Gå til innhold

PC til bestefar - er shuttle tingen? Er oppsettet bra?


Anbefalte innlegg

Han har ikke så mye plass der pc'en skal stå, derfor tenkte jeg at Shuttle er glimrende. Er det ikke det?

 

Tenkte på dette oppsettet:

 

Shuttle SK41G for 2725,- http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...25&GrpID=3&s=sr

 

Cpu for 623,- Athlon XP1800

 

Minne 623,- Twinmos 512ddr 2700 (256mb ram og XP er helt uaktuelt)

 

Harddisk - Seagate 40gb (ukens tilbud på komplett.no)

 

CD-brenner Sony 52x/24x/52x for 450,-

 

DVD-rom 409,- http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...=3&GrpID=3&s=pl

 

Diskett-stasjon for 137,-

 

Trenger billig trådløst tastatur og mus. Har noen link?

 

LCD-skjerm ca 2500kr - tar den billigeste jeg finner da maskinen kommer mest til å bli brukt som skrivemaskin og litt internett

 

Skriver: Han ønsker egentlig laser, men det er jo dyrere. Hvis han skal ha laser tenkte jeg på denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...25&GrpID=3&s=pl

 

Denne er vel brukbar? Kan den skrive ut bilder i ok kvalitet? Dyre patroner? http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...atID=25&GrpID=2

 

Håper noen kan komme med noen invendinger. Ønsker ikke akkuratt å kjøpe katta i sekken for bestefaren min. Skal forresten bygge den selv (har bygget vanlig pc før). Er det annerledes å bygge en Shuttle?

 

På forhånd takk for hjelp...

 

Evt hvilken billig vanlig blekkskriver er tingen? (skal brukes til word-utskrifter, men bilder kan det jo hende at han kommer til å skrive ut av og til.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

SK41G er ikke en bra shuttle.. den har et gammelt chipsett og jeg ville sagt den var ubruklig .. selvsagt er den ikke det .. du kan lage en perfekt film maskin ut av den ..

men hvis du vil ha mer ut av en shuttle da burde du ta

SN41G2 - nForce2 , innebyggd GF4MX.. med tvut .. (helt ok hvis du ikke er en gamer)

SB52G2 - Intel 845GV ..

 

av de ville jeg anbefalt SN41G2 .. den vil du tilslutt være den billigeste ..

både

SN41G2 (til AMD)

og

SB52G2 (til Intel)

har det nye designet på kassa .. det er aluminium ifronten istedefor plasten på de gammle ..

(har selv en SN41G2 .. må også legge til at den er ganske OC vennlig ...)

Lenke til kommentar

jeg ville bare kjøpt DVD spiller til bestefar jeg... kan ikke se han drive med hjemmebrenning (annet enn i kjellern kanskje)

 

Ville satsa på laser... gjorde selv det dårlige valget og kjøpe blekk for noen måneder siden... skifta patron to ganger allerede... blir fort dyrt... lager man en del utskrifter skulle jeg tenke meg at lasern har tjent inn seg selv på to år maks. Tror en blekkskriver tar circa 300 ark per patron eller så... min HP (enda dummere valg) patron koster

Lenke til kommentar

ville nok gått for combo dvd/brenner, kansje dvd-brenner viss han er flink da..

Ser han masse på film osv kan no det ver ei god løsning...

Men eg veit ikkje heilt korleis det blir å kopiere dvd når du bare har plass til DVD-brenneren og ikkje ein spiller til..

Erfaringer?

Men, skjermkort er nok ikkje så viktig for han.

Men gi han for all del 512mb ram, gamle folk blir vel av og til utolmodige dei også.

Har ikkje klikket meg inn på linkane dine, er det farge-laser?

Viss ikkje ville eg satset på blekk da, sia han sikkert vil printe ut nokken bilder som han får tilsendt av barnebarne sitt.. :p

Lenke til kommentar

Han er 83år gammel. Hjemmebrenning i kjelleren er det nok ikke mye av da han er avholds. Cd'er er ihvertfall i teorien mulig at han får bruk for.

 

Går for den combo-drive'en. Det er jo kjekt for han å kunne brenne cd'er, selv om jeg tviler sterkt på at han kommer til å bruke det så mye.

 

Noen som kan kommentere laserskriveren? Evt hvilken billig laser skriver (helst med farge) bør jeg kjøpe for han?

 

Blir vel kanskje SN41G2 også. Og mindre enn 512ram er helt uaktuelt. Bygde selv en pc med 256mb ram, og nå et par uker etter sitter jeg med 768ram. Burde kjøpt 512mb fra starten av.

 

Uannsett hva jeg kjøper blir det nok toppers, for nå bruker han en laptop, Powerbook 100 fra 1990.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...