Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Lancer, 1987 drikker kjøleveske som det var saft


Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt en brukt Mitsubishi Lancer 1987 exe, 1.5i som har gått 165000km.

Fikk kjørt 46 mil med bilen første dagen jeg hadde den, dagen etterpå oppdaget jeg at motoren begynte og bli varm.

Så fant ut at jeg var fri for kjøleveske, sjekket i kjøleveskebeholderen (eller hva den nå enn heter) der var det nesten helt tomt. Men så fylte jeg på med ferdigblandet kjøleveske og kjørte litt rundt med den, og parkerte bilen og gikk og la meg. Dette var igår. Når jeg starta bilen idag kjørte jeg litt rundt omkring også merka jeg at motoren begynte og bli varm igjen, fant ut at all kjøleveska var borte nå og. Så kjørte til en mer bilkynding person og så så vi på bilen.

Fant ingen lekkasjer bare at det dryppet litt under motor pga jeg hadde grisa med kjøleveska når jeg fylte på.

Men prøvde og fylle på igjen der og lot motoren stå på tomgang. De vi fant ut var at det rant noe veske ut av eksosrøret, så det ser ut som det må skiftes topppakning. Dette er 1 time siden og jeg har nå kjørt litt uten at motoren har blitt varm. Men viss den blir fri for det nå og, må jeg vell få skiftet topppakning. Veit ikke hva det koster for det, og for og få det gjort på verksted. Noen som vet hva jeg kan gjøre med bilen for og få det fikset?

 

Mvh fortvilet person, takker for alle svar.

Endret av MagicCheeseball
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Høres ut som topp-pakning ja.

 

Du har funnet 2 symptomer: Kjølevæskeforbruk og vann ut eksos.

 

Andre ting du kan lete etter: Hvit olje, vannslanger og radiator som ryker (pga trykkforplantninger), trykk og eksos ut av radiatorpåfylling.

 

Antar at du ikke har betalt så mye for bilen.

 

Pakning koster 575kr + strekkbolter hos www.mekonomen.no

Lenke til kommentar
Hei!

 

Høres ut som topp-pakning ja.

 

Du har funnet 2 symptomer: Kjølevæskeforbruk og vann ut eksos.

 

Andre ting du kan lete etter: Hvit olje, vannslanger og radiator som ryker (pga trykkforplantninger), trykk og eksos ut av radiatorpåfylling.

 

Antar at du ikke har betalt så mye for bilen.

 

Pakning koster 575kr + strekkbolter hos www.mekonomen.no

 

Hallo :)

Takk for nettsiden, kan være topp pakning ja.

Men tror egentlig ikke det er det, bilen har såvidt tatt noe kjøleveske idag, men viss den tar mye imorgen skal jeg prøve og fylle på radiatortett, for og se om det hjelper.

 

Nei betalte bare 8000kr for bilen.

Veldig bra stand bare det at den har litt høyere oljeforbruk og kjøleveske forbruk en gjennomsnittelig.

Lenke til kommentar
Hvis ikke selger opplyste om dette hadde jeg klagd til selger, enten bil tilbake eller penger for å skifte toppakning.

 

Er egentlig ikke no problem har roa seg kraftig ned nå.

Selger var ærlig og sa ifra at bilen tok litt mer olje og kjølevæske en normalt.

Men viss det forverrer seg bare noen dager etter kjøpet har kjøper rett til og kreve sponsing av reperasjon for og få det fikset?

Lenke til kommentar
Hvis ikke selger opplyste om dette hadde jeg klagd til selger, enten bil tilbake eller penger for å skifte toppakning.

 

Er egentlig ikke no problem har roa seg kraftig ned nå.

Selger var ærlig og sa ifra at bilen tok litt mer olje og kjølevæske en normalt.

Men viss det forverrer seg bare noen dager etter kjøpet har kjøper rett til og kreve sponsing av reperasjon for og få det fikset?

Ja, husker ikke regelen. Men som privat person så er det noe med å gi ''garanti'' i 3mnd eller noe.

Husker ikke reglen helt, så rett meg om jeg tar feil.

Ikke mange som vet om denne dog!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...