enden Skrevet 24. januar 2009 Skrevet 24. januar 2009 Jeg bruker MailForExchange mot en Excha nge 2007-server i dag og er egnetlig ganske fornøyd med funksjonaliteten. Synking av mail gjør akkurat det jeg trenger, men jeg sliter med kalender og kontakter. Etter et par dager med en ny profil slutter alle oppgaver etter mailsynk å fungere. Den neste måten å få det opp igjen er å opprette en ny profil. Jeg er lei av å feilsøke problemet, og ser heller etter en alternativ klient. Behovene mine er relativt enkle. Jeg vil har synk av x antall siste innkommende mail eller x antall siste dager. Annen e-post er egentlig irrelevant. Varsling med ny e-post er selvfølgelig et must. Videre trenger jeg å synke kalenderen langt frem i tid og en god periode bakover. Denne må selvfølgelig synkes med Nokia-kalenderen, ikke inn i noen egen applikasjon. TIl slutt trenger jeg standard kontaktsynk slik at jeg får med meg endringer gjort i mine kontakter. Bonusfunksjonalitet er mulighet til å sette opp enveis synk mot en eller flere felles-kontakter. Når det gjelder planlegging av synk ønsker jeg funksjonalitet tilsvarende mfe, med ulik oppførsel i og utenfor topptid, samt begrensning på synk under roaming. Jeg er ikke redd for å betale noen kroner for å få tak i en applikasjon som faktisk fungerer. Noen som har tips til programmer som dekker mine behov?
Mr.Static Skrevet 24. januar 2009 Skrevet 24. januar 2009 Er det lenge siden du installerte MFE ? Jeg synes dette høres ut som barnesykdommer fra eldre versjoner nemlig...
enden Skrevet 24. januar 2009 Forfatter Skrevet 24. januar 2009 Har versjon 2.7. Har testet denne med flere uavhengige nedlastinger på tre ulike software-versjoner for telefonen. Jeg har også forsøkt å fjerne kalenderelementer for å se om dette får programmet til å hikke - uten hell.
snubbel Skrevet 24. januar 2009 Skrevet 24. januar 2009 Har hatt tilsvarende problemer selv og de har alltid vært relatert til andre programmer (CRM osv) som også synkroniserer med Outlook/Exchange. På veien mellom alle synk-partene blir en status satt feil og dette medfølger stopp, duplisering og sletting av både kalendernotater og kontakter. Sjekk om det er noe annet som også synker med Exchange-kontoen din og prøv eventuelt å pause disse... -snubbel
_troffen_ Skrevet 24. januar 2009 Skrevet 24. januar 2009 Jeg har aldri opplevd slike problemer med versjon 2.7 på min E71... En ting som er viktig å huske på er at dersom du benytter Mail for Exchange må du ikke under noen omstendigheter koble telefonen til pc med kabel og bruke synk-funksjonen der! Da krøller du til alt! Du kan bare bruke en måte å synke kalenderen på, enten via MFE eller via kabel. En kollega av meg gjorde dette, og endte opp med dobbelt av de fleste kontakter pluss at det ikke gikk å synkronisere via MFE lengre. Mener han måtte slette de doble kontaktene og kjøre "full re-sync" som sletter alt på tlf og henter ned alt fra exchange-serveren på nytt (backup først er en fordel).
josh909 Skrevet 24. januar 2009 Skrevet 24. januar 2009 En ting som er viktig å huske på er at dersom du benytter Mail for Exchange må du ikke under noen omstendigheter koble telefonen til pc med kabel og bruke synk-funksjonen der! Da krøller du til alt! Høres gjennomprøvd og trygt ut
enden Skrevet 24. januar 2009 Forfatter Skrevet 24. januar 2009 Det er en ren Exchange-base uten andre applikasjoner som tuller, og jeg synker kun via mfe. RoadSync er et alternativ, men ser veldig stort ut i forhold til mine behov. Skulle likt å vite om det er mulig å begremse den ned til det jeg trenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå