Gå til innhold

Erfaringer med Canon 55-250mm is


Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp anskaffet meg dette objektivet til mitt EOS 450D, blant annet etter tips fra andre i forumet. Og nå lurer jeg på deres erfaringer med dette objektivet, både gode og dårlige, samt kanskje også noen tips.

Jeg vil også se eksempler på bilder tatt med objektivet, så om noen har lyst, så gjerne legg ved. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøvde litt i går. Men jeg er helt fersk med både speilrefleks (450D) og denne linsen.

Det ene bildet: Full zoom, 250mm, og crop i tillegg, slik at det viser 100% av båten.

Det andre bildet: Full vidvinkel på kit-objektivet, for å vise hvor langt unna båten var.

Synest ikke det ble så bra på 100%, men jeg hadde kanskje fått bedre resultat med andre instillinger.

post-19551-1232993188_thumb.jpg

post-19551-1232993204_thumb.jpg

Lenke til kommentar
I forhold til prisen er jeg meget fornøyd med objektivet,

yter såklart ikke like godt som de som koster 10 ganger mer

men med litt tolmodighet og gode lysforhold kan du få helt kurante bilder :)

 

Eneste bildet jeg fant av mine egne nå i farten på 250mm, var et nattfoto

tatt med stativ.

 

http://picasaweb.google.no/lh/photo/s8YLa0...feat=directlink

 

åh, det er jo tatt i Molde. :)

Lenke til kommentar
Jeg har kjempe gode erfaringer med dette objektivet. Litt treg fokus i mørke situasjoner. Men ellers kjempe bra med tanke på pris. Veldig fornøyd :thumbs:

Har noen bilder på Flickr'n min: Shadow heart, Suzuki, og bildene av Apen.

 

Jeg likte spesielt godt bildene av apen. Og jeg la merke til at bildene var så skarpe. Tok du dem på nært hold, eller brukte du stativ?

Jeg har selv lyst å begynne å ta nærbilder av dyr. Det var en av grunnene til at jeg skaffet meg dette objektivet. :)

Lenke til kommentar
Jeg likte spesielt godt bildene av apen. Og jeg la merke til at bildene var så skarpe. Tok du dem på nært hold, eller brukte du stativ?

Jeg har selv lyst å begynne å ta nærbilder av dyr. Det var en av grunnene til at jeg skaffet meg dette objektivet. :)

Alle bilder er tatt hånd holdt. Og de er tatt på 200m og 250mm. Avstanden var 3-5 meter kanskje, husker ikke helt, høres det fornuftig ut!? Det var mye lys, og da er dette et kjempe godt objektiv. :)

Endret av akle
Lenke til kommentar
I forhold til prisen er jeg meget fornøyd med objektivet,

yter såklart ikke like godt som de som koster 10 ganger mer

men med litt tolmodighet og gode lysforhold kan du få helt kurante bilder :)

 

Eneste bildet jeg fant av mine egne nå i farten på 250mm, var et nattfoto

tatt med stativ.

 

http://picasaweb.google.no/lh/photo/s8YLa0...feat=directlink

 

åh, det er jo tatt i Molde. :)

 

Om du er kjent i strøket så kan jeg legge til at det er tatt fra utkikkspunktet på varden :)

Lenke til kommentar

Har hatt dette objektivet i 6 mnd nå og er forsåvidt fornøyd.

Prisen tilsier jo at det har sine begrensninger, men brukt "rett" gir det grei kvalitet på bildene. Jeg sier grei, da det i mitt tilfelle ganske snart gikk opp for meg at jeg ønsker noe skarpere og bedre. Alt avhenger selvfølgelig av hva en skal ta bilder av og ambisjonsnivå.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...