Gå til innhold

Norway Rock Festival


espenta

Anbefalte innlegg

Det med buss og taxi er jo som Milanjo sier, et produkt av at Kvinesdal er en veldig liten plass. Vi har ikke det samme behovet for mange bussavganger og flusst av taxier som dere ifra store byer eller tettsteder har. Men selvfølgelig. Det går jo ann å øke kapasiteten litt når man først arrangerer en så ambisiøs festival. Dette er en av tingene de kanskje burde se på til neste år.

 

Jeg storkoste meg ihvertfall. Festet onsdag til torsdag på campen. Måtte ta det litt rolig på torsdagen pga jobb tidlig fredag morgen, men fikk alikevel i meg noen øl + at jeg fikk med meg Arch Enemy, In Flames og Silver. Fredagen måtte jeg stå opp tidlig. Skulle jobbe klokka 7 med å bære utstyr for Manowar og Holyhell. Dette førte til at vi fikk være på scenen under lydsjekken til Manowar, noe som var ganske heftig. Vi bærte også utstyr for Satyricon, Backyard Babies og K[nine] i tillegg. Var ferdig klokka 15:00 og fikk dermed heldigvis med meg K[nine] som leverte et heftig show! Med flere nye sanger i tillegg til gamle slagere. Etter dette var det rett på øldrikkinga. Dessverre smakte øla veldig godt, og fikk dermed bare med meg ett band, og det var Manowar. Men fikk ikke med meg så mye av det heller, siden jeg var drita og ville konstant ha mer øl, men fikk sett nok ihvertfall. Lørdagen var det bare en ting i tankene. Øl, øl, avbrutt av litt musikk også mer øl. Jeg forsov meg selvfølgelig denne dagen, og fikk ikke sett hverken Deathtrack eller Skambankt, noe jeg ble veldig irritert over meg selv for. Men øla smakte like godt denne dagen, som de forrige dagene og jeg gikk drita ned på Nightwish. Hørte 4 sanger, for så å kjøpe meg plenty bonger og masse øl! Deretter var det tilbake i campen hvor vi satt og koste oss til 8-9 om morran!

 

Jeg er stolt av å si at vi har Norway Rock Festival i min hjembygd! En herlig festival og en herlig oppgradering ifra ifjor, med tanke på organisering (sett bort ifra campsystemet), musikken og generelt sett hele opplevelsen av festivalen. Gleder meg til neste år! :D

Endret av Kjobben
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det minner meg om noe annet som var helt jævlig med festivalen! Ølbonger! Først må man stå i lang lang kø for å gi dem en femtilapp, og hva får jeg tilbake? En lapp som det står 50 på! Og så må man gå i et annet telt å få øl. Makan til tungvint system, også på en festival da!?!? Latterlig.

 

Dessuten virket det som den store majoriteten på campen var posører. Når vi drakk øl mellom konsertene var det ikke grenser på hvaslags musikk som ble spilt i høytalerene folk hadde med seg. Jeg hørte faktisk Pet Shop Boys! Og da jeg våkna morgenen etter så var det en jævel i naboteltet som hadde satt på en stavangerlåt på repeat. Det var virkelig grusomt! En helt jævli stavangerlåt, om og om igjen. Etterhvert fikk han endelig satt på noe annet, da noe technodrit slik som rånere spiller. Er de fleste på campen til Norway Rock Festival posører som overhode ikke liker heavy metal, men housetechnodance? Hva gjør de der da?

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Ølbonger er og vil bli et begredelig system for oss festivalgjengere, men det fungerer faktisk for de som arrangerer festivalen. Men jeg er veldig enig med deg i at det er utrolig dumt for oss som vil ha øla fort og gæli.

 

Ikke vet jeg. Hadde ikke de veldig store problemene med musikken der hvor jeg hang og drakk. Eneste jeg vet er at mange ungdommer og folk generelt fra Kvinesdal går kun for å få med seg "folkefesten" og driter regelrett i musikken. Sånn bli det bare når slike store arrangementer blir holdt på en liten plass som Kvinesdal.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Ølbonger er og vil bli et begredelig system for oss festivalgjengere, men det fungerer faktisk for de som arrangerer festivalen. Men jeg er veldig enig med deg i at det er utrolig dumt for oss som vil ha øla fort og gæli.

De burde prøve ut Cashless-systemet.

 

Edit:

Evt. kjøp øl på butikken og drikk det før du går inn på området, hvis det er snakk om å bare drikke.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...