Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

[Løst]Lav!? svar fort er du grei :-D


elvenbow123

Anbefalte innlegg

Hei folka!

 

Jeg er 14 år og... er ganske lav i forhold til vennene mine...

 

Er rundt 163-65

 

Er dette veldig lavt? kan jeg ende opp over 1,80 ?

 

Far min er ganske høy, rundt 185 , og samme med bror min 1,86 eller no...

 

Takk på forhånd (beklager hvis dette er feil sted og putte det)

Endret av elvenbow123
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Det kan godt hende du blir opp imot 190 cm, men at du er utvokst allerede er også en mulighet.

 

Selv var jeg utvokst allerede når jeg var 14-15 år, . Onkelen min derimot begynte ikke å vokse særlig før han var 18-19.

 

(Hvorfor trenger du så raskt svar? Er vel ikke så mye å gjøre med en gang uansett hvilket svar du får?)

 

 

Tråden er rapportert for dårlig emne tittel!

Rappor tert for dårlig ord deling!

 

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

 

Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn.

 

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar

Det høres helt normalt ut! Kjenner flere som var SVÆRT lave gjennom vel hele ungdomsskolen. Det å være på 160-tallet i den alderen du er i, trenger ikke bety at noe er galt. Jeg kan selvfølgelig ikke si helt sikkert her og nå at du kommer til å skyte i været med en gang du går ut døra til ungdomsskolen for siste gang og eventuelt møter opp på videregående, dette er noe tiden vil vise! Saken er uansett den at det er mange som ikke vokser like raskt, og at høydefordelingen i en ungdomsskoleklasse blant folk med samme kjønn kan være ganske så skjev. ;)

Lenke til kommentar

hei. samme som deg. 14 år og ca 164cm høy.

akkurat fylt 16 år, ca 1.81, tror jeg vokser videre siden de fleste jeg kjenner har vært "lav" helt til videregående første år. da føler jeg at alle strekker seg som bambus grener :p

 

pappa er 1.85 cm også, så ...

stemmer vell at folk kan vokse i høyden til de blir 18, så du stopper vertfall ikke som 14 åring med mindre du trener sykt med vekter, som kan stoppe veksten :p

Lenke til kommentar
Håp?

Noe jeg ikke har fått med meg? Skadelig å være lav?

 

Ja, det er noe du ikke har fått med deg, les hele tråden neste gang.

 

Dette er veldig lavt, og kan være farlig for helsen mtp. utvikling av kreft.

Skal dette være en spøk?

 

Når det gjelder at dette er veldig lavt så er det helt feil, finnes mange som er lavere enn det, både på hans alder, og blant folk som er eldre, så ja, der håper jeg at det er var en spøk.

 

Men det kan være farlig for helsen hvis man er lav som følge av en genfeil, da det statistisk sett vil øke sjansene for å utvikle kreft.

Endret av Burlis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...