Gå til innhold

Hvilket Hovedkort?


Rune_

Anbefalte innlegg

En 6 og en 5, bare se testen på hw.no :D

Takk for den informative hjelpen. Har sett testen i Hw, men du må der ha i tankene at Asus kortet var like mye en representant for Nforce2 chippsettet, og at det i praksis var det som fikk 6. Så heter også artikkelen " NVIDIA nForce2 vs VIA KT400", ikke Nforce2 roundup eller lignene. Hadde Abit hatt den rollen er sjangsen stor for at det kortet også hadde motatt en 6'er.

Jeg sier ikke at Asus kortet er et dårligere kort, men å fronte det som kortet med mest features kontra Abit nf7-S "billigkortet" blir totalt feil. Grunnen er så enkel som at det eneste som skiller de er en nettverkport, og for det har Abit kortet et S-ata sett. De er like spekket med features, og de er begge gode kort.

Men fakta er at prisforskjellen er 500,-, og det er j3vla mye for en ektra nettverksport.

Vet det, men tviler på at det fikk 6 fordi nforce2 er et bra chipsett, men jeg syns Asus lager veldig brae kort, stabil og har bra specs, har hatt 2 asus kort hittil og har vært fornøyd med dem begge.

Og en av dem er A7N8X som jeg syns at jeg kan anbefale siden jeg har kortet, og kan si noe om dens stibilitet osv...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kortet fikk selvfølgelig ikke 6'er utelukkende pga chippsettt, men det har utvilsomt mye å si. I forhold til via kt400 er Nforce2 så mye bedre, at når en annmelder får det første Nforce2 kortet i hånden og skal sammmenligne det med Via kt400 så vil det score høyt.

Har selv hatt Asus kort og vært fornøyd med de, men det er egentlig ikke det jeg vil fram til. Det jeg prøver å komentere er "rollene" dere gir hvert av kortene. Asus kortet er fulspekket med features, men det er ikke lenger det enseste. For 3 månder siden hadde det vørt rett å si;

Så er du ute etter ett fullblods nForce2 kort, gå for Asus A7N8X Deluxe (Mest "features") eller Abit NF7-S v2.0 (Mest for pengene)

nå er ikke dette korekt lengre. Abit kortet har like mange features som Asus kortet og er ikke noe kompromi mellom pris og features. Abit kortet er akkurat like fullblods.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...