Gå til innhold

Kvalitet på SmartBuy Dvd-r plater


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mener å ha lest at disse platene er 1x plater som faker 2x, slik at de faktisk blir brent med større hastighet enn de er laget for.

 

Selv kjøpte jeg en 10-pakning sammen med brenneren, og er ikke direkte imponert over måten de spiller i standalone-spilleren min. Noen spiller ok, bare litt hakkete, mens andre hakker hele tiden. Dette har jeg testet ved å ta en plate som hakker fælt og ganske enkelt kopiere den på en ny plate. Som spilte bedre.

 

www.brenner.no er populær butikk for tiden, de fører Princo og Datawrite plater som visstnok skal ha god kvalitet. Lurer på om ikke Komplett har tatt inn Princo også.

Lenke til kommentar
har fungert flott for meg, med min Pioneer dvd brenner.

 

De har ikke en faket id som noen antydet i et av innleggene over

 

Nei, id på plata er ikke faket, men jeg har vært borti smartbuy 1x plater som er solgt som 2X plater. Altså sier innpakningen 2X men platene er sertifisert for 1X. Disse platene har dessuten vist seg å være crap. Ingen grunn til å kjøpe disse nå som de store elektrokjedene har begynt å selge verbatim og andre kvalitetsplater rimelig!

Lenke til kommentar

jeg har en pioneer dvdr-a05 eller hva den nå heter. Jeg kjøpte med en pakke med smartbuy dvdr plater, og med den nyeste offisielle firmwaren fungerte det ikke i det hele tatt. Platen ville ikke en gang spinne opp, eller bli sett av nero (og lignende). Så, senere prøvde jeg en hacket versjon av firmwaren. Da gikk det litt bedre, men jeg fikk ikke brent mer enn et par prosent før det gikk til h. Princo og datawrite har fungert veldig bra, men det er verdt å merke at det var mindre hakking i videone med princo platene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...