Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Kommer ikke inn på partisjonene. hjelp


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei det er ingen server.

jeg hadde det noen viktige dokumenter på den ene partisjonen så jeg delte partisjonen for å se om han kunne "komme" seg inn for å hente dokumentene, heldigvis så kom han seg inn så jeg fikk dokumentene. men rart jeg ikke kommer inn selv.

skjedde bare helt plutselig.

Lenke til kommentar

Er ikke logget inn som Administrator. første så starta jeg pcen på nytt, for pcen var litt treg, stått på for lenge tror jeg.

det hjalp ikke. så starta jeg den på nytt men gikk inn i sikkerhetmodus, men det hjalp heller ikke.

og etter det så delte jeg partisjonen, på brukeren.

jeg er 100% sikker på at jeg bare trykte på: del denne mappen på nettverket. og så trykte jeg ok.

 

jeg scaner nå pcen for virus og spyware. kan virus/spyware være årsaken?

Lenke til kommentar

Høres ut som du har begrenset tilgangen på de delte mappene (forstår jeg det rett når det er de delte mappene på nettverket du ikke kommer inn på?) til og gjelde spesifike brukere, som kan bety du ikke har gitt den brukeren du selv sitter på der tilgang.

 

Er det på maskinen du sitter på du ikke har tilgang til partisjonene på, eller er det partisjonene på en annen maskin det gjelder?

Lenke til kommentar

Jepp, den virker mest logisk i forhold til problembeskrivelsen hvertfall. Hvertfall om det ikke kommer opp noen spesielle feilmeldinger som tilsier att det skulle være noe software eller hardware feil.

 

 

Zarcaz, er det maskinan du sitter på partisjonene ligger må du på med brukeren du brukte til å dele mappene for, eller så må du ha administratorbruker med full tilgang så du kommer inn på mappene uansett. Dersom partisjonene ligger på en annen maskin, må du gå på den maskinen med gjeldende bruker å endre på innstillingene for delingen til og omfatte alle med tilgang til nettverket eller legge til de brukeren som skal ha tilgang.

 

Hvis det hadde vært hardware som startet og bli defekt ville du trolig, ikke nødvendigvis, fått beskjed om dette da du startet opp windows.

Endret av ChristianEx
Lenke til kommentar

sorry for sen svaring. det er på denne maskinen som jeg sitter på nå, som jeg ikke kommer inn på partisjonene.

men en annen bruker på samme nettverket kommer inn på den partisjonen som jeg har delt.

jeg får ikke opp noen feilmeldinger, det skjer bare ikke noe når jeg dobbelklikker på partisjonene.

prøvde en ny ting, jeg markerte partisjon c (windows) og høyreklikket og gikk på åpne og da kom jeg plutselig inn :S så prøvde jeg på de andre, men det virket ikke.

på den ene partisjonen fikk jeg en feil melding: partisjon g er ikke tilgjenglig.

men på de andre fikk jeg ikke noen feilmelding:S

Lenke til kommentar

jo det er maskinen min og jeg har adminrettigheter på denne brukeren.

men kan virus/spyware gjøre så jeg ikke kommer inn?

en kamerat av meg, (som er på nettverket atm, og som kommer inn på partisjonene jeg har delt) sa det kanskje kunne være en såkalt windowsbug?

og sa at det kanskje hjalp med å stille windows noen dager tilbake, eller formatere.

noen tips? angånde det?

Lenke til kommentar

Formatere vil nok høyst sannsynlig løse det problemet. Men da må du såfall sikkerhetskopiere all informasjon du vil ta vare på først, for du må jo reinstallere maskinen på nytt da såfall (dersom ikke partisjonen de delte mappene er for er en annen enn den du har OS på, for såfall kan du velge og bare formatere denne).

Stille windows tilbake kan fungere dersom du har systemgjenoppretting aktivert.

 

Virus/bugs/spy eller adware kan jo alltids være en årsak, kjørt virusscan uten att det kom opp noe? Eventuelt kjør programmer ved siden av for og sjekke etter spy- og adaware ettersom enkelte slike kan komme uoppdaget forbi brannmuren og antiviruset dersom det kommer med en nedlasting man selv godtar som sikkert.

 

Er det fra din bruker du har delt mappene? Eller er det en annen brukerprofil på maskinen du har delt mapper på nettverket fra?

Endret av ChristianEx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...