Gå til innhold

Test: Microsoft Explorer Mouse


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hahaha. Jeg leste "misbruk i sofakroken" og lurte på hva en sånn artikke gjorde på hardware :p

Kjekk sak den her da, men den er ikke noe for meg som gamer en del, latency og dårlige batterier på trådløst er døden.

 

EDIT: Ser jeg ikke var den eneste med feilkoblede tankebaner :ph34r:

EDIT2: "Men Explorer Mouse er større, og dermed noe bedre for dem som er velsignet med et stort redskap." Kanskje verdt å revurdere da hvis jeg skal ha trådløs mus seinere ;)

Endret av GullLars
Lenke til kommentar

Når jeg betalte eh.. for denne musa ...

Så sto jeg mellom denne og explorer mini musa. Eller ... jeg kjøpte faktisk begge, men skulle gi fra meg en av dem. Mangelen på ladestasjon på minimusa avgjorde saken (ta ut batteri for å lade/bytte batteri), men ergonomisk var dette dumt. Har du store hender, så kan denne musa være litt ubehagelig å bruke.

 

Ellers er den veldig bra. Men en ting irriterer meg noe grasalt. Og det er at den/driveren ikke gir fra seg "standardvalue" når du scroller med den (spesielt ned... mener standardvalue er 120). Dette gjør at programmer som forventer dette ikke blir særlig scrollevennlig. Som f.eks. winamp. Skrur jeg ned volumet med scrollhjulet eller blar i playlista NEDOVER så må jeg scrolle som en gal. Opp går derimot bra. Etter det jeg har kommet fram til på winamp's forum, så er ikke dette musas feil i utgangspunktet, da det er veldig mange andre mus med samme funksjon. Det er winamp som bør fikses. Likevell... plagsomt.

Lenke til kommentar

Wow, som nevnt av noen andre så har jeg vært innom Hardware.no et par ganger idag, og sett overskriften. Tenkte hver gang at det sto "Misbruk i sofakroken", og tenkte at nok er nok, nå får jeg lese hva slags datamus som har med misbruk i en eller annen sofrakrok å gjøre!

 

Takk til Breidablik, hvis ikke ville jeg sannsynligvis fortsatt trodd at det var misbruk. :p

Lenke til kommentar

Har blåtannmus (Logitech), som jeg bytter batteri i to-tre ganger i året (kan sikkert bytte til oppladbart).

 

Den er kompatibel med alt av blåtannutstyr som støtter HID over blåtann, og har rekkevidde på 10m. Jeg har kanskje min bærbare (med innebygget BT) i stua, tar den med til kontoret der musa ligger, og jeg kan bruke den uten å gjøre noe som helst.

 

Hva gjør at HW kan anbefale denne musa med alle disse 'feilene', over gammel 2.4GHz teknologi? 2.4GHz = Dårlig forbindelse + LAG!

Lenke til kommentar
Hvordan er bluetrack sammenlignet med laserteknologi på grovt underlag? Tenker selvsagt på musbruk i sofaen, på armelenet.

 

Det er nettopp på grovt underlag at bluetrack klarer seg bedre enn laser. Mener at det står i testen også, men det er gjerne teksturen på underlaget som setter stopper for hvor bra det funker før musa gir opp.

 

 

En annen ting, hvis man VIL lese en musetest med koffertbriller, så får man det nok til. :p

Lenke til kommentar

Har hatt denne musa siden desember, min erfaring er at den kutter ut så avstanden blir mer enn 2 meter. Den har en tendens til å kutte ut helt om en får en hindring ala sofapute mellom seg og usb mottager. Prøvde og sette mottager i usb bak HTPC men det var bare å gi opp.

 

Så til strømforbruk, må lades hver dag om en bruker den 3 timer.

 

Bluetrack (led) teknologien føles ikke mer presis enn Logitech sine VX serie. Nei styr unna denne om du skal kose deg i sofaen med HTPC.

 

Eneste positive må være ergonomien som er super, ellers er det kun negative fortegn ved denne desverre.

Endret av Bofur
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...