Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

hva er boten vis man blir tatt med trim?


hvor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trim er trim, og boten er 4200 kr, men hvis du kommer på tralla og du gjør 130, blir nok ikke akkurat politimannen veldig blid ;)

 

Såvidt jeg vet vil du (så lenge du blir tatt inn til standard rutinekontroll, og ikke pga kjørt for fort, prøve å kjøre fra politi osv) bli innkalt til visning samtidig som du får boten på 4200 kr... sure penger ;)

 

Btw, angående plombering, så er det litt individuelt fra hvem du møter, noen er strengere enn andre, så selv om regelen sier 45, vil du komme unna hvis den går opp mot ca 60 hvis du møter riktig person.

Lenke til kommentar

Samme regla om og om igjen.

"Tenk om du kjører ned noen, da sitter du med gjeld resten av livet" blablabla.

 

Tenk hvis mopeden eksploderer, da kan han bli hardt skada.

 

Det at man kjører ned noen er ikke så veldig sannsynlig, og hvis det skjer er du faen meg uheldig, eller så tror jeg du bør ta prøven på ny..

 

 

Milliongjeld, er vi i amerika nå?

Er det virkelig så strengt?

Endret av .Butthead.
Lenke til kommentar
Samme regla om og om igjen.

"Tenk om du kjører ned noen, da sitter du med gjeld resten av livet" blablabla.

 

Tenk hvis mopeden eksploderer, da kan han bli hardt skada.

 

Det at man kjører ned noen er ikke så veldig sannsynlig, og hvis det skjer er du faen meg uheldig, eller så tror jeg du bør ta prøven på ny..

 

 

Milliongjeld, er vi i amerika nå?

Er det virkelig så strengt?

Er unødvendigt uansett, om man ser på det rent økonomisk, men er galt nok å kjøre ned noen.

 

At mopeden eksploderer? Ja det er høyt sannsynlig :roll:

 

 

Og ja, kjøre ned noen kan fint skje om du er uheldig/ uoppmerksom.

Lenke til kommentar

Sorry, litt irritert, klarte å ryke gasswiren, og så låse den seg på full gass.. måtte trille flere km.

 

 

Men ja, er vel lite sannsynlig at den sprenger, men er også litt unsannsynlig at du kjører ned noen :p

 

 

Hvis du gjør en feil i trafikken og kjører ned en unge med org moped, vil du fortsatt ha problemer.

 

 

Så altså, kjører du med trim bør du tenke deg litt mer om når du kjører.

Ikke ligge 90 i gater feks.

Lenke til kommentar
Sorry, litt irritert, klarte å ryke gasswiren, og så låse den seg på full gass.. måtte trille flere km.

 

 

Men ja, er vel lite sannsynlig at den sprenger, men er også litt unsannsynlig at du kjører ned noen :p

 

 

Hvis du gjør en feil i trafikken og kjører ned en unge med org moped, vil du fortsatt ha problemer.

 

 

Så altså, kjører du med trim bør du tenke deg litt mer om når du kjører.

Ikke ligge 90 i gater feks.

Hehe, stakkars ^^

 

Tja, spørs litt hvor man kjører, har selv nesten klart det når der kom en luring springende over veien og jeg ikke var helt obs. Kunne ikke se vedkommende pga. han kom ut på baksiden av en bygning.

Lenke til kommentar
Hadde det ikke vært for tystere på skolen så kunne jo en bare gjemt hjelmen og tatt bussen hjem. Politiet kan vel ikke sjekke sykkelen uten ens samtykke og nøkler?

Tenk 125ccm sertifikatet. Det er jævlig dyrt. Men hjelper på tung sertifikatet for det er enda dyrere. Koster mer enn en vanlig årslønn i Romania.

Hva om man bare nekter plent da?

 

Evt stikker av

Lenke til kommentar
Hadde det ikke vært for tystere på skolen så kunne jo en bare gjemt hjelmen og tatt bussen hjem. Politiet kan vel ikke sjekke sykkelen uten ens samtykke og nøkler?

Tenk 125ccm sertifikatet. Det er jævlig dyrt. Men hjelper på tung sertifikatet for det er enda dyrere. Koster mer enn en vanlig årslønn i Romania.

Hva om man bare nekter plent da?

 

Evt stikker av

 

ta med advokat eller lovbok under armen og se smart ut. så vil nok politiet trekke inn skuldrene og gå tilbake til sitt ubevisste liv og lønstigging. 45kmt er livsfarlig. dem ber jo folket om å bryte loven, spiller på frykten og 4200kr i bot, wtf. en moped er knapt verdt 4200kr. hvor i helvete skal en få tak i 4200 etter en har kjøpt moped, sertifikat, trimsett. da er en allerede i dyp gjeld. Jeg ble aldri sjekket for det i min periode med moped, hadde kun effekt-anlegg, men fy så det hjalp på den lille mopeden. blitt stoppet en gang på motorsykkel på 8000-12000km.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Milliongjeld, er vi i amerika nå?

Er det virkelig så strengt?

 

Hvis du gjør en feil og kjører på noen, og den du kjører på får skader for livet. Da vil denne personen få mange millioner i erstatning, noe som du må betale pga. at forsikringa di gjelder ikke hvis du trimmer.

Endret av Andie93
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...