Gå til innhold

Lenovo SSD eksternt leser - LØST


Anbefalte innlegg

Er avhengig av eksterne lesere til disker pga dekryptering på jobben. Vi har IDE lesere og Sata lesere (Eksterne kabinett)

 

slik at vi kan ta ut problem disken fra en pc og lese den i en annen fungerende pc.

 

Men hvordan kan jeg løse dette med SSD? Er ikke grensesnittet litt anderledes enn SATA?

 

Finner ingen eksterne kabinetter for dette.

Endret av milkwood
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

De fleste SSD disker bruker helt standard s-ata grensesnitt, men det finnes noen få som har standard IDE grensesnitt.

 

Du trenger med andre ord ikke å kjøpe nye diskkabinetter :)

Lenke til kommentar
Pacman har rett. I noen få tilfeller i netbooks så er det mini-PCIe grensesnitt, og noen har kanskje PCIe.

Mini-PCIe vet jeg ikke hvordan du skulle fått fikset, men PCIe har alle nye maskiner på hovedkortet.

 

Ser nå at det er Mini-PCIe. Trenger altså en ekstern leser til mini-pcie...

 

må vel lete litt da...

Lenke til kommentar
Pacman har rett. I noen få tilfeller i netbooks så er det mini-PCIe grensesnitt, og noen har kanskje PCIe.

Mini-PCIe vet jeg ikke hvordan du skulle fått fikset, men PCIe har alle nye maskiner på hovedkortet.

 

Ser nå at det er Mini-PCIe. Trenger altså en ekstern leser til mini-pcie...

 

må vel lete litt da...

 

Etter nærmere ditt kan det ikke være mini-pci. det er nesten helt like sata. Er det ingen andre grensnitt?

 

Det står det er seriell-ata på diskene, men passer altså ikke....!!E¤!

ser slik ut: Pinnene på kontakten er litt lenger inn..

 

post-9068-1233326006_thumb.jpgpost-9068-1233326114_thumb.jpg[

Endret av milkwood
Lenke til kommentar
Nå vet jeg ikke hvilket merke du har, eller hvor det er fra, men det er ofte lagringsenheter for bærbare har braketter festet på grensesnittet. Se om det er en brakett du kan ta av som er festet eller skrudd på.

Lenovo. Ingen brakett som er løs iallefall. Sitter isåfall fast mot hovedkortet.

Lenke til kommentar
Lenovo. Ingen brakett som er løs iallefall. Sitter isåfall fast mot hovedkortet.

Da må du nesten maile lenovo og spørre de hva slags grensesnitt laptoppen din bruker. Det hjelper kanskje å legge ved bilde av grensesnittet på den gamle harddisken ;)

 

Lenovo svarer med at det er S-ata.. noe som står også på harddisken. noe mer info kommer de ikke frem til......

 

gamle harddisken? ikke snakk om noen annen harddisk enn den som er på maskinen. Trenger leser til denne harddisken.

Lenke til kommentar
Aha.

Har du prøvd å koblet den i en SATA port i en annen maskin? Er det slik at den fysisk ikke passer?

 

Det er det vi har prøvd og det er vi skal... og det er det vi ikke får til ;-)

 

dog en ekstern sata leser vi har brukt mye..

 

så de fysiske målene på lenovo kontaktene er anderledes enn sata grensesnittet som er brukt ellers.

Lenke til kommentar

Da får du ringe og være skikkelig forbanna og si at du har ting på den som er verdt mye, og du trenger det nå, og så forlange å snakke med en teknikker som har peiling. Faren til en kamerat av meg gjorde alltid det når det var ting galt med datan eller datarelaterte ting. Han fikk enten service på flekken, eller tilsendt nye ting gratis i posten (gjerne bedre enn det han hadde. Et halvt års gratis internett med høyeste hastigheten en gang det var noe galt med nettet og kundeservice ikke klarte å hjelpe, o.l.) og av og til en skriftlig unnskyldining :p (ps, det hjelper også veldig mye dersom du kan en del om data og vet hva du snakker om).

 

Det kan jo hende du kunne sendt den inn og fått de til å ta backup av filene over på en ny enhet og sende den nye tilbake til deg?

Lenke til kommentar
Da får du ringe og være skikkelig forbanna og si at du har ting på den som er verdt mye, og du trenger det nå, og så forlange å snakke med en teknikker som har peiling. Faren til en kamerat av meg gjorde alltid det når det var ting galt med datan eller datarelaterte ting. Han fikk enten service på flekken, eller tilsendt nye ting gratis i posten (gjerne bedre enn det han hadde. Et halvt års gratis internett med høyeste hastigheten en gang det var noe galt med nettet og kundeservice ikke klarte å hjelpe, o.l.) og av og til en skriftlig unnskyldining :p (ps, det hjelper også veldig mye dersom du kan en del om data og vet hva du snakker om).

 

Det kan jo hende du kunne sendt den inn og fått de til å ta backup av filene over på en ny enhet og sende den nye tilbake til deg?

 

Tar det med Lenovo en gang til jeg, men takk for alle svar

Lenke til kommentar
Da får du ringe og være skikkelig forbanna og si at du har ting på den som er verdt mye, og du trenger det nå, og så forlange å snakke med en teknikker som har peiling. Faren til en kamerat av meg gjorde alltid det når det var ting galt med datan eller datarelaterte ting. Han fikk enten service på flekken, eller tilsendt nye ting gratis i posten (gjerne bedre enn det han hadde. Et halvt års gratis internett med høyeste hastigheten en gang det var noe galt med nettet og kundeservice ikke klarte å hjelpe, o.l.) og av og til en skriftlig unnskyldining :p (ps, det hjelper også veldig mye dersom du kan en del om data og vet hva du snakker om).

 

Det kan jo hende du kunne sendt den inn og fått de til å ta backup av filene over på en ny enhet og sende den nye tilbake til deg?

 

Tar det med Lenovo en gang til jeg, men takk for alle svar

 

bump

Lenke til kommentar
Hmmm, hva bumper du for? Fikk du ikke svar av lenovo?

 

Hehe. kunne vel ha skrevet at jeg ikke fikk svar ja :-)

 

Men vi tok enda en runde via kunden det gjelder...

De hadde en Lenovo kontakt som tok tak i det.. (noe ikke de tre andre vi snakket med gjorde)

 

1.8inch-2.5inch storage converter. Da blir den konvertert til normal SATA :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...