Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Hva slags rettigheter ved forelegg?


shagg0r

Anbefalte innlegg

Hei,

Er det noen som vet hva slags rettigheter man har når man er blitt anmeldt og poltijuristen har besluttet at du skal få et forelegg? Kan jeg få kreve å f.eks få tilgang til politiets vurderingsgrunnlag og hvilke punkter i straffeloven som det gjelder? Hvordan kan jeg gå frem for å få til dette? Hvor lang betenkningstid har jeg fra jeg har blitt oppmerksom på forelegget? Hva skjer hvis jeg velger å ikke vedta forelegget?

Endret av shagg0r
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har fjorten dagers betenktingstid fra når du får forelegget , MEN og her er det stort, men å få forelegget det kan ta måneder så det er bare å begynne spare enten til advokat eller eventuelt bot med mindre du foretrekker å sitte i fengsel i steden da men vis det er liten bot anbefaler jeg deg å vedkjenne deg forelegget (vis du er skyldig). Vis du vedkjenner du deg forelegget blir boten sendt over til statensinnkrevingssentral og det er mulig å dele opp boten i mindre for eksempel å betale 1000kr i måneden til du har betalt. Det ble litt rotete det her, men håper det ga svar på spørsmålene og uansett lykke til videre

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...