Gå til innhold

LOTRO VS WoW


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Egentlig ikke. Kreves ikke mye hjerneaktivitet for å skjønne, utifra innleggene hittil skrevet i tråden, at spillerne som spiller spillet er kjempeflinke og veldig hyggelige, men at selve spillbarheten...er ikke verdt å skrive hjem om, bokstavlig talt.

Endret av BonoU2
Lenke til kommentar
Vel det stemmer ikke, det er det heller ingen som har skrevet.

 

Herregud, og du snakker om skarphet? Poenget mitt var at ingen hadde skrevet noe om selve gameplayet til spillet. Når noen spør om Lotro er bedre enn WoW, eller lignende, og det eneste svaret man får er "community er dritbra i Lotro", uten at gameplay overhodet blir nevnt, da er det naturlig at man tenker: "Hmm, kanskje det er grunn til at gameplay ikke blir nevnt..".

Lenke til kommentar
Vel det stemmer ikke, det er det heller ingen som har skrevet.

 

Herregud, og du snakker om skarphet? Poenget mitt var at ingen hadde skrevet noe om selve gameplayet til spillet. Når noen spør om Lotro er bedre enn WoW, eller lignende, og det eneste svaret man får er "community er dritbra i Lotro", uten at gameplay overhodet blir nevnt, da er det naturlig at man tenker: "Hmm, kanskje det er grunn til at gameplay ikke blir nevnt..".

Gameplayet er mye bedre enn i WoW synns jeg, jeg har spilt wow, men var aldri den store fanen. Ble rett og slett for ensformig.

I Lotro er det mer fritt, lev livet og ikke noe stress, selv syns jeg at selve ideen med Traits og deeds istedet for Level specc er mye bedre, mye friere.

Syns også grafikken er mye veldig bra! spiller alt maxet ut da:)

alt i alt har jeg prøvd alle de seneste mmoene og syns Lotro er best lvl 47 Burglar.

 

- Haffi

 

btw. ikke bry dere om at det står "Warhammer online er genialt" i signaturen, har ikke giddet å fjerne det:)

Lenke til kommentar
Vel det stemmer ikke, det er det heller ingen som har skrevet.

 

Herregud, og du snakker om skarphet? Poenget mitt var at ingen hadde skrevet noe om selve gameplayet til spillet. Når noen spør om Lotro er bedre enn WoW, eller lignende, og det eneste svaret man får er "community er dritbra i Lotro", uten at gameplay overhodet blir nevnt, da er det naturlig at man tenker: "Hmm, kanskje det er grunn til at gameplay ikke blir nevnt..".

Vet ikke om du leste de to svarene du fikk jeg.

AtleBer sier lotro og wow er ganske like, men at lotro har en mer voksen setting over seg. Ikke like "barnslig" i grafikk/gameplay som mye av wow er (ikke at det er noe galt i det btw) Han sier også at lotro er mer casual enn wow pga at det ikke fokuserer veldig på masse instancer i alle levler, selv om det er masser av end game instancer.

 

For å utdype, det er noen for lavere levler også selvfølgelig, som feks The Great Barrows rundt lv 20 som er den første gruppe instancen. Uenom books, som er Epic quest chains som leder deg i fotsporene til våre kjære helter. Der møter du massevis av navngitte personer fra bøkene/filmene, alt fra Aragorn til Tom Bombadil. Spillet er basert på bøkene, så det er masse i lotro som ikke er med på filmene, men som det står om i bøkene. Bruker du filmene som refferanse kan du tenke deg at vi nå er kommet til Lothlorien. Et nytt område vil bli lagt til snart, med en ny Book.

 

Books er som sagt epic questchains. En book har mange kapitler, så du vil se folk si feks LFF(looking for fellowship) Book 2, Chap 3. De første kapitlene er ofte ganske enkle, så til slutt er det en type bossfight, med veldig fine rewards. Veldig mange av disse er instanced, du blir teleportert med gruppa til diverse steder/settinger.

 

Ellers er det et typisk mmo med quester og levler.

 

Mocci utdyper så at loro har et mye mer voksent community, som det har. pga at det er veldig mange eldre som også spiller det, nå snakker vi selv folk 50+. En stor del av spillermassen er 30-40.

Endret av Christeven
Lenke til kommentar

Er det noen forskjeller jeg vil skarte på så er det som sagt community, det er mer voksent som dere sier og grafikken er mye bedre, en ting jeg liker godt med LOTRO samenlignet med WoW er at i Combat så syns jeg at Codemaster har lagt mye vekt på det med å få kampene/skillene til å se tøffe ut, de utdypet bevegelsene per skill, de har gjort animasjonene lettere og registrere, jeg kan lett herme etter en bevegelse på LOTRO, men ikke på WoW.

 

Jeg er en LOTRO elsker og kommer til å være det en god stund, spiller på Gilrain og trives der, jeg nyter synet av spillet, klarer ikke sette meg forran pc'en uten og logge meg på, redionene på spillet og alt er lagt i en sånn form at hvis du ser alle tre ringenes herre filmene før du begynner, så lvler en Char til opp til ca 50-60 så ser du filmene om igjen, så får du en ''AHA''-opplevelse.

 

Veldig bra spill, stabile servere, tøffe classes, instances og armour. Hadde jeg vært anmelder så hadde spillet fått en lett 6'er fra min side, håper alle som spiller spillet her er like fornøyde, hvis ikke vil jeg gjerne høre litt Kritikk fra deres side :)

Lenke til kommentar
Jeg er en LOTRO elsker og kommer til å være det en god stund, spiller på Gilrain og trives der, jeg nyter synet av spillet, klarer ikke sette meg forran pc'en uten og logge meg på, redionene på spillet og alt er lagt i en sånn form at hvis du ser alle tre ringenes herre filmene før du begynner, så lvler en Char til opp til ca 50-60 så ser du filmene om igjen, så får du en ''AHA''-opplevelse.

Da vil det nok glede deg at i den nylige dev chatten ble det skrevet at de planlegger i nær fremtid å legge til: New regions purely for exploration and prettiness being released!

Lenke til kommentar
Er det noen forskjeller jeg vil skarte på så er det som sagt community, det er mer voksent som dere sier og grafikken er mye bedre, en ting jeg liker godt med LOTRO samenlignet med WoW er at i Combat så syns jeg at Codemaster har lagt mye vekt på det med å få kampene/skillene til å se tøffe ut, de utdypet bevegelsene per skill, de har gjort animasjonene lettere og registrere, jeg kan lett herme etter en bevegelse på LOTRO, men ikke på WoW.

 

En konsekvens av dette da er at combat føles litt tregt og du har ikke den kontrollen som man for eksempel har i WoW. Selv om en ability er klar til bruk og du trykker på den så må du ofte vente til animasjonen er klar før den brukes. Kan være litt frustrerende når du ser helsen din forsvinne mot en vanskelig motstander :)

 

Jeg synes i bunn og grunn at WoW er et bedre spill enn LOTRO både når det gjelder innhold og spillbarhet, men LOTRO er et av de bedre mmorpg'ene som er ute og hvis man liker Tolkien og Middle Earth er det nesten et must å ihvertfall prøve.

 

Jeg spiller det fortsatt nå og da fordi jeg liker verden og historien som fortelles er ganske bra. Hvis man er lei WoW og ser etter noe nytt så er LOTRO et godt valg.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Jeg har spilt mye spill, nevnes kan AOC, WOW og LOTRO. FOr tiden vil jeg si LOTRO klart er det beste. Hvorfor?

 

1. Grafikken er nydelig

2. Animasjonene ved bruk av abilities

3. Ropene, hehe synes bare de er fete, knuser alle andre spills innlevelse (Ingenting er som når Dwarf guardianen min roper Khazad Dhum et eller annet og alle snur seg mot han for å angripe han.

4. Enorme områder, gå på weathertop og se ut over lone lands :) UTrolig stilig.

5. Craftingen, du kan lage ting som faktisk er nyttige og bedre enn vanlige item drops :)

6. Og ikke minst communitiet som har ødelagt mye av opplevelsen i spill som AOC, søpple community desverre. JEg tror AOC kommer, men det trenger tid, flere større områder osv, bedre crafting system.

 

 

Og generelt vil jeg si at alle disse 3 spillene er morsomme, men det som virkelig får meg til å savne pcen min er lotro, jeg har akkurat kommet tilbake etter en pause med AOC, og jeg koser meg max :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg vil helt klart si Lotro siden jeg aldri har kosa meg så mye med et spill som det før!

Men alikevel spiller jeg wow, detter er fordi jeg syns wow gir mye mer av det "hardcore" gameplayet som mange endgameraids(selv om jeg clearer alt av wow endgame på 2 dager) og en masse spennende pvp. liker også classene i lotro mye bedre siden de er mer "kompakte" på en måte, også mye høyere skillnivå enn du finner i wow. F.eks kan du ta en elite som er 2 lvl høyere enn deg i wow hvis du er godt nok gearet, det kan du umulig gjøre i lotro om du ikke vet helt hvordan du spiller classen din.

Mine beste mmo opplevelser ligger også i Lotro på Lore Masteren min<3

Vil helt klart anbefale deg lotro!

 

Men om du er mye mer up for hardcore PvE er WoW så mye bedre! og ingen si du har ikke raidet lotro osv. for det har jeg(though ikke i MoM).

 

Natta:)

Lenke til kommentar

Ingen tvil om at Lotro er et bra spill, har spillt en Captain opp til maks lvl(60) og en Rune Keeper til lvl 55.

 

Problemet mitt var at da jeg kom til lvl60 så ble det utrolig vanskelig å skaffe grupper til å gjøre instancer og gruppe quests.

 

Jeg var i en Kin(Guild), problemet var at vi brukte en kalender der du på forhånd måtte sette opp om du ville gjøre en instance eller lignende. Dette passet meg dårlig da jeg har dårlig forutsigbarhet på når jeg kan spille.

Hvis jeg prøvde å spårre i Kinchat om noen ville gjøre noe hadde jeg aldri flaks, de fleste gjorde kun det som var satt opp på kalenderen.

 

Og å prøve å sette sammen en pug var og utrolig vanskelig pga. liten respons.

 

Så en kveld da jeg hadde prøvd forgjeves å skaffe gruppe, både i global chat + kin chat. Så logget jeg bare ut av spillet og har ikke logget meg inn etter det.

 

Egentlig litt synd fordi jeg liker spillet.

 

Når det gjelder wow så er det jo utrolig enkelt å skaffe gruppe til lvl80 ting, samme gjelder Age of Conan.

 

Så jeg vet ikke hvorfor det er slik i Lotro.

Lenke til kommentar

Når det gjelder community finner du nok råttene egg over alt, selv har jeg kuttet ut mer eller mindre alt av det "normal" chattet i WoW til fordel kun for guilds.

 

Har spillet litt av LOTRO men det falt aldri helt inn i min smak, klarer ikke å sette fingere på hva men var noe med spillet jeg ikke helt likte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...