Gå til innhold

Remote desktop via web! (hvordan?)


Anbefalte innlegg

God morgen godtfolk!

 

Har en server stående hjemme som jeg gjerne vil styre via "Remote desktop" fra feks skolen, og andre plasser.

 

Fant en fin guide på microsoft sine sider faktisk:

Remote Desktop Guide

 

Men jeg får det ikke til å virke, det kommer ikke opp noe når jeg skriver inn IP`en i IE.

 

 

 

Jeg HAR:

- Innstallert Remote Desktop Web Connection i add/remove windows components.

- Åpnet port 80 og port 3389 i rutern min.

 

 

Jeg HAR IKKE:

- Lagt til Remote desktop web connection i WinXP firewall (regner med jeg ikke trenger det)

- Oppdatert med windows update (som det sto i guiden, regner med dette og er bare tull)

- Ikke lagt til "users" på System properties -> Remote. (PGA at jeg kommer til å koble til fra flere forskjellige plasser, og kontoen "ServerPC" på serveren min har vel tilgang fra før, I hvert fall kobler jeg til via LAN på den.!)

 

Prøver å koble til ved denne:

http://ipaddress:port/tsweb/ (med min ip osv , duh! :) )

 

Så da, hvorfor får jeg ikke kjørt Remote på min server ??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hjelper nok ikke på connection problemene dine, men hvis du ikke har kjørt windows update så har du en IIS (web server) stående åpen på internett som er åpen for alle kjente angrep som er oppdaget siden CDen ble utgitt... jeg ville nok tatt meg det bryet. Selv om porten er endret og bare du kjenner den.

Lenke til kommentar

Du skal ikke bruke ip i web browser....men starte remote desktop.

 

Bruker du logger deg inn med må ha passord på.

 

I router må du route port 3389 til den lokale ip som maskina di har, på maskina må du i egenskaper på maskina og på 'remote' tabben hake av for remote desktop. Deretter må du åpne windows firewall.

 

Test først at du får dette til å funke lokalt hjemme hos deg (kjøre rdp fra en annen maskin).

 

Når det så fungerer, så er det port 3389 som gjelder å få rutet riktig. Dvs, den pc'en du skal kjøre rdp på bør ha fast ip adresse lokalt hos deg....f eks: 192.168.1.10

 

I routeren må du da route port 3389 til ip 192.168.1.10.

 

Så må du vite hvilken offentlig ip adresse du har til routeren din, eller sette denne opp med dyndns hvis det går.

 

Når du da skriver inn offentlige ip adressen i remote desktop (Tilkobling til eksternt skrivebord) og kobler til så vil du få påloggings muligheter...

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

 

 

Jeg bruker Logmein og har gitt mange opplæring i bruk av dette....jeg har noe et tilfelle der en har spurt om å ha en logmein type løsning der mottaker ikke får beskjed om at maskinen blir overvåket.... mye pga en litt bekymret forelder som vil av og til følge med på sitt barn.

 

er det noen løsning i Logmein som løser dette gratis?? eller finnes det noe andre programvare??

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Husk bare at når du bruker logmein, så går trafikken via tredjepart og kan enkelt avlyttes.

Enklere enn RDP finnes ikke. Aktiver på maskinen remote desktop. Forward port 3389 til maskinen du skal koble deg til. Koble deg til din offisielle ip med et remote desktop klient.

Uffda beskriver i sin post mer nøyaktig...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...