AudiV666 Skrevet 2. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2009 Hei. Jeg er leietaker og har en leie kontrakt som det står: Oppsigelse: Gjensidig oppsigelsesfrist er 2 mnd. Oppsigelse er 2 mnd vil finne sted hvis: -Husleie ikke betales punklig -utleier trenger leilighet selv Utleieperiode: 1 år. Fornyelse av avtale gjores evnt. Etter 10 mnd. Hva betyr gjensidig oppsigelse? kan jeg si opp kontrakt i leieperioden? Lenke til kommentar
AudiV666 Skrevet 2. februar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. februar 2009 ja Halleluja Lenke til kommentar
nerland Skrevet 2. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2009 (endret) Hei Gjensidig betyr at begge parter kan si opp kontrakten innenfor leieperioden. Ja du kan si opp kontrakten i leieperioden siden det står gjensidig. Dette er en fin artikkel Endret 2. februar 2009 av nerland Lenke til kommentar
AudiV666 Skrevet 2. februar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. februar 2009 (endret) takk for svar. For å få det inn med teskje, jeg kan altså si opp leiekontrakten min idag 2. februar og flytte ut om 2 mnd, 2. april? uten binding på å betale husleie. Endret 2. februar 2009 av AudiV666 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 2. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2009 Nei, oppsigelsestiden vil være fra 1. mars. Det kan selvsagt hende at huseier går med på noe annet. Forresten har ikke huseier anledning til å kaste deg ut bare fordi "husleie ikke betales punktlig". Lenke til kommentar
AudiV666 Skrevet 2. februar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. februar 2009 Hvorfor 1. mars? Hvis jeg har 2 mnd oppsigelses tid fra 1. mars blir det jo 3 mnd. kontrakten ble også skrevet under på den 15. august 2008 hvis det skulle ha noen betydning. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 2. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2009 Oppsigelsestiden begynner alltid den første i neste måned etter at det gis beskjed om at avtalen sies opp, med mindre huseier er villig til å fire på krava. Egentlig skal oppsigelsestiden være minst tre måneder også, men hvis det er til din fordel at det bare er to trenger du jo ikke klage på akkurat det. Lenke til kommentar
No14 Skrevet 2. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2009 Du må nok vente til mai med å flytte ut siden du ikke sier opp før den første i kalendermåneden. Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 3. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2009 Du må nok vente til mai med å flytte ut siden du ikke sier opp før den første i kalendermåneden. Feil. Om ikke kontrakten hans er til hinder for at han kan si opp med to måneders varsel i leieperioden, MÅ han være ute innen 30. april hvis han sier opp nå i februar. Lenke til kommentar
No14 Skrevet 3. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2009 Mener at han må være ute innen 1.mai. Han kan fint bruke 30. april som flyttedag uten at huseier kan si noe på det! Riktig som isbil sa. Uansett når han sier opp i februar må han likevel bo der 2mnd fra 1.mars. Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 3. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2009 Jeg skrev "INNEN 30. april". Det korrekte skal selvfølgelig være; "SENEST 30. april" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå