Gå til innhold

garanti på skjermkort,hvor lenge?


Anbefalte innlegg

I tillegg er det 2 år på PC-batteri(!):

 

http://forbrukerportalen.no/Artikler/2008/...%20pa%20batteri

hp holder på 1år med sine batterier (ikke alle serier) for laptopper selvom maskinen er 3år :(

 

FTU har derfor ikkje vurdert om det gjeld ein utvida reklamasjonsfrist for slike batteri. Vedtaket seier derfor ikkje utan vidare at forbrukarar har rett på nytt batteri dersom det sluttar å verke etter to år.
Endret av cruzader
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I tillegg er det 2 år på PC-batteri(!):

 

http://forbrukerportalen.no/Artikler/2008/...%20pa%20batteri

hp holder på 1år med sine batterier (ikke alle serier) for laptopper selvom maskinen er 3år :(

Om den er 3 år gammel vil du jo uansett være utenfor en 2-årig reklamasjonsfrist. HP har 1 års garanti på sine batterier, det stemmer. Du har i tillegg reklamasjonsfristen som gjelder i 2 år fra kjøpsdatoen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 år senere...

Noen som vet hvor mye man kan få igjen som erstatningssum?

Hadde et HD4870X2 som gikk føyken. Dette er snart 2 år gammelt. Sendte det tilbake

til Amentio og fikk beskjed om at jeg kunne få tilbake pengene i dagens verdi av kortet.

Stemmer dette eller har jeg krav på å få tilbake full pris som jeg betalte (3 940,- oktober 2008)?

Lenke til kommentar

Noen som vet hvor mye man kan få igjen som erstatningssum?

Hadde et HD4870X2 som gikk føyken. Dette er snart 2 år gammelt. Sendte det tilbake

til Amentio og fikk beskjed om at jeg kunne få tilbake pengene i dagens verdi av kortet.

Stemmer dette eller har jeg krav på å få tilbake full pris som jeg betalte (3 940,- oktober 2008)?

Har sett Amentio prøve seg på den der flere ganger. Synd at så mange tydeligvis går på den at de finner det lønnsomt å forsøke og lure kundene sine.

 

Nei, du skal absolutt ikke godta det tilbudet.

 

Krev fullt beløp tilbake, dersom de ønsker å gjøre bruksfratrekk skal du i så fall ha renter på kjøpsbeløpet fra kjøpsdato.

 

Om vi f.eks. regner med 5 års brukstid på et skjermkort (vet ikke hva normal brukstid er, siden jeg vanligvis sitter med PC-utstyret mitt lenger enn gjennomsnittet) skal du ha:

 

  • Kjøpssum: 3940
  • Fratrekk per måned: 3940/60 = 65,70
  • Totalt fratrekk: 22*65,70 = 1445,40 (regnet fra 1. oktober 2008 til 1. august 2010 for å gjøre det enkelt)
  • Renter fra 1. oktober 2008 til 1. august 2010: 686,59 (fra forsinkelsesrente.no)

(3940-1445,40)+686,59 = 3181,19

 

Nå vet jeg ikke hva Amentio mener er dagens verdi, men f.eks. Netshop har det priset til rett under 2000 på sine sider.

 

Jeg vurderte å råde til å godta et nytt kort, men vil ikke anbefale deg å fortsette som Amentiokunde når de oppfører seg på den måten.

Endret av TEE
Lenke til kommentar

Takk for svar, TEE!

Regner med at jeg får svar i morgen på hvor mye Amentio mener skjermkortet er verdt i dagens verdi. Har du noen tips til noen lover jeg kan nevne hvis Amentio blir vrange?

 

Skal forøvrig aldri handle der igjen. Makan til lang leveringstid har jeg aldri vært borti. Bestilte 10 deler til ny pc, alle delene var "på lager", men det tok over to uker før jeg hadde alle delene. Greit nok at de benytter seg av fjernlager, men to uker blir for lenge. Hvis alle delene var på fjernlager bør det ikke ta mer en 2-3 dager ekstra, maks!

Endret av dybdal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...