Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Snørydding - de la snøen oppå bilen? Hjelp.


Ideal

Anbefalte innlegg

Denne saken har allerede vært omtalt i lokalavisa..

 

Dessverre for bileier ble journalisten som skreiv om saken svært fornærmet når bileier ikke ville stille opp på fotografi/navn i avisa, og da omtalte de kun saken fra kommunens side.

 

Kommunens brøytesjef, som aldri hadde hørt om saken når jeg ringte han for å finne ut hvem som brøytet - og som henviste til avdelingsleder på det lokale sykehjemmet, ja han påsto likesågodt at han hadde hatt dialog med bileier og alle mulige slags andre løgner, ting som ikke stemmer i drømmeland engang. Der hadde de dekkhistoria klar.

 

Så konkluderte avisartikkelen deretter med: "ja nå har i allefall brøytesjåføren et sted å legge snøen!", noe som selvfølgelig var veldig morsomt.

 

Forøvrig var det veldig morsomt når jeg spurte hun dama som hadde med dette å gjøre om hvorfor de ikke bare fikk tauet bilen, "nei, vi bor på bondelandet vi, vi driver itte å tæuuer folk i hytt å pine.."

Når jeg snakked med brøytesjåføren selv, sa han at han "gjerne heller kunne satt bilen ut på riksveien så kunne vi sett åssen det gikk.."

 

Alt i alt kan man si jeg har et noe spesielt inntrykk av befolkningen på det aktuelle stedet, det kan virke som både de i kommunen, de i lokalavisa, de som brøyter snø, ja nær sagt alle som en er litt spesielle mentalt sett.

 

Vel vel, enden på visa blir jo uansett at det vil bli tatt takst på bilen, og da må Gjensidige betale ut. Jeg stoler på at Gjensidige krever regress hos forsikringstaker siden han har gjort dette med vilje, og da tenker jeg gliset og fliringa tørker inn rimelig fort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Haha!

Minner meg om denne saken:

Etterlot søppelberg

 

Det er visst flere nedsnødde søppelskaller som burde hatt et spark i tenna...

 

Mitt råd til folk som utsettes for liknende opplevelser, er å bevare fatningen og ikke opptre usaklig eller flåsete. Det kan være fristende å opptre like bananas som tullingene, men jo mer seriøs man er selv, desto verre vil motstanderen fremstå.

Lenke til kommentar

Vel, man ser jo lett på bildene at det er en bil under snødynga. Og det virker ikke på meg at trådstarter har fabrikkert denne historien. Om VG eller Dagbladet tror på det, blir en annen sak. De ser ivhertfall bildene med en bil under snøen.

 

Inge Rognmo: Har du lest denne tråden her? Det er flere bilder som viser at det er en bil under snøen.

Lenke til kommentar
Dessverre for bileier ble journalisten som skreiv om saken svært fornærmet når bileier ikke ville stille opp på fotografi/navn i avisa, og da omtalte de kun saken fra kommunens side.

 

Kommunens brøytesjef, som aldri hadde hørt om saken når jeg ringte han for å finne ut hvem som brøytet - og som henviste til avdelingsleder på det lokale sykehjemmet, ja han påsto likesågodt at han hadde hatt dialog med bileier og alle mulige slags andre løgner, ting som ikke stemmer i drømmeland engang. Der hadde de dekkhistoria klar.

 

Det var vel ikke så veldig taktisk? Skal man dra media inn i det her så må man jo selvsagt stille opp for å få fortalt sin side av saken.

Lenke til kommentar
Vel, man ser jo lett på bildene at det er en bil under snødynga. Og det virker ikke på meg at trådstarter har fabrikkert denne historien. Om VG eller Dagbladet tror på det, blir en annen sak. De ser ivhertfall bildene med en bil under snøen.

 

Inge Rognmo: Har du lest denne tråden her? Det er flere bilder som viser at det er en bil under snøen.

 

Ja, jeg har lest tråden, og jeg har også fått med meg at det ikke var trådstarter som la inn bildene av bilen inne i snøhaugen, slik jeg oppfattet det var det en annen, lignende sak. Det er såpass mørkt på de bildene at det ikke vises om det er tatt på samme sted. Men det er jo mulig btl er den kompisen til Ideal som eier bilen..

Lenke til kommentar

Gravde ut bilen igår kveld etter jeg kom hjem fra Oslo. Ingen vinduer knust. Endel bulker på taket.

Skal forsøke å ta bilder av det, men tror jeg er avhengig av mye lys for å få frem skadene på bildene.

Det blir desverre ikke gjort idag, fordi jeg skulle reist på jobb for 10 minutter siden.

Endret av btl
Lenke til kommentar
"Eieren ble noe lang i maska da han

skulle se til bilen sin her om dagen.

Den har stått på parkeringsplassen

ved Furulund aldershjem i noen

måneder. Restaureringsobjektet

er blitt regelrett måkt ned.

– Det er greit nok at jeg kanskje

ikke hadde lov til å parkere

bilen her, men jeg synes at vedkommende

som freser plassen

kunne ha tauet bort bilen før han

dumpet så mye snø over den, sier

eieren.

Gjøvik kommune eier grunnen.

Etter hva vi får opplyst fra det

hold, er det blitt gjort forsøk på

å få fjernet den gamle bilen. Men

etter som den ikke er registrert,

skal det ikke ha vært så lett å få

tak i eieren.

Likevel blir det hevdet at det

har vært en dialog mellom partene,

og at det er blitt lagt igjen

en lapp med en oppfordring om å

fjerne bilen. Dette tilbakeviser

eieren.

Det er i alle fall litt av en jobb

å måke fram bilen. Kanskje like

greit å vente til snøen smelter.

Dessuten; nå har i alle fall han

som rydder plassen et sted å

dumpe snøen..."

 

Er dette en skoleavis? Jeg har aldri sagt at vedkommende som rydder snø skal taue bort bilen. Jeg sa at hvis man ikke liker at bilen står der, kontakter man trafikketaten eller legger en melding på bilen. Journalisten konfronterte meg med at Gjøvik kommune opplyser at det for noen månder siden har vært dialog, ved at jeg ringte fra et anonymt telefonnummer, og at de har lagt en lapp på bilen med oppfordring om å fjærne bilen. Jeg svarte at det ikke var sant. Han svarer at det får bli en sak mellom meg og kommunen.

Jeg skjønner ikke hvorfor de dikter opp dette. På samme plassen står det 2 campingvogner og de har stått der i flere år. Det står en "til salgs" lapp med kontaktinfo på innsiden av et vindu på den ene. Lurer på om disse heller ikke er fjærnet fordi det er vanskelig å få tak i eierne?

Uansett er dette for min del en forsikringssak mellom meg og forsikringsselskapet til eieren av kjøretøyet som benyttes til snøryddingen. Kommunen har egentlig ingen ting med dette å gjøre, og jeg ser derfor ikke hvorfor jeg skal ta kontakt med dem om dette. Journalisten burde kontaktet han som gjorde hærverket, isteden for å kontakte kommunen.

 

Når det gjelder skadene på bilen gikk det mye bedre enn forventet. Jeg så for meg at bilen omtrent skulle være deformert og masse knuste vinduer. Det ble noen bulker på taket, spesielt på venstre side hvor det lå mest snø. Spielene virker rare, iallefall venstre speil. Det kan være at det ligger snø i fjæringa på speilet, slik at den ikke fjærer riktig tilbake. Hadde det vært et vanlig speil, kunne jeg bare hentet et nytt på et bilopphuggeri, men dette er elektriske speil og det er ikke så vanlig på denne bilen.

 

Nå som bilen står trygt, kan jeg også fortelle litt om den:

Volvo 240 GLT 1982modell, dvs den er veteran om ca 2 år og 10 månder.

Jeg kjøpte bilen i 2002. Den var da skikkelig kjip med brunt interiør, uten ekstrautstyr,

Idag er omtrent ingen ting orginalt på bilen. Kanskje grillen, noen av listene og sidevinduene bak.

Her er en liste over oppgraderingene som er gjort med bilen.

-Turbomotor B230ET (orginalt 182hk) lettere trimmet (chip og høyere ladetrykk).

-3" eksos med 2 lyddempere

-KN filter

-TÜV-godkjent Senkesett

-Justerbare gassdempere (GuleKoni)

-Polyerutan foringer i forstilling og bakstilling

-25mm Krengningshemmere forran og bak

-Justerbare moment og panhardstag

-Bakaksel med differensialbrems

-93modell bakluke og dører

-Svart interiør (komplett)

-Skinninteriør

-Elektriske vinduer x4

-Elektriske speil

-Sentrallås

-Defa alarm

-Aircondition

-Cruice controll

-Rustsveising for å få den helt rustfri

 

Planen var å ta ibruk bilen når den ble veteran. Har ikke lakkert den fordi jeg ville ha fersk lakk den dagen den ble veteran.

Endret av btl
Lenke til kommentar

Det er bare skitt/støv. Har kostet med snøkost, så det ser ut som det er masse riper. Bakerst på taket var det is, så jeg fikk ikke kostet. Defor ser det litt rart ut når det smeltet. Jeg har vasket takets fremerste del. Vil helst vaske minst mulig inni garasjen fordi det ikke er gøy med is på gulvet.

Endret av btl
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Denne saken endte med at btl fikk medhold av forsikringsselskapet til entrepenør (et enmannsfirma..), og skaden ble taksert til ca 18.600 kroner, etter at jeg hadde hjulpet han med å finne ut hvem som var ansvarlig for dette her, og vedkommende entrepenør - som fremsto som totalt hjerneskadd på telefon - hadde innrømmet å ha gjort det med vilje.

Eneste fyren ikke angret på var at han "ikke hadde tauet bilen til riksveien og satt den igjen der" i stedet.

(Gjengitt ordrett.)

 

Ved bevisst skadeverk krever forsikringsselskapene REGRESS fra forsikringstaker.

Jeg regner dermed med at de 18.600 kronene som ble utbetalt, senere ble innkrevd fra forsikringstaker pluss gebyr, pluss at vedkommende antagelig betaler betydelig høyere forsikringssummer i fremtiden.

Det lønner seg altså ikke å være idiot.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...