Gå til innhold

MSI K7T266 PRO2 - problemkort??


Terradoc

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2002-01-18 22:58, slakt skrev:

virker som mange har problemer med det kortet.


Jeg kjøpte det også pga. strålende kritikker, og har også problemer (laga en post tidligere men ingen kunne svare).


Er det noen som bruker dette kortet som det går bra hos egentlig? :smile:


Typisk meg å kjøpe noe dritt...


 

Funker fett for meg..!

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-19 00:17, psilocybe skrev:

kortet er, som du sikkert har lest, veldig fisefint når det kommer til psu.. 300w
minimum
anbefalt. når man i tillegg har XP-cpu og geforce3, blir resultatet en smule ustabilt..



 

Har 340WAtt chieftec så det må være noe annet :sad:

 

men kanskje den krever ENDA MER?

jeg har 3 harddisker og 2nettverkskort inni der også..

Lenke til kommentar

MSI er blitt et av de absolutt mest solgte hovedkortmerkene i Norge i den senere tid og med antallet blir jo også feilene merkbare. Om du sjekker Asus' eller Abit's newsgroups vil du se at utrolig mange har problemer med korta sine. Det er nå en gang slik at kun de som har problemer klager...

 

Har satt opp 5 pc'er med K7T 266 PRO/PRO2 for forskjellige folk + meg selv og etter fornuftig konfigurering osv. så fungerer alle maskinene tilfredsstillende. Har ikke fått noen klager :smile:

Lenke til kommentar

Fungerer fint hos meg nå, men jeg hadde litt problemer. Første gang ville ikke pc POSTe i det hele tatt, men det var AXP1800+ som var defekt ifølge PSData. Når jeg fikk tilbake hovedkort og ny CPU så funkgerte det fint.

 

DVS, jeg var litt plaget av BSOD i starten, men da jeg fjernet PC Alert III, ble også dette problemet borte.

Lenke til kommentar

Quote:


Har 340WAtt chieftec så det må være noe annet :sad:


men kanskje den krever ENDA MER?

jeg har 3 harddisker og 2nettverkskort inni der også..


 

vel, jeg har 300w (kom med aopen hx08), som iflg. amd skulle være helt kurant.. men jeg tror nok jeg kjøper en 450w om ikke så fryktelig lenge.

 

alt funker fint når maskinen booter, men saken er bare det at den ikke gjør det hele tiden. jeg må gjerne slå av hele pc'en i 10 minutter før den starter fint.. ellers får jeg 4 røde leds og åtte pip (cpu failed to initialize)

 

jeg har ingen tro på at det er noe feil med cpu'en (XP1600), da alt (idling, q3 torture demo, bla bla) funker som en kule, med temp på 40+/- grader.

Lenke til kommentar

Har også bygget at par maskiner med Msi K7T-266 Pro2-RU kortet, disse fungerer nå utmerket. Selv om jeg er Asus fan (har Asus A7V266-E selv), må jeg si at MSI korta er bra saker. Stabile og forholdsvis billige kort (får mye igjen for pengene).

 

Quote fra DFN:

Om du sjekker Asus' eller Abit's newsgroups vil du se at utrolig mange har problemer med korta sine. Det er nå en gang slik at kun de som har problemer klager...

 

Quote end

 

Personer som ønsker seg hyper raske maskiner kjøper ofte dyre og avanserte kort fra bl.a. Asus og Abit. Som fast leser/poster på amdmb.com sitt forum har jeg bitt meg merke i at 70 – 80 prosent av problemene med de ovennevnte merkene skyldes overdreven tweaking av korta. For Asus sin del er ofte problemene forårsaket av Beta-bios, ekstrem overklokking, volt settinger osv. Det er mao ikke alltid kortet i seg selv som er problemet, men bruken.

 

Rune.

Lenke til kommentar

Jeg har bygget en maskin med KT266 Pro2 og klarer ikke installere verken XP eller 2K uten blue screens før installasjonen er ferdig. Jeg har prøvd alle mulige bios instillinger og har flashet til 3.3. Win98SE funker som bare det. Jeg har koblet fra alt som ikke trengs for å installere XP. Har også prøvd å oppgradere fra 98 til XP uten nytte. Jeg kjøper aldri et MSI kort igjen. Sender det tilbake til Komplett på mandag (angrefrist).

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-20 00:05, spn skrev:

Funker bra hos meg... Har 300W Silent Systems PSU. Men... har litt dårlig ram-ytelse (ifølge sisoft sandra), blir ustabilt ved alt annet enn setup defaults på ram. Men er jo stabilt nå, når jeg kjører alt på standard.


mvh


 

Prøv som meg å sette RAM'en ( 1*256MB ) i en annen RAM-slot, og se om den funker bedre da. :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...