Gå til innhold

Min. HW for å kjøre WoW på max


Anbefalte innlegg

Amd Athlon X2 +5000

2gb OCZ PC6400 ram

Ati Radeon X1950pro

 

Kjører wow med alt på maks i 1650x1080. Alt utenom view distance.

Rundtom i northrend så flyter spillet på 40-60 fps, litt over 100fps inne i instance.

Skrur jeg view distance på max så dropper jeg under 30 med en gang. Dalaran er nesten smertefullt å bevege seg i for øyeblikket. Går jeg tilbake til Eastern Kingdoms/Kalimdor er jeg konstant på 120+.

 

Kjører to skjermer, men det har ikke påvirket fps'n i noen nevneverdig grad. Kjenner derimot at det er på tide å oppgradere når jeg løper rundt i Dalaran.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
nei jeg kjører ikke i window mode. Prøvde det en liten stund i et to-skjerm oppsett men i windowmode kjører tydeligvis alle ATI kort med kun 30 fps og det er ikke noe spesielt å skryte av.

 

Jeg kjører Windowed mode med Maximized window med Radeon 4780, og som jeg skrev et par poster tilbake ligger jeg ganske godt på FPSen.

Lenke til kommentar
nei jeg kjører ikke i window mode. Prøvde det en liten stund i et to-skjerm oppsett men i windowmode kjører tydeligvis alle ATI kort med kun 30 fps og det er ikke noe spesielt å skryte av.

 

Jeg kjører Windowed mode med Maximized window med Radeon 4780, og som jeg skrev et par poster tilbake ligger jeg ganske godt på FPSen.

 

Vel det var det jeg prøvde ut og, og lå da kun på en konstant fps på 30. Og har etterpå lest på ATIs forumer at hvis ikke en applikasjon kjører fullscreen så vil ikke kortet kjøre med mer enn 30 fps, noe som jeg ikke har noe grunn for å kjøre på.

 

Men angående det "problemet" med trærne jeg har tror jeg kommer av at de er tegnet med noen dårlige shadere. Ettersom det virker som om det får skjermkortet til å jobbe unødvendig mye for å tegne dem. Kan ellers kjøre det meste av spill på fullt uten at jeg hører slike tegn på at kortet jobber slik.

Lenke til kommentar

e8400 3.51GHz

8 GB ram

GTX 280

vista x64

2 x 160gb raptor raid

26" skjerm med 1900x1200

20-30 fps når jeg rir i dalaran søndag kl 14.00 uten addons

10-15 fps når jeg rir i dalaran søndag kl 14.00 med addons

 

ingen problemer i raid ved malygos eller noen andre bosser.

har scriptet camera til 50 feet avstand, fra standard 30 feet.

hva er det addonen/macroen som gir mer ground grafikk?

er det sånn at vis man vil ha mer AA så må man kjøre det manuelt?

Endret av thyraven666
Lenke til kommentar
e8400 3.51GHz

8 GB ram

GTX 280

vista x64

2 x 160gb raptor raid

26" skjerm med 1900x1200

 

ligger rundt 30fps i Dalaran med alt på max.

ingen problemer i raid ved malygos eller noen andre bosser.

har scriptet camera til 50 feet avstand.

hva er det addonen/macroen som gir mer ground grafikk?

er det sånn at vis man vil ha mer AA så må man kjøre det manuelt?

 

 

Thyraven666 har specs du trenger for å spille wow på MAX, som trådstarter spør om. Alle dere andre som kvekker i vei om at dere kan nesten kjøre alt på fullt med den og den pc'en og som maser i vei om at wow ikke krever noe særlig er helt på jordet.

 

For å kjøre wow på en bra oppløsning MÅ du ha specs som ligner Thyraven. Jeg har selv noe lignende, og hos meg kan FPS'en droppe til rundt 25 når d er mye folk i Dalaran f.eks.

 

Wow på max krever en satans maskin, men skrur du ned litt på forskjellige ting, så krever det plutselig ingenting. Det finnes ikke en bærbar idag som har sjangs på å kjøre spillet på MAX (forutsetter 20+fps på de mest krevende plassene).

Lenke til kommentar

Eg spiller med E6750 og 8800GTS 512mb.

 

Har 17(25 om kvelden) fps i Dalaran på full pop realm.

80 FPS i startsonene, og rundt 40 fps utenfor Dalaran.

 

Dette er på 1680x1050 på max settings i Windows 7.

 

Dette er uten max camera distance.

 

Uten Addons, uans (addons har vell ikkje noe å si? dei bruker jo system minnet og ikkje skjermkort?)

Endret av Ganam
Lenke til kommentar
Thyraven666 har specs du trenger for å spille wow på MAX, som trådstarter spør om. Alle dere andre som kvekker i vei om at dere kan nesten kjøre alt på fullt med den og den pc'en og som maser i vei om at wow ikke krever noe særlig er helt på jordet.

 

For å kjøre wow på en bra oppløsning MÅ du ha specs som ligner Thyraven. Jeg har selv noe lignende, og hos meg kan FPS'en droppe til rundt 25 når d er mye folk i Dalaran f.eks.

 

Wow på max krever en satans maskin, men skrur du ned litt på forskjellige ting, så krever det plutselig ingenting. Det finnes ikke en bærbar idag som har sjangs på å kjøre spillet på MAX (forutsetter 20+fps på de mest krevende plassene).

Da tror jeg vi lar dette være konklusjonen på denne tråden. Myten om at wow er et spill som krever lite av maskinen er dermed (delvis) busted! Skal du kjøre alt på max med oppløsning rundt full HD (1920x1080) i Northrend kreves en satans maskin, for å sitere Thraze.

 

Takk til alle som har kommet med info og innspill. Og selfølgelig, tråden en enda åpen, så fortsett diskusjonen.

Lenke til kommentar
Jeg har oppsettet i signaturen, og ligger ikke på 60fps til enhver tid..

 

Syns dette er synd på et så gammelt spill, med en halvt år gammel dugendes maskin.

 

1680x1050..

 

Ligger ikke så langt unna deg i HW, ligger stort sett over 100fps uansett, selv i SW og ironforge. Har ikke kommet meg så langt som til dalaran, men regner med at den vil takle det bra!

 

CPU er flaskehals om den ikke blir klokket til 3ghz eller høyere!!!!!

 

Se min spec

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...