Gå til innhold

Hva kan SLIes med 8800GTS


Tonyman

Anbefalte innlegg

Heisann folkens!

 

Jeg har et Asus en8800gts 640mb kort, og nå begynner tiden å bli moden for å kjøpe et kort til og kjøre det i SLI. Jeg har ringt litt rundt til et par forskjellige butikker, og svarene jeg har fått er veldig forskjellige...

 

Må jeg ha et 8800gts-kort med 640 mb ram for å kunne kjøre SLI effektivt? Eller kan jeg f.eks skaffe et 9800ultra kort med 764 mb ram og kjøre det i SLI?

 

Hvis jeg skaffer et kort med andre spesifikasjoner, vil det da begrense ytelsen på det sterkeste kortet?

 

Takk for svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har tenkt å kjøre SLI og ikke et ekstra kort til PhysX så bør du skaffe deg et 8800GTS 640MB. GTS 320 vil kanskje fungere, GTS 512 vil ikke fungere i SLI med GTS 640 i det hele tatt.

 

Om du har tenkt å kjøre SLI så finn deg et brukt GTS 640 og kjøp det, tviler på at prisen vil være noe særlig høy på det kortet.

Lenke til kommentar

Riktig som E.C sier, kortet må ha samme kjerne/arkitektur. Kortet ditt kan mao kun kjøres i SLI med 8800gts 640 og 320 mb ram. Kjører du kortet med et 320mb kort, vil begge bli begrenset til 320mb så det anbefales ikke. Kjører du et kort med andre frekvenser så vil begge kortene kjøres på de samme frekvensene som det tregeste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...