Gå til innhold

[GTA]Sykt fps fall i GTA IV


Anbefalte innlegg

Har ett 9800gx2 som i de fleste spill fungerer ganske så bra.

Problemet er at når eg spille GTA IV så går eg fra rundt 40-50 fps til plutselig under 1 fps.

Da det ikke er noe annen måte å fikse dette på enn å restarte GTA IV eller i verste fall restarte pc'en.

 

Kjører XP 32bit hadde ikke noen problem med dette da jeg kjørte vista.

Har faktisk installert GTA på nytt, men har forsatt det samme fps fallet etter 10 min ca.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du installert nyeste DirectX samt siste versjon av driveren til skjermkortet ditt?

 

Har installert de nyeste driveren men directX er eg ikke så sikker skal sjekke det no.

 

Ble egentlig ganske glad når du minna meg på at det kunne væra DirectX som hadde feila.

Så jeg satte i gang å installerte, startet spillet å spilte helt til pc'en hang seg så mye opp at jeg datt ut av skype å jeg måtte restarte pc'en

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2
Har du installert nyeste DirectX samt siste versjon av driveren til skjermkortet ditt?

 

Har installert de nyeste driveren men directX er eg ikke så sikker skal sjekke det no.

 

Ble egentlig ganske glad når du minna meg på at det kunne væra DirectX som hadde feila.

Så jeg satte i gang å installerte, startet spillet å spilte helt til pc'en hang seg så mye opp at jeg datt ut av skype å jeg måtte restarte pc'en

 

Uff da, så da er det ikke det som er problemet? Hmm, da vet jeg ikke. Selv har jeg ikke opplevd dette, har et 8800 gtx. Håper noen andre har noen tips. Lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar
Har hatt samme problem med samme GFX kort serie.

 

Med meg ble ting bedre når jeg gjorde ren CPU, GPU og åpnet kabinettet. Virker som varme var en del av problemet mitt.

 

Da jeg alltid har viftene på 100% den høgeste tempraturen i datamaskinen er rundt 50 som er skjermkortet så burde det ikke være problemet.

 

Mistenker operativsystemet da jeg ikke hadde noen som helst problemer med GTA IV da jeg brukte vista.

Lenke til kommentar
Har hatt samme problem med samme GFX kort serie.

 

Med meg ble ting bedre når jeg gjorde ren CPU, GPU og åpnet kabinettet. Virker som varme var en del av problemet mitt.

 

Da jeg alltid har viftene på 100% den høgeste tempraturen i datamaskinen er rundt 50 som er skjermkortet så burde det ikke være problemet.

 

Mistenker operativsystemet da jeg ikke hadde noen som helst problemer med GTA IV da jeg brukte vista.

 

Om det en gang skulle komme noen andre med samme problem så kan jeg bare si det at jeg fant aldri løsningen eller idet hele tatt feilen.

 

Så jeg har bestemt meg for å installere vista no straks etter jeg har skrevet ferdig her:D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...