Gå til innhold

Har du noen by:Larm-anbefalinger?

TheMartine

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det neimen ikke lenge igjen til vinterhalvårets største musikkbegivenhet; by:Larm sparkes i gang 19. februar, og jeg synes det er på høy tid å planlegge hva og hvem man skal se. Jeg har vel egentlig allerede planlagt å se flere artister enn hva som er fysisk mulig den helga, men jeg lurte også på om noen her hadde noen spesielle anbefalinger å komme med. Noen suprebra band, eller bare helt ekstraordinære og gale artister. Hva som helst som gjør konserten minneverdig, med andre ord.

Selv vil jeg anbefale å se Annie, The Alexandria Quartet, Captain Credible, El Cuero, Fjorden Baby!, Hellsongs, Heroes & Zeros, John Olav Nilsen & Gjengen, Lama, Lydia Laska (vær obs, her kan det bli ganske klamt), Major Parkinson, Matias Tellez, New Violators, The New Wine, Now we've got Members, Ost & Kjex, Pony the Pirate, Shaun Bartlett og Syntax TerrOrkester.

Dette er for det meste artister jeg allerede har sett, og jeg vet sånn noenlunde hva jeg får, så derfor er jeg interessert i å høre anbefalinger fra andre. Må jo for all del ikke gå glipp av noe viktig!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må nok sette meg ned å lage en liste.. Mange interessante band.

I tillegg er det platemesse på Rockefeller 21. Alle bør ta seg en tur innom der også, og skaffe seg noen godbiter. :)

Vel, jeg skal iallefall prøve å få med meg følgende under by:Larm:

El Caco

Jaqueline

Heroes & Zeros

Pipedream

Cyaneed

Beta Satan

Captain Credible

Blodspor

Haust

I Was a Teenage Satan Worshipper

Iskald

Kvelertak

Merlin

Neverstore

Pilgrimz

Skambankt

Svölk

Syntax TerrOrkester

Skrevet

Ja, fin liste! Mange bra der. Cyaneed er kanskje det eneste norske rene jentebandet jeg synes er bra, og det sier litt. De er jo bare småunger også :b

Når du skal se Neverstore, så legg merke til at han ene ligner noe jævlig på Lars (Lavos), det er helt sprøtt.

Fadern, hvordan skal man få til å se alle disse bandene da? Det verste er at jeg får bare med meg de to første dagene, siden det er Eric Singer på Glassheim på lørdagen. Her må det prioriteres!

Skrevet (endret)

Eric Singer går ut for min del gitt. Synd. Liker ikke å ditche Glassheimfolka. Men tviler på dem sliter med billettsalget den dagen..

:dremel:

Alle bør forresten få med seg det freaky showet til Captain Credible. Morro mann!

Endret av LueDotten
Skrevet

Captein Credible er ikke vettug. Jeg så ham på John Dee i november, og har fortsatt dotter i ørene...selv om det var med ørepropper. Det var festlig da, han er vel tilnærmet lik landets mest kreative instrumentskaper. Jeg hørte på P3 her for litt siden, og da fikk de ham til å lage en synth ut av en liten treboks fra Nille, hehe. Nice :b

Skrevet (endret)

Føler Juvelen kanskje er en av de "største" som skal opptre på Bylarm, og han blir også kanskje den eneste som blir et must for meg å se. Fan, skulle ønske det var en helaftens konsert med sanger fra hele albumet...

Mye bra skrevet opp i førsteposten, men f.eks The New Wine spiller jo i byen et par uker etter.. så må prioritere litt. Har også lyst til å se Fjorden Baby!, men ser ut som de kræsjer litt med Juvelen :/ Planlegger i utgangspunktet kun å dra på torsdagen, så ser ut som Fjorden Baby! blir nedprioritert.

Er bare å merke seg Juvelen, han er virkelig noe for seg selv. Check it out on Myspace eller Spotify

Endret av Acherontic
Skrevet

Åjaaa, Juvelen var jo nice! Flaut å ikke ha hørt om den karen før, da gitt. Han skal jeg jaggu meg se :yes:

Acherontic: Skjønner at det blir hard prioritering når man bare skal gå en av dagene. Det er jo fordelen med by:Larm, at alle spiller to ganger i løpet av helga. Det gir så mye mer alburom enn en vanlig festival =)

Skrevet

Ikke lenge igjen nå!

Veldig mange jeg har lyst å se, og ikke glem alle club:Larm-artistene, der er det også mange flotte band.

Fra by:Larm-programmet kan jeg absolutt anbefale alle å få med seg The Whitest Boy Alive, The New Wine og Fjorden Baby!.

Har noen anbefalinger fra club:Larm-bandene også:

Bandet Lyd spiller på torsdagen kl 23:00 på Garage, fire unge jenter fra Bergen som vet å lage stemning blant publikum med superkul gladrock.

Og om noen har lyst å begynne allerede på onsdagen, så er det club:Larm-arrangement på Chateau Neuf, "Oslo vs. Bergen", der jeg kan anbefale bergensbandene Razika og Manheads.

Kakkmaddafakka spiller fredag kl 23:15 på Dattera til Hagen, disse bør absolutt sjekkes ut også.

Og forresten - vet at dette ikke er noe salgsforum, men jeg har to festivalpass for mye, så om noen er interessert i kjøpe disse for en rimelig penge, send meg en melding.

Skrevet

Skulle gjerne tatt turen på by:Ramp også, jeg. Meeen, når de absolutt må legge "festivalen" sin samtidig med storebror, så må jeg bare prioritere beinhardt :b

Kjøpte forresten skiva til Juvelen i dag, og er allerede utrolig lei av den stemmen hans. Hadde jeg fått tak i låtene i instrumentalversjon hadde jeg blitt kjempefornøyd, for det er bare stemmen som plager meg. Resten er top notch.

Skrevet (endret)

Så vidt jeg vet skal Detektivbyrån spille. Jeg synes de er ganske stilige. Musikken høres ut som når japanere skal lage europeisk småbystemning fra rundt 1900-tallet uten bedre kjennskap til området enn det de har fått med seg via det TV måtte tilby av karikerte og romantiserte barneprogrammer og dokumentarer. Med andre ord, overdrevent trekkspillkoselig (dette kan ha noe med å gjøre at jeg har spilt for mye Professor Layton i det siste). Dette til tross er de fra Sverige.

Når jeg hører litt ekstra på det kan det låte som om Bob Hund eller noen andre skåninger har krydret litt også.

Endret av Isbilen
Skrevet

Min første tanke var at Detektivbyrån skulle være noe i samme gate som Slagsmålsklubben, men det var visst skammelig feil :b

Mulig jeg ser dem hvis de skulle spille på et tidspunkt hvor ingen andre frister mer, men jeg merker at dette er et sånn band hvor det er nødvendig at publikum samarbeider litt og er stille under konserten. Skal bli spennende, gitt.

Skrevet (endret)

Navnet gir ingen som helst pekepinn på hvordan Detektivbyrån låter. Jeg er ikke helt sikker på hvordan de vil gjøre seg live, sjekk ut på forhånd.

Endret av Isbilen
Skrevet

Det er sånne band som er morsomme. Sånne som har helt merkelige og intetsigende navn, det er stas.

Sjekket dem på YouTube, og det virker jo interessant. Ikke fengende akkurat, men sikkert en spesiell opplevelse =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...