Gå til innhold

Hvordan er neverwinter nights?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har spilt neverwinter nights en god del når det kom, og neverwinter nights 2 når det kom, og det er gode spill.

 

De er turn-baserte og går helt og fullt etter dungeons and dragons-regler.

Grafikken er sikkert ikke like bra som dagens grafikk, men den var helt på høyde med det som var på tiden. Jeg hadde problemer med å kjøre det på høyeste oppløsning med alt på maks med den maskinen jeg hadde da, og den var ikke så veldig dårlig heller.

 

Storyen i spillet er bra, bra sammensatt, og kompleks med twists and turns.

Masse side-missions finner du også, noen vanskeligere enn andre.

Det er jevnt over et bra spill med mange modifikasjonsmuligheter, etter som jeg husker kunne man lage egne quests med egen brett-creator og DM-kit som fulgte med fullversjonen.

Når det gjelder Coop så veit jeg ikke åssen det funka, for jeg spilte det stortsett i single player.

Når det gjelder rpg spill generelt så vil jeg rate dette en sterk 9er, men niern kan ha endra seg med dagens standard på spill.

Men du vil nok like dette spillet hvis du liker klassiske rpg.

 

Håper dette ga deg et par svar :)

Lenke til kommentar

Kan også varmt anbefale første ekspansjonspakke til NWN2 - den heter Mask of the Betrayer. Her får du en historie som ligger tett opptil Baldur's Gate 2 og Planescape: Torment i kvalitet.

 

Storm of Zehir er en annen ekspansjon til NWN2, men jeg ble ikke så veldig imponert over denne, selv om den var underholdene, stort sett.

Lenke til kommentar

Vel, det er strengt talt ikke helt turbasert, det er "realtime with pause"; alle spillets interne kalkulasjoner foregår turbasert etter DnD, men selve spillet er i sanntid, og du må sørge for pausene selv, ved å trykke på space. Har du spilt Baldur's Gate eller Knights of the Old Repiblic skjønner du hva det går i. Jeg tror at det er mulig å sette på automatiske pauser, for å få det til å bli noenlunde turbasert, men jeg husker ikke helt, så om dette er veldig viktig for deg får du ta en titt på demoen.

 

Når det gjelder selve historien så synes jeg den startet veldig tregt, men den tok seg opp litt uti. Den kan likevel ikke kalles Biowares beste. Selv syntes jeg at ekspansjonspakkene "Shaow of Undrentide" og "Hordes of the Underdark" var bedre. Det er egentlig ganske forståelig, for selve spillet ble solgt mer som en virtuell versjon av "pen and paper" rollespill, og en stor del av det var at man skulle lage sine egne eventyr, og spille gjennom dem over nettet, med en person som dungeon master. Jeg er ganske sikker på at du kan spille gjennom selve hovedhistorien i co-op, men hvis det ikke går er det mange nedlastbare moduler som støtter dette, se f.eks her.

 

Når det gjelder Neverwinter Nights 2 er det mye det samme. Personlig synes jeg at historien er litt beder, og som Kharan sa er den første ekspansjonspakken glimrende, men jeg har hørt at det er litt vanskeligere å lage egne eventyr i det. Spillmotoren er ikke så god heller; kameraet er ganske irriterende, og det tok flere måneder med patching før jeg i det hele tatt kunne begynne å spille det pga kjempedårlig ytelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...