Gå til innhold

Sony Walkman NWZ-X1051 with OLED


Anbefalte innlegg

Creative Zen spillern min fikk akkutt hjerneblødning, og etter 1 time på opperasjonsbordet ble den ærklært død kl 18:02 :cry:

 

Har googlet og snust rundt på forum etter andres erfaringer og sett at Creative sin spillere kan være født med dårlig hjerte. I-Pod Touch virker jo smekker men sittter med følelsen av at den er litt dårlig på lyd om en sammenligner andre spillere i samme prisklasse.

 

Men så tenkte jeg på min gammle Sony Walk-M (gul stygg sak som var større en olapakka på statoil) Dette fikk meg til å tenke at Sony burde etter 20 års dvale klare å komme med noe nytt? etter litt googling fant jeg denne NWZ-X1000 Noen som har ETA for denne eller enda bedre any reviews???

Endret av Bofur
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Den har ikke kommet på markede enda, men gleder meg sykt! Har skikkelig lyst på den! og ja, ipod har dårlig lydkvalitet, kan ikke måle seg med sony sine! Bare hold litt utkikk, siden den har ingen reviews enda...

 

EDIT: skriveleif.

Endret av crisz
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Den har ikke kommet på markede enda, men gleder meg sykt! Har skikkelig lyst på den! og ja, ipod har dårlig lydkvalitet, kan ikke måle seg med sony sine! Bare hold litt utkikk, siden den har ingen reviews enda...

 

EDIT: skriveleif.

 

Heisan ser ut til at ETA for NWZ-X butikk er juni .09. ellers så har jeg funnet en liten snutt fra CES 09.

:dribble:
Lenke til kommentar
Den har ikke kommet på markede enda, men gleder meg sykt! Har skikkelig lyst på den! og ja, ipod har dårlig lydkvalitet, kan ikke måle seg med sony sine! Bare hold litt utkikk, siden den har ingen reviews enda...

 

EDIT: skriveleif.

 

Heisan ser ut til at ETA for NWZ-X butikk er juni .09. ellers så har jeg funnet en liten snutt fra CES 09.

:dribble:

 

 

Jeg skal kjøpe med ny spiller og har denne som et alternativ (det fremste). Jeg vurderer i tillegg Ipod Touch. Hva mener dere jeg burde velge?

Lenke til kommentar

Slenger meg på her, leste nylig om denne spilleren, ser ganske greit ut. Spørsmålet er hvorvidt det er vits å bytte ut med den jeg har per i dag (Samsung P2 8GB).

 

Batteri er selvfølgelig viktig, sony.no opplyser 45hrs, mens sonystyle.com opplyser 33hrs, hvem skal jeg stole på?

 

Oppløsninga på sony er 432x240 kontra 480x272 (er det stor forskjell,tru?).

 

Ser ikke ut som sony har bluetooth heller?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Viss du er ute etter best lydkvalitet, skjerm og fler små finesser som støyfjerning, ville jeg gått for Sony X Walkman.

 

Skal du gå for ipod må du gjøre deg klar for en kjedelig FLAT lyd, U Energisk med vrengt bass og diskant som ikke er tilstedeværende med et lukket lydbilde hvor alt er grumset sammen!

 

Hadde ipod før, kan ikke fatte for hvordan jeg har holdt ut med den lyden! På Sony'en hører jeg lyder jeg aldri har hørt før, med en UTROLIG dybde på bassen med masse kontroll, krystallklar diskant med et energisk mellomtone område! Du får følelsen av at de som lager musikken har satt seg i en stor ring rundt deg vert av personene som spille med en skillevegg mellom for å få et gigantisk lydbilde, hvor ingen av instrumentene klenger på hverandre!

 

Jeg kan ikke si noe annet en at Sony'en er helt fantastisk!

 

Btw, jeg har Sony walkman NWZ-S739, med støyfjerning, anbefales på det absolutt varmeste!

Lenke til kommentar

Jeg hører mye på prog rock. Det viktiga da er gapless avspilling. Trist når "dark side of the moon" blir delt opp med 2 sek mellomrom mellom spor :( Er det noen av formatene på x10** spillerne til Sony som er gapless ??? Har en HD-5 i dag som er fin der.

 

Arne M

Endret av Arne M
Lenke til kommentar
På Sony A820 merker man såvidt at man skifter spor, regner med det er tilfellet for Sony X1050 også. Skal kjøpe den på mandag om de har den på lager på elkjøp, minner du meg på det skal jeg få sjekket det da ;)

Det er fint. Hvis mellomrommet blir for eks. 0,2 sek så er det jo greit. Hvilke lydformat bruker du ??

 

Arne M

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Få spillere som har gapless. Mp3 er ikke engang laget for det, men noen spillere (som ipod) klarer å lage overganger på slike filer ved å aktivt fjerne pausen. Det du kan gjøre på sonyen er å lage ett enkelt spor av hele platen - det jeg gjorde med den platen før jeg byttet til ipod touch. Tar litt tid, men beste løsningen, og med slike plater vil du kanskje heller ikke at shuffle funksjonen skal bumpe innom en sang midt i albumet så det løser seg fint med at fdu har bare én fil. Audacity kan brukes til slik om du ikke har mulighet til å rippe på nytt.

Lenke til kommentar
Få spillere som har gapless. Mp3 er ikke engang laget for det, men noen spillere (som ipod) klarer å lage overganger på slike filer ved å aktivt fjerne pausen. Det du kan gjøre på sonyen er å lage ett enkelt spor av hele platen - det jeg gjorde med den platen før jeg byttet til ipod touch. Tar litt tid, men beste løsningen, og med slike plater vil du kanskje heller ikke at shuffle funksjonen skal bumpe innom en sang midt i albumet så det løser seg fint med at fdu har bare én fil. Audacity kan brukes til slik om du ikke har mulighet til å rippe på nytt.

Har akkurat lest på "anything but Ipod", som jeg ser du er skribent for også, at det ikke er gapless på Sony. Tror jeg prøver Creativ Zen X-FI. Den er vist gapless(?) og har minnekortplass i tillegg.

 

Arne M

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Minnekortsporet på X-fi er ikke akkurat noe å skryte av, integreres ikke riktig med lydbiblioteket. Om gapless er et must ville jeg sett etter en spiller med rockbox, vet ikke hvor lang de har komemt med rockbox-utviklingen til cowon d2 men det er isåfall beste alternativet IMO gitt at rockbox er operativt.

Lenke til kommentar
Minnekortsporet på X-fi er ikke akkurat noe å skryte av, integreres ikke riktig med lydbiblioteket. Om gapless er et must ville jeg sett etter en spiller med rockbox, vet ikke hvor lang de har komemt med rockbox-utviklingen til cowon d2 men det er isåfall beste alternativet IMO gitt at rockbox er operativt.

Ser ut til at Creativ ikke er gapless, men tiden mellom sporene er veldig korte så mange oppdager dem ikke. Virker som du har greie på dette. Har mest lyst på Sony. Hva er gapet mellom sporene. Corporal Clegg antydet at dette var lite. Hvor lite ?

 

Arne M

Endret av Arne M
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Husker ikke, lenge siden jeg har hatt en sony spiller, og det varierer vel mellom sony spillerne og siden x1050 har annet OS. Men gap mellom sanger er veldig mye mer merkbart når det er et gapless album enn når det0 er vanlige sanger. Rippe til en enkeltfil er det beste om du vil ha sony

Lenke til kommentar
Husker ikke, lenge siden jeg har hatt en sony spiller, og det varierer vel mellom sony spillerne og siden x1050 har annet OS. Men gap mellom sanger er veldig mye mer merkbart når det er et gapless album enn når det0 er vanlige sanger. Rippe til en enkeltfil er det beste om du vil ha sony

Ser nå at Zune HD må være den perfekte når den kommer. 120 gb minne og gapless. Blir vel muligens litt dyr med 120gb, men pytt pytt. :D

Den kommer vel til høsten. Den blir spennende og man kan vel bruke uttryket "Ipod killer" med rett.

 

Arne M

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Vanlig zune som har 120GB HDD, ikke Zune HD. Dessuten kommer den neppe til norge, så du må isåfall importere. Men ellers er det et fint valg

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar
http://anythingbutipod.com/forum/showthread.php?t=44602

 

Ser ut som cowon S9 fikk gapless for FLAC i siste FW update. Da er det absolutt et alternativ du bør se på, da S9 på en del områder er en bedre spiller enn sonyen.

Bra, takk. Tror jeg venter på hva Zune HD og ser hva det blir. Reiser en del og plukker lett opp denne i utlandet hvis modellen ikke kommer i salg i Norge. Har 20 gb idag og 32 gb er ikke så mye mer. Bør nok vente på 120 gb og flash minne.

Time will show. :D

 

Arne M

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...