Gå til innhold

Naxx 10 vs 25

Anbefalte innlegg

Du skjønner jo enda ikke hvorfor vi vil ha vanskelige ting. Målet er ikke å komme i mål raskere en de som ikke er så flinke, men å klare noe de som ikke er flinke aldri klarer oppnå.

Hvordan ville du følt det om den splitter nye ferrarien din ble satt ned i pris slik at alle hadde råd til den?

Det er det hard mode er der for.

Hvis du suger, klarer du ikke 10 mann sarth+3.

Og jeg hadde da ikke brydd meg om alle i verden hadde en ferrari, jeg ser ikke hvordan det hadde gjordt MIN bil verdt noe mindre.

Men så har jeg heller aldri vært motivert av hvor mye bedre jeg er enn alle andre.

Så lenge jeg har mulighet til å få nytt gear så jeg kan håndtere flere raids, så gir jeg fullstendig beng i om folk jeg ikke raider med har samme gearet.

Videoannonse
Annonse
Du skjønner jo enda ikke hvorfor vi vil ha vanskelige ting. Målet er ikke å komme i mål raskere en de som ikke er så flinke, men å klare noe de som ikke er flinke aldri klarer oppnå.

Hvordan ville du følt det om den splitter nye ferrarien din ble satt ned i pris slik at alle hadde råd til den?

Og jeg hadde da ikke brydd meg om alle i verden hadde en ferrari, jeg ser ikke hvordan det hadde gjordt MIN bil verdt noe mindre.

Men så har jeg heller aldri vært motivert av hvor mye bedre jeg er enn alle andre.

Så lenge jeg har mulighet til å få nytt gear så jeg kan håndtere flere raids, så gir jeg fullstendig beng i om folk jeg ikke raider med har samme gearet.

Selvfølgelig blir ferrarien din verd mindre hvis alle har en -.- Er jo snakk om tilbud og etterspørsel, akkurat som gull blir mindre verd jo mer det finnes av det.

Selvfølgelig blir ferrarien din verd mindre hvis alle har en -.- Er jo snakk om tilbud og etterspørsel, akkurat som gull blir mindre verd jo mer det finnes av det.

I pengeverdi, ja, men for meg personlig, ikke i det hele tatt.

Jeg vurderer da ikke min verdi som person utifra hvor mange ting jeg har som folk rundt meg ikke har råd til/mulighet til å skaffe seg.

De fleste som har en ferrari har det fordi de vil vise at de er stinn av gryn. Det er et rent satussymbol som beviser at man er "leet". Hvorfor bruker rike folk masse penger på ting som biler og pynt? Fordi blingbling viser deres "status". Er ikke uten videre at Angelina Jolie gikk med øredobber til en verdi av 11 millioner, hun er en rik (meget rik) dame og vil selvfølgelig vise dette frem. Det er et symbol på at hun er god til det hun gjør og et symbol at hun er stinn av gryn.

Ferrari, og biler generelt, har ingen ting med WoW å gjøre og beviser ingen ting. Det er mange som har Ferrari og du ser hva resultatet blir av det, han som og har en ferrari kjøper en ny og større bil. Det har null relevanse mot WoW.

Endret av Bear^
Ja? Vi vil ha utstyr eller noe lignende for å vise at vi får til noe de fleste ikke klarer. Ikke veldig forskjellig fra å vise at du er flinkere til å tjene penger en sidemann.

Så brorparten av spillets spillere skal bli utestengt og "nektet" tilgang til vanskelige raid fordi du mener selv du tilbringer såpass mye tid at du er fortjent den ekstra "statusen" i spillet?

Husker jeg tok opp dette med å /flex seg gjennom storbyer for å samle beundrere hvor dette ble sterkt motbevist at det var ikke derfor, neida, det var ikke det, langt derifra.

Er dere bestemt eller?

Du har jo åpenbart bestemt deg for å drite i å lese hva vi skriver Bear^, så skjønner ikke hvorfor jeg bryr meg. Etter 2 tråder om dette har vi fortsatt deg som mener at det er TID som er den avgjørende faktoren, og ikke skill som vi sier hele tiden.

Skjønner ikke at noen kan være så tett.

Du har jo åpenbart bestemt deg for å drite i å lese hva vi skriver Bear^, så skjønner ikke hvorfor jeg bryr meg. Etter 2 tråder om dette har vi fortsatt deg som mener at det er TID som er den avgjørende faktoren, og ikke skill som vi sier hele tiden.

Nei, nevner tid kun i deres egen faktor, slik dere selv beskriver det så er dere ute etter at ting skal være så vanskelig at casual spillere som ikke ofrer like mye tid som dere ikke heller har sjangs å gjøre prosess i disse raidene. Dvs at tid blir uansett en indirekte faktor i henhold til deres egene argumentasjoner.

Dere bruker tid på å perfeksjonere skillene deres, tid til å få bedre utstyr og tid til å raide. Dermed føler dere dere og mer overlegen. Indirekte er tid en faktor selv om dere ikke vil innse det.

Jeg forsøker forøvrig å holde debatten sakelig, så jeg skjønner ikke hvorfor enkelte her må tu til personharselering og usakeligheter irrellevant for debatten.

Hvis Blizzard legger til en instance, denne inneholder én boss. Denne er vanskelig, så ikke alle ser at den blir slått, men hvem som helst kan prøve. Blir det feil å tune denne vanskelig da fordi mindre ferdighetsfulle personer aldri tar han isåfall? Screwed logic etter min mening.

Som jeg har sagt ved flere anledninger, det er en balansegang man er nødt til å finne og det resonemange du kommer med reflekterer den posten lengere bak hvor jeg foreslo et 10, 25 og 40 manns oppsett hvor 40 mann var krevende og krevde mye av spillerne. Jeg er ikke noe for at ting skal gjøres vanskelig kun for å ekskludere en "mindre verdig" gruppe, men heller at ting skal gjøres vanskelig for å opprettholde progresjonen på den basen at alle kan delta på denne progresjonen, dog fart på progresjon avgjøres av tid brukt i spillet.

Nei, nevner tid kun i deres egen faktor, slik dere selv beskriver det så er dere ute etter at ting skal være så vanskelig at casual spillere som ikke ofrer like mye tid som dere ikke heller har sjangs å gjøre prosess i disse raidene. Dvs at tid blir uansett en indirekte faktor i henhold til deres egene argumentasjoner.

Dere bruker tid på å perfeksjonere skillene deres, tid til å få bedre utstyr og tid til å raide. Dermed føler dere dere og mer overlegen. Indirekte er tid en faktor selv om dere ikke vil innse det.

Men etter din egen logikk vil dere som spiller mindre etterhvert bygge seg opp nok erfaring til å ta ned også dissene bossene. Eller gjelder ikke dette argumentet ditt når det er deg selv det går utovoer?

Sånn det er tunet nå fungerer det på samme måte. Bare at vi ikke trenger legge noe arbeid i det overhodet for å ta ned bossene, mens dere må jobbe maks et par timer med det. Skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig å tune det så vi må wipe noen timer mens dere andre også får tatt det ned etter en stund.

Hele måten du argumenterer på lyser jo at du vil ha stor penis av å kunne ha utstyr for lite arbeid.

Problemet nå er vel egentlig så lett:

Jeg dinga 80 med warriorn min for 2 uker siden.

1 dag etter jeg var 80 (ca 6 hours /played) så hadde jeg 4/5 valorous + armageddon og full epic.

Noe som er helt tragisk lett. Hva faen skal man gjøre i dette spillet når det er så fuckings enkelt da? Enhver retard som har spilt siden wotlk launcha og ikke er full nax 25 geara, er enten for dum til å kjøre pugs eller bare ikke spiller pve konsekvent.

Denne diskusjonen har fascinert meg på generell basis i onlinespill. At alle skal ha minst en utfordring i spillet, enten i form av en instanse som er et nivå høyere, eller en vanskelig boss.

Vi kan alltids gå tilbake til vanlig WoW hvor alle fløy rundt på level 60, og bossene var faktisk underholdene og artige. Det var nok av instanser for alle, og det var fortsatt mulig å drite seg loddrett ut og dø på en kamp som egentlig er lett (Majordomo, vaelstraz og Nefarian, og generelt AQ40 og Naxx). Uansett, dette er ikke poenget.

Det jeg reagerer på er argumentet om at "alle skal ha samme muligheten". Det er greit nok, men fortsatt så skal det kreve en viss deltagelse av spillerene (alle!), ikke at en kan sitte på ræva og trykke 1, 1, 1, 5, 1, 1, 1 og kanskje bevege seg to meter under en kamp og så få ut items og kreve enten mer innhold eller vanskeligere kamper, for så å gå motsatt vei når det viser seg at en kamp faktisk krever koordinasjon, samarbeid og konsentrasjon.

Så jeg spør, til de som kaller seg selv "casual": Hvor lang tid mener dere at et guild skal trenge for å cleare en helt ny, og fersk instanse? Dette bør i mine øyne, dersom spillerene er casual og bærer preg av det i form av gear, flere uker, gjerne måned(er). Jeg kan heller ikke se hvordan disse "casual"-spillerene kan ha blitt ferdig med samtlige heroics, og naxx, når poenget er at de skal repeteres.

Det er et mmo, det vil si at du ikke skal si deg ferdig med noe. Du er ikke ferdig med heroics fordi du har gått alle en gang, du er ikke ferdig med naxx fordi du har klart å cleare den en gang for så å forvente at du skal lalle igjennom neste instanse. Du er ikke ferdig med å skaffe ingredienser til potions og elixirs (systemet fungerte utmerket i vanlig WoW, det gjorde det mye lettere dersom du tok det innover deg at det krevdes noe av deg uten å gjøre pisslette dailyquests og så fråtse på AH).

Mitt poeng er, at disse casualsspillere skal (!!!!!!!!!!!! Det er et krav!!!) ha noen som har kommet lengere, som har bedre items, som utfører en oppgave raskere, som tjener mer gull, som er et slags forbilde. En casual skal aldri ha nådd en topp.

Du fikk aldri se casuals fise igjennom AQ40 eller naxx i vanlig wow, de hadde nok med Zul'Gurub, AQ20 (forøvrig herlige instanser), UBRS (gøy gøy), men disse krevde visstnok koordinasjon og samarbeid, og det likte en ikke.

Så for å oppsummere litt her på slutten. Jeg kan ikke se poenget med at casuals har noe å klage over, de har ikke noe krav på å få oppleve siste tier i en instance, eller instansen i seg selv. De har alle muligheten, men det krever noe av spilleren (iform av dedikasjon, ikke at du spiller 60 minutter i timen hele døgnet). Og dersom en casualspiller ikke har ønske, eller tid til å sette av 2++ kvelder til WoW, så fortjener de heller ikke å fise igjennom instanser, det er nok av aktiviteter i spillet til å holde de opptatt med andre ting som heroics (!!!). So much for oppsummering.

Nå skal det nevnes at jeg har lagt fra meg WoW lenge før WotLK kom, og har ikke vært i nåværende naxx eller malygos (snakk om å ødelegge lore..).

Blizzard "has fixed something that wasn't broken and broken it.".

Gleder meg til Darkfall Online, da skal disse "casualsspillere" få kjørt seg eller vise seg ved sitt fravær av tilstedeværelse :love: .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...