Gå til innhold

Hva syns vi egentlig om timed demoer?


Core-1

Anbefalte innlegg

Tidsbegrensning på demoer, in this case Skate og Skate 2

 

Skate hadde en viss tid, mens på 2ern kunne man tjene litt tid på og ta missions...

 

Jeg for min del ble skuffet, håpet egentlig de droppa det på oppfølger`n men desverre...

 

Blir nesten som jeg kjøper fullversion for og spille litt lenger, ikke for og spille mer :tease:

 

men skal ikke nekte, dette er SYKT, begrenset eller ikke!

 

Tony Hawk gir ikke samme opplevelse når det kommer til free skate!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
uten tima demoer vil de mest sansynlig miste noen kunder imed at de spiller demoen om og om igjen og blir lei og dropper å kjøpe spillet,

 

må si meg uenig, irriterende at spillet plutselig skal slutte, får liksom ikke nok

 

Blir litt lei av det og merker jeg, så blir mindre spilling av demoen..

 

Var det ikke no tidsbegresning i guitar hero 3 demoen til 360 og da?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Husker først da GTA (første spillet) kom ut, så var det en begrensning på kun én times spilletid. Det var fullversjonen, men timed med andre ord. Ble til at vi avinstallerte, installerte og repeterte prosessen til dette ble drygt og anskaffet fullversjonen. Så å ha timed demoer, synes jeg på mange måter funker like godt som demoer som er begrenset på andre måter. Demoen av Deus Ex var også en jeg spilte gjennom utallige ganger og som til slutt kjøpte meg spillet av.

Som oftest er det slik at dersom spillet er bra i utgangspunktet, så spiller det ingen rolle om demoen er timed eller ikke... men for all del ikke legg inn tutorialen som en demo. Slike suger og gir lite interesse... nå var det egentlig meninga at jeg skulle komme fram til et mer konkret sluttpoeng, men jeg glemte det :hmm:

Lenke til kommentar

Husker da Doom kom. Selve spillet er i tre episoder, og første episode ble gitt ut gratis som en demo (bortsett fra et våpen og noen fiender som kun var i de to neste episodene). Det var null begrensninger i det hele tatt (bortsett fra at du ikke kunne lage egne kart, antar jeg). Du kunne spille fra start til slutt på alle vanskelighetsgradene så lenge du ville, og du kunne spille multiplayer om du ville. Nå snakker vi demo. :D

Lenke til kommentar

Jeg hater demoer hvor man må stresse for å rekke å prøve mest mulig før man må begynne forfra igjen. Liker mye bedre at demoer har en eller annnen form for restriksjon. F.eks et lukket lite område i skate hvor man kunne bruke så lang tid man ville for å prøve seg fram. Hvis spillet er innteressant blir man lei av å være på et lite område, ikke av gameplayet. Mount & Blade (PC) er for meg et kroneksempel på hvordan ting bør gjøres. Der laster man ned hele spillet og den eneste begrensinginen man har er at man ikke kan bli høyere enn lvl 6 i demoen eller 30 spilldager hva enn som kommer først. Da har man masse tid på seg til å teste og prøve ut. (Tar rimelig med tid å nå lvl6.) En annen demo jeg liker veldig godt er Ace Combat 6 demoen. Et lite oppdrag er det demoen består av. Men man kan drite i oppdraget og bare fly rundt omkring i steden på et temmelig stort område.

 

Demoer med tidsbegrensing er fy. Det samme med tutorial demoer.

Lenke til kommentar

Det er jo mye "enklere" med demoer der man kan spille gjennom en bane eller et oppdrag som kanskje tar en viss tid. Det er ikke mye mer den klarer å vise hvis man somler rundt i en halvtime, elv etter man har gjort det man skulle. Det kan man gjøre på Skate. Jeg vil ta flere triks, flytte på ting osv. Da er det veldig irritende å bli avbrutt midt i et hopp. Fra min side så får timed demoer tommelen ned. Om det lønner seg eller ikke, vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...