Gå til innhold

GTX 295 Quad SLI + 3DMark Vantage - 35k - Norgesrekord!


Anbefalte innlegg

Jeg tror plassering av kortet (avhengig av kabinett's konstruksjonen) har mye å si for GPU temp. Mitt kort har ikke vært over 80'C @684/1246/1476 ennå, selv under heavy spilling.

 

Jeg plasserte den på nederst PCIe-slottet og akkurat der har min CoolerMaster Cosmos 1000 en lufte-luke (på bakside av kabinettet) som står rett ved kortet. Det blåser masse varm luft gjennom denne luken under spilling (mye av den varmen som slippes i kassen går rett ut). Jeg var ikke klar over denne geniale luken før jeg plasserte kortet på nederste slott. Det lønner seg å eksperimenter med plassering av kortet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg plasserte den på nederst PCIe-slottet og akkurat der har min CoolerMaster Cosmos 1000 en lufte-luke (på bakside av kabinettet) som står rett ved kortet. Det blåser masse varm luft gjennom denne luken under spilling (mye av den varmen som slippes i kassen går rett ut). Jeg var ikke klar over denne geniale luken før jeg plasserte kortet på nederste slott. Det lønner seg å eksperimenter med plassering av kortet.

Er det ikke slik at ethvert hovedkort har et "hovedspor" for GPU, og det som regel er det øverste, ellers blir sporet degradert til X8 og ikke full X16, uansett selv om sporet egentlig er X16? (eller er jeg ute å sykler)

 

 

.....Eller kanskje det er noe med ditt Geniale DFI kort Sammy :p

 

Lenke til kommentar
Jeg plasserte den på nederst PCIe-slottet og akkurat der har min CoolerMaster Cosmos 1000 en lufte-luke (på bakside av kabinettet) som står rett ved kortet. Det blåser masse varm luft gjennom denne luken under spilling (mye av den varmen som slippes i kassen går rett ut). Jeg var ikke klar over denne geniale luken før jeg plasserte kortet på nederste slott. Det lønner seg å eksperimenter med plassering av kortet.

Er det ikke slik at ethvert hovedkort har et "hovedspor" for GPU, og det som regel er det øverste, ellers blir sporet degradert til X8 og ikke full X16, uansett selv om sporet egentlig er X16? (eller er jeg ute å sykler)

 

 

.....Eller kanskje det er noe med ditt Geniale DFI kort Sammy :p

 

 

DFI har en genial PIC-e layout, vettu. Den har 3 PCIe spor med 16/8/16 fra topp ti bunn. Hvis 2 er ledig (som er ledig hos meg), da vil 3 (Nederste slottet) kjøre på 16x.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
Så det er samma om jeg kjører den på slot en eller to (Begge Blå)

Hvis x8(hvit) er ledig, da vil begge blå kjøre på x16, og du kan bruke den som passer bedre mht kjøling/luft sirkulasjon, og det vil yte akkurat det samme. Hvis hvit er i bruk, da vil den nederste kjøre på x8. Det er slikt hos meg, ihvertfall.

Fra topp til bun:

 

1- Er alltid 16x

2- Er alltid 8x

3- Er 16x når 2 er ledig. Er 8x når 2 er i bruk.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
733 Fikk redlight >< eid

Akkuratt da det traff 100C i 1 sek

 

Har hatt kortet mitt på 106C uten at den brøy seg i det heletatt

+ at jeg har kjørt det på 740 MHz på 70C syns 100C hørtet litt høyt ut...

 

Redlight gikk kortet i stykker? funker det ikke mer?

 

Tror dere jeg får taki ett billig XFX GTX 295 på TG?

 

EDIT: Når jeg tok å bare kjørte en CPU test ista var kortet mitt (Unklokka) på 81C og vifta var på auto og den økte ikke selom den var på hele 81C (Noe galt eller mener kortet at det ikke er så høyt?)

 

BTW husker mitt 8800 GTX fra oltiden kjørte på 70-85C unten load og vifter på 70%

Endret av Rudde93
Lenke til kommentar

Jeg eide kortet tilbake, tok av kjøleren og målte spenningen mellom dioden og en kondensator og det sa "tikk" prøvde kortet og det lyste grønt.

 

Spørsmålet blir da om jeg har noen klagerett.

Sender jeg det inn finner de ingen feil, men jeg kan ikke klokke med det

pga det er redlight-happy.

 

(skal ta en runde til for å se om det holder grønn)

Endret av War
Lenke til kommentar
Jeg eide kortet tilbake, tok av kjøleren og målte spenningen mellom dioden og en kondensator og det sa "tikk" prøvde kortet og det lyste grønt.

 

Spørsmålet blir da om jeg har noen klagerett.

Sender jeg det inn finner de ingen feil, men jeg kan ikke klokke med det

pga det er redlight-happy.

 

(skal ta en runde til for å se om det holder grønn)

 

Må du kjøre det på 100% viftestyrke 24/7 nå da? xD

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...