Gå til innhold

Bygge PC i Cooler Master kabinett

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har tenkt til og bygge PC i Cooler Master Stacker nVidia Edition kabinett.

Men jeg er ganske "GRØNN" i PC-bygging så jeg har noen få spørsmål.

Jeg har allerede harddisk, Ram, DVD-Brenner og SATA kabler.

Først og fremst passer følgende deler sammen?

Cooler Master Stacker nVidia Edition

Asus P5QL PRO, P43, Socket-775, DDR2

Kingston DDR2 HyperX PC6400 2048MB CL5

Hvordan kobler jeg påknappen og USB portene til hovedkortet, følger trengede kabler med kabinett eller hovedkort?

Hilsen Halvor.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det du har valgt der passer sammen. Men hvor er prosessoren hen? Og er det noen spesiell grunn til at du har valgt så dyrt kabinett?

Og angående tilkobling til påknapp og usb, så følger det nok med ett instruksjonshefte med både kabinett og hovedkort.

Skrevet

Synes bare kabinettet var sinsykt kult, og så er det jo strømforsyning inkludert.

Prossesor er en Intel Pentium 4 3.0 GHz som jeg har fra før, dette er ikke en tipp topp men har tenkt og kjøpe bedere senere.

Og en ting, må en sette opp hovedkortet med en innstallasjonsguide?

Skrevet
Synes bare kabinettet var sinsykt kult, og så er det jo strømforsyning inkludert.

Prossesor er en Intel Pentium 4 3.0 GHz som jeg har fra før, dette er ikke en tipp topp men har tenkt og kjøpe bedere senere.

Og en ting, må en sette opp hovedkortet med en innstallasjonsguide?

Det kabinettet er genialt! :)

Skrevet

Har faktisk samme kablinet, bare ikke nVida edition, og det er herlig å bygge i.

MEN, du lister et 775 hovedkort, er prosessoren din 775?

Det følger med en bruksanvising til hovedkortet, denne forteller deg det meste som trengs for å sette sammen datamaskinen.

Her er en guide som forteller deg hvodran du skal sette sammen en datamaskin. Hvis bruksanvisningene og den guiden ikke holder kan du jo bare stikke innom forumet og spørre.

Personelig råd, se over ALLE bruskanvinsingene dine. det hjelper mye.

Skrevet

Skjønner ikke helt poenget av å kjøpe så dyrt kabinett da. Du kan jo få deg en helt funksjonell pc for prisen her jo, hvis du jenker deg på kabinettet. Istedet vil du ha ett dyrt kabinett og en dårlig pc, istedet for ett billig kabinett og en langt bedre pc enn hva du har tenkt til å kjøpe. Det er heller ikke VGA på det hovedkortet, så da er du også nødt til å ha ett skjermkort. Da kommer prisen for dine utbedringer fort på 4500 kroner, noe som du fikk kan få en grei maskin for.

Vel, deg om det, men jeg skjønner ikke helt prioriteringen din. Og uansett hva annet av ny vare du døtter inn i maskinen, så vil prosessoren være en flaskehals. Er det en ren surfemaskin, eller har du tenkt til å spille?

Og ja, det følger med brosjyre til montering av hovedkort som du nok bør følge, selvom det er vanskelig å gjøre feil.

Skrevet

Skal du ha litt mindre råere kabinett, så gå for Cooler Master Centurion 534! Har det i svart, er skikkelig bra! Meget praktisk der du kan ta av begge sidene og fram siden! Fine blå leds er det og ;)

Skrevet

Har tenkt og kjøpe skjermkort ja. Prossessoren skal også raskt skiftes ut.

En ting jeg lurer på er, hva er fordelen med og kjøpe et dyrere hovedkort en det jeg har listet ovenfor?

Når det gjelder skjermkort har jeg ikke noen gang regnet med at det skulle være innebygget, VGA er jo ikke det beste heller.

Jeg kjøper heller et bra PCI skjermkort.

Halvor.

Skrevet (endret)

Men er det ingen andre?

Det der har alt jeg trenger og det med klokke er vel prosesseor det?

Og passer hovedkortet i kabinettet hvis det er ATX?

Hilsen Halvor

Endret av halvorls2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...