vikingkylling Skrevet 21. januar 2009 Skrevet 21. januar 2009 Jeg har PC-versjonen, og den flyter helt fint. Riktignok på svært lave detaljer og alt det der, men jeg har aldri brydd meg noe særlig om bra grafikk. Jeg var også fullt klar over at systemet mitt ville slite litt da jeg kjøpte spillet, så jeg er litt overrasket over hvor bra det går. Men til saken. De første oppdragene gikk helt fint, men så skulle jeg følge etter en fyr. Han sprang ut i bilen og stakk av. Jeg stod igjen med to låste biler, så etter å ha brutt opp en av dem var det veldig vanskelig å finne han jeg skulle følge etter. Delvis fordi jeg ikke ante hvor han var, og delvis fordi kjørefysikken var så håpløs. Vi snakker "snu 360 grader uten å miste fart" håpløs... Men det er bittert å bruke surt oppkjente spenn på et spill jeg avinstallerte dagen etter, så jeg vil gi det en ny sjanse. Men før det skjer vil jeg høre om det er noe vits. Men for å unngå fanboys aksepterer jeg kun seriøse svar, og bare om dere sier noe negativt også. Jeg liker historien, men i en sandkasse-spill bruker jeg mye mer tid på tull. Er det en statistikk et sted kan jeg leke i timesvis. Klarer jeg en wheelie på hundre meter kan jeg gjerne sitte i en time til for å få hundre og en meter "fordi jeg kan", og så videre. Så hvorfor bør jeg gi GTAIV en ny sjanse? Hvorfor bør jeg la være?
Isbilen Skrevet 21. januar 2009 Skrevet 21. januar 2009 (endret) Klager man på at kjørefysikken i GTA ikke er så realistisk, har man litt feil innstilling, synes jeg (det blir litt som å gå på splatterfilm og klage på at hodene eksploderer alt for lett, det er jo helt urealistisk). Uansett er det ingen tvil om at IV er et knallspill. Ikke perfekt, men sinnssykt bra. Spillet finner ikke opp kruttet igjen, men gjør mange ting bedre enn det noensinne har blitt gjort. Historien og måten den blir fortalt på er noe for seg selv, med noe så sjeldent som opptil flere ordentlige budskap i tillegg. Verdenen er stor, sømløs og realistisk, og alt ligger til rette for innlevelse. I hvert fall var det slik på PS3-en min. Jeg synes ikke sandkassefaktoren er like stor som i forgjengerne. Jeg bruker ikke så mye tid på tull og tøys, og har ikke spilt det igjen så mye som jeg gjorde med i hvert fall San Andreas. Uansett er det verdt et forsøk, for all del. Endret 21. januar 2009 av Isbilen
heini92 Skrevet 22. januar 2009 Skrevet 22. januar 2009 Du burde. Jeg har aldri opplevd et spill som er så realistisk som GTA IV. Det eneste jeg misliker er vennene som ringer hele tiden mens du gjør oppdrag. Jeg har bestemt meg for å ta meg tid til dem etter alle oppdragene. Kjøringen er også meget realistisk, og den blir du vandt med hvis du spiller nok. Er ikke så vanskelig som du tror. Kanskje i starten.
kjermy Skrevet 22. januar 2009 Skrevet 22. januar 2009 Hvorfor klager alle over mobilen? Det er jo bare en bagatell... Den ringer ikke så ofte som folk vil ha det til... Men, on-topic... Kjørefysikken er jo mer realistisk enn mange bilspill har fått til... Det er bare å bli vant til... Jeg slet også en smule i begynnelsen, fordi jeg skled langt ut, og spant rundt veldig fort... Men etter litt øvelse (Litt, ikke mye i det hele tatt), så greide jeg det... Om du kjører litt rundt for gøy i begynnelsen, og når du er vant med kjørefysikken, slenger du deg på oppdragene...
vikingkylling Skrevet 22. januar 2009 Forfatter Skrevet 22. januar 2009 takk for tips, får vel gi det en ny sjanse. og mobilen kan man vel slå av, så den ikke ringer med historieoppdrag?
kjermy Skrevet 22. januar 2009 Skrevet 22. januar 2009 Ja... Eneste er når de vil bowle og slikt... Men om du avslår, blir de sure på deg... Men gjør det på denne måten: Om f. eks. roman ringer, og spør om du vil på strippeklubb, si ja til det... Etterpå går du inn i kontaktene, og velger roman, og trykker cancel plans Da blir de hverken fornøyde eller sure, altså det er som om de aldri har ringt...
vikingkylling Skrevet 22. januar 2009 Forfatter Skrevet 22. januar 2009 Tja... liker jo strippeklubben... ganske modig gjort av dem å la hun dama danse sånn...
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 22. januar 2009 Skrevet 22. januar 2009 Du burde.Jeg har aldri opplevd et spill som er så realistisk som GTA IV. Det eneste jeg misliker er vennene som ringer hele tiden mens du gjør oppdrag. Jeg har bestemt meg for å ta meg tid til dem etter alle oppdragene. Kjøringen er også meget realistisk, og den blir du vandt med hvis du spiller nok. Er ikke så vanskelig som du tror. Kanskje i starten. Du har aldri spilt et spill som er så realistisk som GTA? Hva slags spill har du spilt tenker jeg da O_o
kjermy Skrevet 22. januar 2009 Skrevet 22. januar 2009 GTA er har realistisk bilkjøring, og om du kjører over noen ser det mer ekte ut enn noen spill jeg har sett.... Kanskje dette han mente?
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 22. januar 2009 Skrevet 22. januar 2009 Han sier først at han aldri har opplevd et spill som er mer realistisk enn GTA. Senere påpeker han at kjøringen er veldig realistist. Da må man jo tro han mener alle aspektre med spillet. BTW, kjøringa er ikke realistisk. Det er et action spill, realisme hadde vært kjedelig.
vikingkylling Skrevet 23. januar 2009 Forfatter Skrevet 23. januar 2009 "Realismen" i bilkjøringen er så dårlig at jeg gav opp å spille etter bare to dager... Jeg har gitt det en ny sjanse, men bilkjøringen trekker betraktelig ned.
Isbilen Skrevet 23. januar 2009 Skrevet 23. januar 2009 Det er jo ikke akkurat meningen at det skal være så realistisk, da. Bilsimulatorer etterligner virkeligheten, GTA etterligner en Hollywood-film.
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 23. januar 2009 Skrevet 23. januar 2009 Det er jo ikke akkurat meningen at det skal være så realistisk, da. Bilsimulatorer etterligner virkeligheten, GTA etterligner en Hollywood-film. Nei, og det sier jeg heller ikke. Bare synes det er dumt at noen påstår at GTA er et realistisk spill noe som er vanvidd.
Isbilen Skrevet 23. januar 2009 Skrevet 23. januar 2009 De mener sikkert at det føles virkelig. For det treffer med innlevelsen.
eerik97 Skrevet 24. januar 2009 Skrevet 24. januar 2009 gi gta 4 en ny sjanse... syns det var litt kjipt å henge rundt i den første byen hele tiden...men så øvde jeg meg på å kjøre,skyte og sånne ting så klarte jeg å komme langt som halveis i spillet....
Hr. Jenssen Skrevet 24. januar 2009 Skrevet 24. januar 2009 (endret) Du burde.Jeg har aldri opplevd et spill som er så realistisk som GTA IV. ... Kjøringen er også meget realistisk, og den blir du vandt med hvis du spiller nok. Er ikke så vanskelig som du tror. Kanskje i starten. Om du ble født helt på slutten av 1992, så betyr vel det gjerne at du ikke har kjørt så mye bil i ditt liv. Bilkjøring i GTA er IKKE realistisk. That said, jeg har ikke noe mot kjøregenskapene til de forskjellige bilene. Ja, de føles litt "løse" og overdimensjonerte, men dette er noe man kjapt blir vant med. Jeg har spilt samtlige GTA-spill (minus Vice City Stories), og GTA4 er det første spillet i serien (i mine øyne) hvor car-chases faktisk er hysterisk artig, og jeg får ofte lyst til å dundre inn i purken for å få meg litt ekstra action av og til. Nå kom det forøvrig en patch i går, som fikser på mange av problemene til spillet, og optimaliserer ytelsen. Har du ikke gitt GTA en ny sjanse enda, foreslår jeg at du prøver nå. Det er jo ikke akkurat meningen at det skal være så realistisk, da. Bilsimulatorer etterligner virkeligheten, GTA etterligner en Hollywood-film. Nei, og det sier jeg heller ikke. Bare synes det er dumt at noen påstår at GTA er et realistisk spill noe som er vanvidd. GTAIV er det mest realistiske spillet som noen sinne har hatt "Grand Theft Auto" i tittelen. Det er langt mer realistisk enn de andre spillene i serien. Det er nok dette folk mener, at spillet er realistisk, relativt sett. Sammenlignet med mer realistiske bil- og/eller skytespill - samt virkeligheten - er serien selvsagt fortsatt langt fra særlig realistisk. Endret 24. januar 2009 av Hr. Jenssen
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 24. januar 2009 Skrevet 24. januar 2009 Javel? Hva er så mye mer realistisk med GTA 4 kontra GTA 3 da?
Hr. Jenssen Skrevet 24. januar 2009 Skrevet 24. januar 2009 (endret) Javel? Hva er så mye mer realistisk med GTA 4 kontra GTA 3 da? Jeg gidder ikke å ramse opp, ettersom samtlige aspekter er mer realistiske, relativt sett. Alt fra kjørefysikk og ansiktsuttrykk, til hvor mange skudd Niko tåler. Altså alt som har å gjøre med gameplay, story, grafikk, fysikk og lyd. Jeg foreslår at du fyrer opp GTA3, så ser du kjapt forskjellen. Endret 24. januar 2009 av Hr. Jenssen
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 24. januar 2009 Skrevet 24. januar 2009 (endret) Javel? Hva er så mye mer realistisk med GTA 4 kontra GTA 3 da? Jeg gidder ikke å ramse opp, ettersom samtlige aspekter er mer realistiske, relativt sett. Alt fra kjørefysikk og ansiktsuttrykk, til hvor mange skudd Niko tåler. Altså alt som har med gameplay, story, grafikk, fysikk og lyd. Jeg foreslår at du fyrer opp GTA3, så ser du kjapt forskjellen. At grafikken og andre ting har blitt oppgradert siden den gang er greit. Men GTA 4 er ikke mer realistisk en forgjengerene. Det er ikke realistisk i det hele tatt. Skjønner ikke hvorfor noen blander realisme inn i en GTA diskusjon O_o Endret 24. januar 2009 av Kron
Hr. Jenssen Skrevet 24. januar 2009 Skrevet 24. januar 2009 Det jeg ikke skjønner, er hvorfor du fortsetter å kverullere uten å egentlig komme med noe konstruktivt. Kan du gi meg eksempler på hva som gjør GTA3 så mye mer realistisk da? GTA4 er langt mer realistisk - ja selvsagt har jo grafikk mye å si her. Mer realistisk grafikk = et mer realistisk spill.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå