Gå til innhold

Kan planeter lyse på nattehimmelen?


Zenxi

Anbefalte innlegg

Hei, er på Stetermoen militærleir i indre troms. Og det er en Stjerne/planet jeg tror kan være en planet som lyser, jeg har hørt at planeter kan sees på himmelen, men folk i troppen sier det er det dummeste dem har hørt :p Jeg vil gjerne motbevise dem, hehe.

 

Det var en i en annen tropp som sa det var Venus som lyste, og det stemmer med hva jeg har hørt tidligere, at venus kan lyse på nattehimmelen :p

 

 

Er det noen som kan bekrefte dette? og finne kilder?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja.. Der jeg bor i nord er det også en veldig sterk "stjerne" på himmelen.. Den overgår alle liksom.. Jeg var også nylig på Gran Canaria da jeg så også samme "stjerna"/planet" bare en annen plass på himmelen skal jeg huske..

 

Ja.. Der jeg bor i nord er det også en veldig sterk "stjerne" på himmelen.. Den overgår alle liksom.. Jeg var også nylig på Gran Canaria da jeg så også samme "stjerna"/planet" bare en annen plass på himmelen skal jeg huske..

 

Edit: Hvorfor jeg skrev det samme 2 ganger må gud vite xD

Endret av SaitekQ
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
planeter lyser ikke som sådan, men de reflekterer sollyset. kan ikke si at kilder er direkte nødvendig heller, er ikke dette barnelærdom da?

 

store sjanser for at det var venus ja, nest etter månen er den det mest lyssterke objektet på himmelen, som ikke er sola.

 

Det er vitenskapelig bevis for at man kan se saturn ved de rette forholdene på sensommeren^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...