spillet visst det er så lett og tragisk!

Spill et annet spill da vel! LOTRO f.eks. Men alt er vel for lett der og..

Endret av Maverick2002
Morsomt å lese "elitistenes" sutring i denne tråden (og andre tråder fpr den saks skyld) må jeg si.

Jeg kan ikke fatte og forstå hvorfor man gidder å spille spillet visst det er så lett og tragisk!

Er akkurat dette blizzard har sett, folk klarer ikke å slutte ^^ og uansett content dem kjem med så vil spillere være der =)

Ønsker ikke du utfordring når du spiller? Jeg gjør iallefall.

Ønsker ikke du utfordring når du spiller? Jeg gjør iallefall.

Siden jeg er 2 barns far og ikke bor foran PC`en, så får jeg utfordringer nåkk. Klart, spiller man 5-6 timer hver dag, så blir alt lett. Spiller man 5-6 timer hver uke, er det slettes ikke så lett.

Igjen, hvorfor spiller dere som stort sett klager på spillet?

Endret av Maverick2002
Hah, faen skal de høre på dere for uansett? Er ikke som om de tjener noe mer penger på det, tror derimot de faktisk taper på det :).

Edit; dere = den sutrete "pro"-gjengen ;).

Her er vel ord og ordtak som - kvalitet over kvantitet - å ha æren i behold - å stå på egne prinsipper osv nøkkelen.

Selvfølgelig taper de penger på å skaffe seg mer arbeidskraft, det sier jo seg selv. Svært få overkvalifiserte spilldesignere som jobber gratis. Men ettersom de tjener usansynlige summer på WoW burde de tenke litt lenger enn til lommeboka.

Og det er kun de som er i "pro-gjengen" eller de som holder med dem som har gode poeng i denne posten, og alle andre poster om denne saken. Derfor burde de faktisk høre på oss.

"Dere andre" hiver dere bare på det laget/den siden dere tror vinner. Men faktum er at den "pro-gjengen" er de som kan WoW best (uansett hvor overlegent det måtte høres ut) og vet hvordan det burde være.

Og til Maverick2002: Ikke alle er tobarnsfar, men det betyr heller ikke at alle som ikke er det bruker 6 timer forran pc'n hver dag. Det er ingen tvil om at WotLK har vært for lett, å argumentere imot er bare dumt. Og de som fortsatt spiller det håper på at spillet skal bli så episk som det en gang var...

Endret av bandreas

Du har misforstått hvordan verden fungerer, det finnes ikke konsekvenser for dem, så hvorfor endre på det? De største bevisene er jo åpne for alle å se. Nemlig TBC (grøss) og WOTLK (ikke fullt så grøss). Selv etter de flausene der drar de inn penger så det griner.

Greit nok, det har muligens vært litt for lett, men at det er jo det eneste gode poenget dere har. Det eneste jeg så i denne posten (jeg gadd selvfølgelig ikke lese gjennom alle 6 sider med sutring) var et par mega-hovne tullinger som sprøyter ut piss og OT-prat.

"Derfor burde de høre på oss" - Vel, de kommer ikke til å gjøre det, og jeg skjønner dem jævlig godt :).

Endret av MartiniusV
Og til Maverick2002: Ikke alle er tobarnsfar, men det betyr heller ikke at alle som ikke er det bruker 6 timer forran pc'n hver dag. Det er ingen tvil om at WotLK har vært for lett, å argumentere imot er bare dumt. Og de som fortsatt spiller det håper på at spillet skal bli så episk som det en gang var...

Jeg har ikke argumentert mot at WOTLK er for lett, da må du lese postene mine en gang til.

Jeg har bare konstantert fakta og referert til Blizzards egen forklaring på hvorfor WOTLK har blitt som det har blitt.

Visst du leser postene en gang til, så ser du også at jeg har sagt at det ikke hadde gjort noe om Blizzard hadde lagt til en ekstra raid instanse som var vanskeligere enn Naxx.

Virker som om noen tror jeg "angriper" de som syns at spillet er for lett. Det har i så fall ikke vært meningen.

Men ettersom de tjener usansynlige summer på WoW burde de tenke litt lenger enn til lommeboka.

Det primære målet til Blizzard er å tjene penger.. noe annet ville vært absurd. Dette ønsker de å gjøre ved å lage et kvalitetsprodukt som mange ønsker å kjøpe og abonnere på, og det ser det ut til at de klarer. I følge tall fra Blizzard ligger de nå på drøye 11.5 millioner abonnenter, de er i guinness rekordbok for verdens mest populære MMORPG og holder 62% av dette markedet. Dette er ikke dårlig.

Blizzard ønsker selvsagt ikke at WoW skal kollapse eller feile - de tjener gode penger på det og ønsker å vedlikeholde og videreutvikle det slik at flest mulig ønsker å fortsette å spille det. Dette vil styre de avgjørelsene de tar om spillets retning, vanskelighetsgrad osv.. og i 4 år i hvert fall ser det ut til at de har gjort rimelig gode valg. Om retningen de har valgt i WOTLK over tid vil vise seg å være uheldig eller ikke gjenstår å se, men foreløpig ser det ikke akkurat ut til å være noen spillerflukt. Det betyr ikke at enkelte (som deg, f.eks) ikke vil mislike retningen WoW går i, men for Blizzard vil det viktigste være hva flesteparten syns.... hvis størstedelen av spillerbasen liker WOTLK, fortsetter å spille og betale for det så vil Blizzard være fornøyde. Uansett om noen syns de "kan wow best" eller vet hva som er best for spillet (som er rimelig absurde påstander i en slik sammenheng - man skal være veldig forsiktig med å generalisere fra sine egne ønsker og meninger).

Endret av pax1
Du har misforstått hvordan verden fungerer, det finnes ikke konsekvenser for dem, så hvorfor endre på det? De største bevisene er jo åpne for alle å se. Nemlig TBC (grøss) og WOTLK (ikke fullt så grøss). Selv etter de flausene der drar de inn penger så det griner.

Greit nok, det har muligens vært litt for lett, men at det er jo det eneste gode poenget dere har. Det eneste jeg så i denne posten (jeg gadd selvfølgelig ikke lese gjennom alle 6 sider med sutring) var et par mega-hovne tullinger som sprøyter ut piss og OT-prat.

"Derfor burde de høre på oss" - Vel, de kommer ikke til å gjøre det, og jeg skjønner dem jævlig godt :).

TBC var jo genialt -.- Likte faktisk TBC langt på vei bedre enn jeg liker Wotlk av mange forskjellige grunner.

Det du ikke skjønner er at noen folk vil ha kvaliteten tilbake. Men det virker som du virkelig ikke har spilt noe før evt. slutten av TBC. Så da blir det håpløst å diskutere med deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...