Gå til innhold

Hav og sjø


Ponus

Anbefalte innlegg

Da prøver jeg meg igjen :blush:

 

Sjøen er på vei ned etter uvær og ville prøve å fange spesiell stemning. Prøvde forskjellig ....lang lukketid når sjøen gikk over land, men resultat ,for lys sjø. Prøvde lavt f tall for å fokusere på nærmeste land, men brent sjø og himmel som resultat.

 

Det jeg fant var best var lukketid 1/60 og blender f16 ISO 200. Linse 18-55mm

 

Har prøvd meg litt på HDR, men det nytter ikke med sjø i bevegelse.

 

En fin tur var det i alle fall,- men må samtidig advare dere mot å gå for nær sjø som jeg her har gjort.....dette kan være farlig og en skal vite hva en holder på med.

 

Håper forumregler er fulgt (er litt forfaren ;-)

post-182042-1232557054_thumb.jpg

Endret av Ponus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nja...

Ikke helt kjempebra bilde, men fungerer noe.

Fint at du fikk tatt med ei storbåra, men horisonten er skjev og det er litt kjedelig komposisjon.

Ellers kan jeg se at du har sjøsprut-skvett på linsa, ser ut som det iallefall. På skjæret i høyre siden.

 

Men om du rettet opp horisonten, samt kanskje fikk med litt mere av hva som foregår i motivet, kan det være bra dette her:)

Lenke til kommentar

Siden dette blir første gang jeg skriver på diskusjon, får jeg håpe jeg ikke feiler heeelt i dette.

Bildet ble vel, som folk har sagt før, litt vel kjedelig.

Tror det kunne blitt bedre etter en liten runde i Photoshop.

 

redigert bort mitt eget bildet osv, på grunn av en misforståelse. :D

 

Christiane.

Endret av christianelulz
Lenke til kommentar

Sorry Christiane, men dette er Bildekritikken. Hver tråd omhandler kun ett bilde (trådstarters), og det er ikke meningen at man skal poste sine egne bilder. Ofte er det lurt å bruke noen dager eller uker på å lese et forum før man begynner å poste.

 

Du er imidlertid mer enn velkommen til å starte din egen tråd i forumet, og be om tilbakemeldinger på bildet der. Før du poster kan det være en veldig god idé å se på retningslinjene, så slipper du å trampe i klaveret igjen.

Endret av Anew
Lenke til kommentar

Som sagt tidligere, er jeg ny i "faget", og takker for kritikk.

 

Skjev horisont er selvfølgelig utilgjivelig og redigering i photoshop skal jeg lære meg......men at det er lite som skjer, tar jeg ikke til meg....må bare få det formidlet bedre ;-)

Lenke til kommentar

Bare et lite eksempel fra min side.

 

 

Dette brukte jeg ca 2 min på. Har riktig nok dratt litt hardt i spakene, men det var mest for å vise. Hadde jeg hatt en RAW-fil (og tatt meg litt bedre tid) å jobbe med ville det vært mulig å få mye mer ut av det.

 

 

 

 

(si i fra om du vil at jeg skal fjerne bildet)

Endret av Arbakadarba
Lenke til kommentar

Har kun enkle redigeringsprogrammer, men prøvde selv litt redigering....tok litt av på bredden , men ser bildet blir mere markert på din versjon Arbakadarba.

 

Får trene på redigering også da.........kanskje kjøpe photoshop?

post-182042-1232626447_thumb.jpg

Endret av Ponus
Lenke til kommentar

Da fikk jeg lastet ned Gimp.......takk for tips Arbakadarba. Dette var et lett forståelig program, som jeg ser jeg skal få mye glede av. Rettet i første omgang opp horisonten og la litt mere farger inn. Lover jeg skal legge en del mere arbeid i neste bilde jeg legger ut. Har derimot lært mye av dere allerede......og det var også det som var meningen. Takk til dere alle!!

post-182042-1232700506_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...