Gå til innhold

BK:Gigapixel-panorama av Papirbredden i Drammen


2r@rn3

Anbefalte innlegg

Men her er det kun en "resamplet" versjon i 1280x115...

 

Du får et lite inntrykk av hvordan det ser ut, men jeg har skrevet det ut i 330cm x 30cm. For å si det pent...det ble veldig bra på trykk :dribble: Problemet mitt nå er å få rammet det inn...

 

post-109531-1232226729_thumb.jpg

 

Satt sammen av 15 eksponeringer. Med 50mm prime. ISO100, f/8 og ca 2-3 sek lukkertid.

 

Edit: Ok, jeg tar sjansen på å legge ut en større versjon, så får heller moderatorene slette vedlegget. (du er herved advart om du ikke liker å se stoore bilder.)

 

post-109531-1232228320_thumb.jpg

 

Skal være greit å se på likevel fordi bildet kun er 750 piksler høyt, så da må man bare scrolle sideveis for å se bildet. Måtte komprimere ganske kraftig for å få filstørrelsen under 2mb.

Endret av Tor Arne Bjørn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette bildet liker jeg veldig godt. Jeg tenker på farger og stemning etc, men det mangler desverre mye på det komposisjonsmessige.

 

Det trenger mer luft oppe, og det hadde vært kjekt om hele refleksjonen i vannet var med.

 

I tillegg mangler det en eksponering i høyre ende, slik at bildet hadde dekket 180 grader, og gangveien hadde kommet med i begge ender.

 

Jeg dro selvfølgelig tilbake og forsøkte å ta et nytt bilde med dette for øye. Tok derfor samme bilde-serie på nytt med kameraet i portrett-stilling for å få med mere "luft" over og under. Antallet bilder ble 50% flere...

 

Men selvfølgelig var lyset helt anderledes, og jeg synes personlig at den versjonen ble mye kjedeligere...derfor valgte jeg å beholde dette bildet.

 

Edit: Det nederste bildet er ca 20% av full størrelse.

Endret av Tor Arne Bjørn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...