Gå til innhold

Naxx 10 vs 25

Anbefalte innlegg

Det du ikke skjønner er at noen folk vil ha kvaliteten tilbake. Men det virker som du virkelig ikke har spilt noe før evt. slutten av TBC. Så da blir det håpløst å diskutere med deg.

Skal du virkelig prøve deg med det utrolig slappe argumentet der enda en gang i denne tråden? Folk må være nye i spillet, fordi de har en annen mening enn deg.. Jaja stå på.

Det er sagt en del ganger før, og jeg sier det igjen: Om kvaliteten er så dårlig som dere skal ha det til, hvorfor i alle dager gidder dere å spille dette spillet?

Videoannonse
Annonse

Vel som det ble sagt før, slike "alt var bedre før" minner meg om grettene gamlinger som sitter i gyngestolen sin og pjutrer over hvor mye bedre det var før i tida.

Var det virkelig så mye bedre før eller er skyggelappene så innsveveret at man ikke ser de elendige sidene med gamle WoW? Joda kanskje det var bedre på 60 men hva med veien til 60? Selv i dag er det rimelig ork å levle fra 1 til 58, du gjør det samme hele tiden og det er null variasjon. Slakt monster, ribb det, lever. Repeter. TBC ble litt bedre på det punktet men ikke til en så stor grad. Wotlk ble enda litt bedre på det punktet, noe man ser i oppdragenes variasjon (f.eks Veteran of the wrath gate serien) og utførelse samt historiens oppbygning.

Så var alt virkelig så mye bedre før?

Vel som det ble sagt før, slike "alt var bedre før" minner meg om grettene gamlinger som sitter i gyngestolen sin og pjutrer over hvor mye bedre det var før i tida.

Var det virkelig så mye bedre før eller er skyggelappene så innsveveret at man ikke ser de elendige sidene med gamle WoW? Joda kanskje det var bedre på 60 men hva med veien til 60? Selv i dag er det rimelig ork å levle fra 1 til 58, du gjør det samme hele tiden og det er null variasjon. Slakt monster, ribb det, lever. Repeter. TBC ble litt bedre på det punktet men ikke til en så stor grad. Wotlk ble enda litt bedre på det punktet, noe man ser i oppdragenes variasjon (f.eks Veteran of the wrath gate serien) og utførelse samt historiens oppbygning.

Så var alt virkelig så mye bedre før?

Sier vi at alt var bedre før? Nei vi gjør ikke det, vi sier at raidingen var bedre før. Er få som savner det grindehelvete du trengte for resistances osv.

Vel uansett hvor mye ost og whine dere koker opp blir det ikke noe bedre av det og det blir ingen endring av det heller. Om det var bedre før, ja så var det bedre før, men det er subjektive meninger i fri natur og ikke alle er enige.

Personelig synes jeg ikke raidene i dag er for lette, men heller ikke for vanskelige. Man må fremdeles holde tungen rett i munnen for å ta ned stygginger. For min del er ikke raidene for lett av seg men akkurat passe morsomme.

Jeg føler levlingen fra 1-60 pre-tbc var ganske gøy, dette fordi alt var nytt og spennendes. Følte heller ikke det var noe mindre gøy når jeg levlet priesten min opp. Men nå er jeg ekstremt lei lvling og uansett om de kanskje har gjort questene mer spennendes enn de var før synest jeg enda lvling bare er kjedeli greier som må til får å komme til maxlevel.

Spyr bare ved tanken på å levle altene mine nå:p

Jeg hadde det meget gøy når det kom til raiding Pre-tbc, men det har jeg nå også. Eneste tiden jeg vart lei var når vi begynte å komme til AQ nivå. Kanskje dette hadde noe med at jeg hadde spilt den samme classen så lenge(Rogue) og spammet de samme knappene flere millioner ganger:p

Nå liker jeg raidingen, kanskje også fordi Rogue classen er litt mer utfordrende.

Vel uansett hvor mye ost og whine dere koker opp blir det ikke noe bedre av det og det blir ingen endring av det heller. Om det var bedre før, ja så var det bedre før, men det er subjektive meninger i fri natur og ikke alle er enige.

Personelig synes jeg ikke raidene i dag er for lette, men heller ikke for vanskelige. Man må fremdeles holde tungen rett i munnen for å ta ned stygginger. For min del er ikke raidene for lett av seg men akkurat passe morsomme.

Er jo akkurat det du ikke må. Jeg kan sovne som healer på de aller fleste bosser uten at raidet vil ta store skaden av det, nå kjører vi med 5 healers i 25 mans da men alikevel, de trenger jo faen ikke danse skikkelig på Heigan lengre, skal innrømme at guilden jeg er i nå ikke har Sartharion nede med 3 drakes oppe riktig ennå, men han er nok nede denne resetten og vi har bare hatt 2 timer med tries forige søndag etter at vi clearet, 25 mans Naxx og Malygos på 3.5 time... Det krever jo ingenting av spilleren. Og hvis det å si ifra ikke vil endre noe, hva er det da som skal hjelpe mener du?

Så for min del synes jeg det er passelig og for din del er det for lett, ergo, det er din konklusjon man skal følge? Eller er man enig i subjektive meninger?

Er ikke alle som er uber imba i dette spillet, derfor har det ingen ting for seg å ta dette opp, blizzard vet at det blir flere som klager om ting blir endret til vanskeligere kontra de som klager nå.

Jeg synest kanskje raid instancene idag er litt for lette, men som Blizzard har sagt flere ganger før er dette bare en opningsfase der alle skal geare opp til vanskligere instancer. Jeg gleder meg sykt til Ulduar kommer ut for å se hvordan vansklighetsgraden er da.

Føler det er litt for tidlig å klage nå. Er kanskje på tide å klage vist Ulduar skuffer noe som jeg ikke tror kommer til å skje. Men Blizzard tenker vell mer og mer på penger og vil derfor nå alle målgrupper og gjøre raids enklere for de som ikke raider så mye. Er vell kanskje dem det er mest av i wow samfunnet.

For all elitist-QQ:

Ulduar isn't the first dungeon to include Hard Mode, but it certainly makes the most use of it. Out of 14 bosses, 11 will have a Hard Mode that offers additional challenges and rewards. Ulduar will appeal to a wide range of play styles, but the dungeon also has great longevity and a high replay value.

Står også at hard-modes vil gi bedre loot.

Les mer her.

Så for min del synes jeg det er passelig og for din del er det for lett, ergo, det er din konklusjon man skal følge? Eller er man enig i subjektive meninger?

Er ikke alle som er uber imba i dette spillet, derfor har det ingen ting for seg å ta dette opp, blizzard vet at det blir flere som klager om ting blir endret til vanskeligere kontra de som klager nå.

Javel? Vet ikke hvilken boble du lever i, men det er mange flere som klager nå en det noen gang har vært. Det at du syns bossene idag krever mye av sansene dine sier vel egentlig mer om deg, men for all del, jeg er helt for at causalsa og de som suger skal få epicsa sine, men de kan skaffe de et annet sted enn der jeg skaffer mine.

Jeg tviler sterkt på at rundt 6 millioner abonenter klager på innholdet, dvs majoritete av brukerne. Og det er det som er poenget mitt, de som klager nå er en liten gruppe men om de endrer ting risikerer de å få en enda større gruppe mot seg og det er de i alle fall ikke interesert i.

Sier forøvrig ikke at bossene i dag krever mye av sansene mine, det er vel en sterk overtolking av hva jeg sier, men derimot at bossene gir meg nok utfordring slik de er i dag.

Hva er det med dere og epix? Jeg raider 3 ganger i uka nå med guilden min (Naxx og Sarth forrige uke) og fikk en drøss med epic healing gear. Jeg ser mange andre som har samme gear som meg men jeg setter meg ikke ned å klager høylytt over dette. Det er slik spillet har blitt og jeg synes det er bare morsomt at spillet er mer åpent for allmenheten fremfor å fremstå som en Frimurerlosje kun for de spesielt inviterte.

Endret av Bear^

Men Bear^

Du er rimelig ny til raiding, så ja bossene gir deg nok utfordring nå. Men etterhvert som du blir bedre kommer du og til å klage over den samme farmfesten som foregår i instances i dag. Er mye bedre at folk som er nye kan stange litt for så å bli gradevis bedre.

Alle oss andre stanga i timesvis når det var eneste veien inn til raiding og vi slutta ikke av den grunn. Synes derimot det var kjempegøy, så skjønner ikke hvorfor nye spillere ikke skal synes det de heller.

Endret av -Grendel-

Klart man får ikke tilbake den samme følelsen man fikk første gang man tok ned en boss, men ville det blitt noe forandringer hvis bossen var vanskeligere? Man hadde perfeksjonert taktikken, tunet den inn og til slutt hadde den "vanskelige" bossen blitt rimelig lett. Hadde man da ikke blitt sittende med det samme "problemet" igjen?

WoW er en farmfest uansett om det er raid, herocis eller questing. Det er innholdet som avgjør hvor bra eller dårlig dette er. I mine øyne er ikke raidene noe lett men de blir det ettersom man går fremover. Om mulig skulle kanskje Blizzard vært raskere å gi ut nye raid for å suplementere for de som har gjort fremgangen men igjen er det et spørsmål om tid, noen er raskere med å fullføre raids, andre tregere, og der ligger et problem man aldri kommer til å få balanse i uansett.

Jeg skjønner den siden av saken, at ting blir for lett, men jeg tror ikke en økt vanskelighetsgrad ville endret noe, man har bare brukt litt lengere tid på å nå det punktet hvor man kjeder seg.

Poenget var at vi som ble nødt til å wipe timesvis på bosser i vanilla ( som forøvrig var kjempegøy, i allefall for min del ) nå kjeder oss halvt i hjel siden ferdighetsnivået vårt er lagt mye høyere. Nye spillere til raiding nå lærer seg aldri det samme som vi har lært med det contentet som finnes nå, og dermed oppstår jo disse diskusjonene.

Men når dere perfeksjonerte taktikken og viste hva dere skulle gjøre og hadde tatt denne ned gjentatte ganger, var det like morsomt?

Som sagt er dette en balanse verd å dykke dypere ned i, burde Blizzard f.eks introdusere 40 manns raid igjen? Eventuelt raids med 25 manns som normal og heroic på 50? Om folk kjeder seg i spillet så er det jo klart og tydelig at noe må endres men ikke på bekostning av at andre vil kjede seg igjen fordi de ikke får noe å gjøre.

Men hva kan man da gjøre for å tilfredsstille begge grupper av spillere? Som sagt kan nye raids være en vei med økt vanskelighetsgrad fra starten av på normal. Men man må og da holde progresjonen oppe, med det mener jeg at nye spillere fremdeles skal ha mulighet til å gå til f.eks Naxxramas uten å tilbringe 2 uker i LFG kanalen, noe som nå er tilfellet med gamle instanser. Man vil jo ikke at nye spillere heller skal kjede seg.

Så denne balansen er en ikke helt lett å skal finne.

QFT

Spillet har blitt mye større etter at Vanilla wow var ute og med dette har mange forskjellige spillere og målgrupper kommet. Tror det var mange flere raidere før i tiden, men nå har heller den "casual" stilen tatt over og dette må Blizzard og rette seg til. Samtidig som de gir de som har lyst å raide mye en utfordring.

Det jeg personlig mener blizzard burde gjøre er å innføre Heroic mode og Normal mode til både 10 man og 25 man, på den måten får alle sett alt mulig content og de som vil kan få wipe dag og natt i den vanskeligste instancen per dags dato. Denne måten hadde ikke krevd så altfor mye av Blizzard heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...