Gå til innhold

Flere Gdrive-avsløringer


Anbefalte innlegg

Gf med det. Blir tungvindt å bruke tjenesten, om du var seriøs iallfall.

 

Hvem bryr seg om Google ser hva du har inne? Det er jo ikke akkurat at de kommer til å gjøre noe med det, og si det til alle vennene dine at du liker nabojenta (av alle bildene du har lastet opp av henne).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gf med det. Blir tungvindt å bruke tjenesten, om du var seriøs iallfall.

 

Hvem bryr seg om Google ser hva du har inne? Det er jo ikke akkurat at de kommer til å gjøre noe med det, og si det til alle vennene dine at du liker nabojenta (av alle bildene du har lastet opp av henne).

 

Enig, tenk alle millioner av brukere, hvorfor skulle di bry seg om akkurat innholdet ditt? Større sjangs å vinne i lotto enn at de skulle begynne å tukle med innholdet ditt, om de først skulle finne på noe. Informasjon vår er ganske sannsynelig svært uinteressant for google.

Lenke til kommentar
Gf med det. Blir tungvindt å bruke tjenesten, om du var seriøs iallfall.

 

Hvem bryr seg om Google ser hva du har inne? Det er jo ikke akkurat at de kommer til å gjøre noe med det, og si det til alle vennene dine at du liker nabojenta (av alle bildene du har lastet opp av henne).

 

Enig, tenk alle millioner av brukere, hvorfor skulle di bry seg om akkurat innholdet ditt? Større sjangs å vinne i lotto enn at de skulle begynne å tukle med innholdet ditt, om de først skulle finne på noe. Informasjon vår er ganske sannsynelig svært uinteressant for google.

 

Tror du at google ikke vil bruke inneholdet til noe som helst som de har interesse av? Reklame eller liknende?

 

AtW

Lenke til kommentar

Som jeg sa tidligere. Hvis google skal se på innholdet (som jeg tror de vil gjøre) vil de bruke en eller annen form for søkemotor til å lage en indeksert oversikt over innholdet ditt, og ta ut stikkord som forekommer ofte eller er relaterte, og så knytte dette opp mot brukerkontoen din. Deretter vil de tilrettelegge ads-by-google etter disse ordene de plassene du bruker samme brukernavnet, eller dersom du har statisk IP kan de følge den.

Resultatet vil i praksis bare være at du får reklame rettet mot det du har av dokumenter på Gdrive (som de kanskje gjør med Gmail allerede?), og vil tjene gode penger på de som reklamerer grunnet at de bedre treffer "ønsket målgruppe".

 

Men nå liker ikke jeg i prinsipp at google skal vite noe om privatlivet mitt, så derfor vil jeg bruke krypterte konteinere med leet filnavn så de ikke får indeksert disse. Jeg kommer ikke til å bruke trippel kryptering med 60 siffers passord :p Et standard AES sikkert passord skulle holde. (alså over 20 siffer med både store og små tegn, tall, og spesialtegn, og ingen ord som finnes i ordbøker eller er personlig relatert)

Lenke til kommentar

Hvis du er så paranoid så fatter jeg ikke hvorfor du skal bruke Google eller andre nett-tjenester til noe som helst i det hele tatt. Sett opp dine egne servere med FOSS-programvare.

 

Forøvrig så vil Google selvsagt ikke lansere en tjeneste av ren veldedighet. På en eller annen måte må de tjene penger på den, antakeligvis noe i retning av hva de gjør med Gmail, hvor du får opp reklame relatert til hva eposten du leser inneholder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...