Cinemarxism Skrevet 22. januar 2009 Skrevet 22. januar 2009 (endret) Hei, Kjøpte meg nylig en Nokia N82. Veldig fornøyd, sånn bortsett fra et par småting som irriterer meg litt. Sansynligvis på grunn av overgangen fra SE, og jeg regner med at begge "problemene" mine har relativt enkle løsninger. Flaut som det er har jeg allikevel ikke klart å finne dem, selv etter å ha lagt tid og arbeid i det. 1. Hvordan får jeg tidskoder på meldingene jeg mottar og sender? Sånn som det er nå kan jeg bare se datoen de er sendt/mottat, bare ved å klikke meg inn på "meldingsdetaljer" kan jeg få frem informasjon om når de ble sendt/motatt. Skal man virkelig være nødt til å gjøre dette? 2. Smileys. Hvor i huleste gjemmer de seg? Sett gjennom symbolmenyene osv, men finner dem rett og slett ikke. Edit: Og en ting til: Er det mulig å slå av den funksjonen som skifter fra vertikal til horisontal modus automatisk? Altså gjøre slik at dette skjer dersom man velger det manuelt? Altså bagateller det er snakk om. Men nok til å være irriterende å ikke finne ut av. Endret 22. januar 2009 av dodraugen2k
Svirre91 Skrevet 23. januar 2009 Skrevet 23. januar 2009 Kan svare deg så enkelt på at dette med tidskoder må du nok leve med, dessuten; hvor mange mld ser du på tida når du antageligvis sender og mottar med en gang? Og smilies mener jeg å huske at du må gjøre slik du gjør...eller å taste på 1-tasten 3 ganger, og trykke på "*" for å få frem smilies... Om dette fungerer på S60-series eller om det var på 40-series fra Nokia husker jeg ikke helt, siden jeg har hatt Nokia i 7 år, men har sitti med HTC i 4 mnd nå så husker jeg ikke 100%...
esoteric Skrevet 23. januar 2009 Skrevet 23. januar 2009 N82 har ikke smileys, men det fine med og ha en smarttelefon er at man kan få programmer som fikser nesten alt man måtte ønske. ThreadSMS som du finner nedlastningslink til i denne tråden, gir deg smileys i vanlig sms. [..]Er det mulig å slå av den funksjonen som skifter fra vertikal til horisontal modus automatisk?[..] Ja, det er mulig. Men jeg husker ikke nøyaktig hvor, men det ligger under display instillingene.
Bjarnemann Skrevet 23. januar 2009 Skrevet 23. januar 2009 (endret) Gratulerer med kjøpet! Som tidligere nevnt støtter dessverre ikke n82 smileys. Tekstsmileys går selvfølgelig fint, men grafiske smileys er altså ikke støttet. Meg bekjent er det kun gjennom meldingsdetaljer du kan få informasjon om når en melding ble sendt/mottatt. Automatisk skjermrotasjon slår du av ved å gjøre følgende: Meny -> Verktøy -> Innst. -> Generelt -> Tilpasning -> Display -> "Roter skjerm Endret 23. januar 2009 av Bjarnemann
Svirre91 Skrevet 23. januar 2009 Skrevet 23. januar 2009 (endret) Gratulerer med kjøpet! Som tidligere nevnt støtter dessverre ikke n82 smileys. Tekstsmileys går selvfølgelig fint, men grafiske smileys er altså ikke støttet. Meg bekjent er det kun gjennom meldingsdetaljer du kan få informasjon om når en melding ble sendt/mottatt. Automatisk skjermrotasjon slår du av ved å gjøre følgende: Meny -> Verktøy -> Innst. -> Generelt -> Tilpasning -> Display -> "Roter skjerm Veit ikke om Nokia 6290 kjører eksakt samme OS som N82, men jeg hadde fikk lett fram grafiske smilies... Min kjørte i allefall Symbian S60 med slike tegn... Endret 23. januar 2009 av Svirre91
Cinemarxism Skrevet 23. januar 2009 Forfatter Skrevet 23. januar 2009 Takk skal dere ha Fint å få slått av den automatiske skjermrotasjonen! Tidspunkt for sending/mottak og smileys er bagateller, men skal sjekke ut ThreadSMS. Igjen, takk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå