Gå til innhold

Aldersgrense For Nettbank?


Kranjcar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Snakker du om?

Du kan selvfølgelig overføre penger med Visa Electron på nettbanken til PayPal det er ikke noe problem :)

Og jeg er ikke sikker på om du kan få vanlig Visa før du er 18 ;)

Lenke til kommentar
Du kan selvfølgelig overføre penger med Visa Electron på nettbanken til PayPal det er ikke noe problem :)

Og jeg er ikke sikker på om du kan få vanlig Visa før du er 18 ;)

 

Drit i å snakke om VISA Electron, det har i praksis ingenting med saken å gjøre, ettersom du kan ha nettbank helt uten kort og gjøre det samme. Men man må altså ha enten nettbank eller et fullverdig VISA-kort.. Alle de VISA Electron jeg har hørt om har ikke kortnummer og kan derfor ikke brukes til netthandel eller legges inn på en PayPal-konto. Og det er forøvrig drøssevis av tråder her på økonomiforumet som omhandler om det er mulig, og hvor, å skaffe seg ordinært VISA-kort før man er 18.. ;)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har endelig fått nettbank, men sliter med å komme inn. Har forøvrig DnB Nor.

 

I bruksanvisningen står det:

 

1. Gå inn på www.dnbnor.no

 

2. Tast inn ditt fødselsnummer (11 siffer) i feltet Bruker-id, og klikk på knappen Logg inn.

 

3. Tast inn din personlige kode (kontofonkode) i feltet for personlig kode.

 

Det er her jeg faller ut. Kom inn med fødselsnummeret, men hvor er kontofonkoden??

 

4. Trykk på kodebrikken for å få frem engangskoden. Tast inn denne koden i feltet for Engangskode.

 

5. Klikk på Logg inn-knappen.

 

Du har nå logget deg inn i nettbanken.

 

På forhånd takk! :)

Lenke til kommentar

Den kommer tilsendt i en separat konvolutt, forutsatt at det ikke eksisterte kontofonavtale på deg fra før av. Fordi da skjer det ikke automagisk, og den bankansatte kan glemme å bestille den.

 

Ring kundeservice på 04800, eller ring gratis til sentralbordet via gulesider.no og be om å bli satt til kundeservice.

Lenke til kommentar

Jeg er 15, Har VISA Electron (men det har ingenting med saken å gjøre)

Jeg bruker Postbanken, bare klikk BETAL REGNING, skriv in kontonummeret til paypal, (du finner det ved å logge inn på paypal.com og klikke Top Up account, derreter, ser du en kode med bokstaver og siffer, legg denne inn i "melding til mottaker", derreter SEND, og innen 1-2 dager har du alle pengene innpå din konto!!

 

Til sammen har jeg lagt til ca 1000 - 1300 kroner! xDD

 

trenger du hjelp send meg email [email protected]

Lenke til kommentar

Har du fått fiksa det??

 

Forresten, hvis paypal oppdager at du er under 18 år, og det er registert under ditt navn, vil paypal blokkere brukeren din (og alle pengene som er i) helt til du er 18 år.

 

Kanskje de til å med vil anmelde deg hvis du skrev du er over 18 år under ditt navn.

Endret av olemartin94
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...