Gå til innhold

Lei av folk som sier at det e så ille å sitte inne hele dagen og spille


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
livet er kort. man kommer ikke noe videre på veien av å spille dataspill. tror du at du skal spille til du er godt voksen eller? en dag må du skaffe deg en jobb, ta tak i de viktige tingene i livet.

 

Hehe, mange med gode jobber og solid inntekt som spiller. Spørsmålet er om det er alt du driver med, eller om du holder livet i gang utenom. Dersom man KUN spiller spill 12-16 timer om dagen er det fare på ferde. Men spill er da vitterlig god underholdinge for oss over 30 med 60 timers jobb uke også... Tiden da dataspilling var synonymt med geek som sitter inne og råtner mens livet passerer er forbi!

 

Så, til førsteposten: Spill i vei! Men ikke la det ta over livet noe mer enn man bør la facebook, msn osv ta over...det er mitt råd.

Lenke til kommentar

Man bør IKKE la spill eller andre hobbysyssler gå ut over skole eller jobb men jeg har følgende å si :

 

INGEN vet eller bestemmer hva DU synes er morsomt her i livet andre enn deg selv.

Å diktere ovenfor andre hva som er et godt liv er hersketektikk og primitivt.

 

Noen samler på frimerker, andre på bilfelger og noen glaner på TVn fra de kommer hjem fra jobb til de går å legger seg.

 

Jeg spiller dataspill veldig mye på fritiden, men passer også på å få meg en fisketur i ny og ne og litt jakt på høsten.

 

alt er relativt.

Endret av Bulletus
Lenke til kommentar

folk gjør sine egne valg. noen har andre interesser, og noen liker å rakke ned på disse som skiller seg litt ut fra mainstream ungdom hvor mye baserer seg på populæritet etc. selv er jeg typen som liker å slappe av alene. har gode venner jeg kan stole på og har ikke lenger et særlig stort behov for å gå ut hver eneste helg for å være sosial med folk jeg egentlig ikke bryr meg om. den perioden er over.

 

men ja, har merket det. var en periode jeg spilte wow. vel, det var egentlig en usunn vane, så det er vel fint at folk presset meg til å slutte.

Lenke til kommentar

Det kan faktisk bli ille å sitte inne hele dagen å spille. Det er ikke sunt for kroppen å sitte på ræva hele dagen, men at folk rakker ned på de som bruker en stor del av fritiden på spilling blir feil. Man må jo selv bestemme hva man vil gjøre på fritida. Om det er spille spill, sport, venner, tv, lese eller noe annet er opp til deg. Er i grunn litt barnslig å fortelle andre hva de skal og ikke skal gjøre.

Lenke til kommentar

Hvorfor spør du egentlig?

For meg kan det virke som at du har en mistanke om at du kanskje spiller for mye, og prøver å rasjonalisere det bort.

 

Klassisk misbruker taktikk om det er spill, alkohol eller gambling.

PS: Jeg sitter for mye inne og spiller :)

Lenke til kommentar

jeg vil kalle meg selv for en geek.. jeg jobber som IKT Driftsoperatør, jeg sitter på pc'n fra klokken 08:00 om morgenen, til jeg skal legge meg.. alltså.. jeg sitter på jobb..sitter på pc'n der også.. til klokken 16:00.. så drar jeg hjem, sitter på maskinen der også... det er ingen som whiner om at jeg er en Gamer Geek :p jeg har sagt ifra til folket.. ja jeg er sosial! men i den virtuelle verden <3

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...