Gå til innhold

MSI K7T266 PRO2 - problemkort??


Terradoc

Anbefalte innlegg

Quote:


On 2002-01-20 02:29, Prosper skrev:

Jeg har bygget en maskin med KT266 Pro2 og klarer ikke installere verken XP eller 2K uten blue screens før installasjonen er ferdig. Jeg har prøvd alle mulige bios instillinger og har flashet til 3.3. Win98SE funker som bare det. Jeg har koblet fra alt som ikke trengs for å installere XP. Har også prøvd å oppgradere fra 98 til XP uten nytte. Jeg kjøper aldri et MSI kort igjen. Sender det tilbake til Komplett på mandag (angrefrist).


 

merkelig hos meg funker alt, bruker du raid må du huske og trykke f6 når winxp/2000 spør om det under installasjon og legge til promise driverene på floppien som fulgte med, dette gjentar seg en gang til følg med under den første del av inst. (mest vanlige feilen alle gjør).

en annen ting er og disable "jkbv1" og "j12"(du finner de i manualen) disse gir strøm til keyb og usb front og back når maskinen er slått av, noe som er absolutt undødvendig og skaper trøbbel hos noen.

Forøvrig følg linken til problemer med msi kortene:

 

http://www.amdmb.com/vb/showthread.php?threadid=82226

 

 

airguard

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt noen småproblemer med dette kortet, men nå fungerer alt fint. Jeg har hverken flashet til siste biosversjon eller kjøpt meg oversized powersupply. Mitt stakkarslige på 230W fungerer helt fint.

 

Vil absolutt anbefale det til andre. MSI har skjønt det...ingen vifte på chipsettet! :o)

Lenke til kommentar

Airguard, jeg har ikke raid versjonen av kortet, så det er ikke problemet. Skal prøve de jumper instillingene du nevnte, men tviler på at det hjleper. Feilmeldingene jeg får er "IRQ not equal or less" og "paged fault in non-paged area". Jeg har fått begge feilmeldingen i både Win2K og XP. Skal gå gjennom guiden på AMDMB, for å se om det hjelper.

Han jeg bygget maskinen til er forsåvidt fornøyd med 98SE, men det ville ikke jeg vært selv

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-21 11:15, Prosper skrev:

Airguard, jeg har ikke raid versjonen av kortet, så det er ikke problemet. Skal prøve de jumper instillingene du nevnte, men tviler på at det hjleper. Feilmeldingene jeg får er "IRQ not equal or less" og "paged fault in non-paged area". Jeg har fått begge feilmeldingen i både Win2K og XP. Skal gå gjennom guiden på AMDMB, for å se om det hjelper.

Han jeg bygget maskinen til er forsåvidt fornøyd med 98SE, men det ville ikke jeg vært selv


 

Hvis jeg ikke husker feil, så fikk jeg "IRQ not..." konstant i XP pga. PC Alert III. Prøv å fjern det, så skal du se at får et superstabilt system :smile:

Lenke til kommentar

Hvis jeg ikke husker feil, så fikk jeg "IRQ not..." konstant i XP pga. PC Alert III. Prøv å fjern det, så skal du se at får et superstabilt system :smile:

 

Jeg har aldri hatt PCAlertIII installert, så det er ikke problemet. Jeg fikk ikke engang installert XP før blåskjermene kom. Nå har jeg endleig klart å installere XP, men maskinen booter av seg selv med jevne mellomrom i XP, og ufører ulovlige operasjoner i Win98 med jevne mellomrom. Noen forslag (kan det være minne eller hovedkort?) Jeg har Twinmos 256Mb ram og har prøv forskjellige ram posisjoner:

Lenke til kommentar

Dette hovedkortet er et kjempekort !

Ytelsen er kjempebra :grin:

Naboen min har akkurat det samme systemet som meg, men på mitt hovedkort går det mye raskere :smile:

 

 

JEg ahr for bare noen uker siden kjøpt et ASUS kort som ikke virket som jeg måtte sende i retur...

Så det er ikke bare MSI som selger defekte kort !

 

Jeg har et lite spørsmål til dere...

Hvordan innstallerer du USB 2 i Windows XP ?

Hvilke drivere må jeg bruke ?

 

KJØP DETTE HOVEDKORTET, DET ER KJEMPEBRA !!!!!!!

 

:smile: :smile: :=sint :=trist

 

(jeg prøver meg bare på smilies :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-21 11:15, Prosper skrev:

Airguard, jeg har ikke raid versjonen av kortet, så det er ikke problemet. Skal prøve de jumper instillingene du nevnte, men tviler på at det hjleper. Feilmeldingene jeg får er "IRQ not equal or less" og "paged fault in non-paged area". Jeg har fått begge feilmeldingen i både Win2K og XP. Skal gå gjennom guiden på AMDMB, for å se om det hjelper.

Han jeg bygget maskinen til er forsåvidt fornøyd med 98SE, men det ville ikke jeg vært selv


 

kan også være en hardware feil.

du kan prøve og disable/enable acpi evnt sette plug and play os til nei/ja alt etter hva (hvis) det virker. ehh skal stå nei til xp og win2000 yes til mill/98

med andre ord biosen finner og låser irq`er til winxp og 2000 mens win98 og millenium finner selv irq`er til enheter.

Første løsning er somregel best men det finnes alltid unntak, kommer ann på hardwaren du har.

 

 

AG

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: airguard på 2002-01-23 17:06 ]

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har dette kortet selv og har vel ikke hatt mer stabilt kort (til AMD vel og merke). Har det i ett Chieftech tower med 340W psu, gf2 og en haug med scsi-enheter og aldri hatt noe problemer. Alle pci-kortplassene er også fyllt opp uten problemer.

 

MSI er absolutt et topp merke for stabilitet og mye for pengene. At det ikke alltid hevder seg i toppen på tester er ikke alt som betyr noe, den siste fps'en er ikke veldig kritisk :smile: Forøvrig viser Asus bra takter i testene, men de overklokker sine kort systematisk ved å tillegge høyere klokkehastighet. Ikke for å rakke ned på Asus, har hatt ett par kort fra de og de har vært veldig bra, men det er dårlig å "jukse"!

Lenke til kommentar

Har brukt kortet siden det kom på markede uten noen problemer, har også flere kompiser med samme kort, ingen problemer

 

MSI K7T 266 PRO2 RU

AMD XP 1900+

ALPA 8045

ASUS GEFORCE 3 TI200 (SNART G4)

S.B LIVE AUDIGY

2* IBM 41 GB RAID

512 DDR MINNE

PLEXTOR 24/10/40

DVD 16/40

CD ROM 52x

DIGITAL DOC

19" SKJERM

WINDOWS XP

CHIFTEC KABINETT

 

TEMP CPU 38 SYSTEM 36 ROMTEMP 24

 

[ Denne Melding var redigert av: hjalle på 2002-02-08 22:33 ]

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

JA! Dette kortet er litt kresent. Har lest og gravd mye, og det viser seg at folk har opplevd mye maskinvarekonflikter. Modem, grafikkort etc. Prøv å fjerne ett og ett pci-kort.

Dette HK takler ikke GF4MX grafikkort, det er på det rene.

Dessuten ser jeg at folk har problemer med cpu viftedeteksjon siden kortet har 2500 RPM som minimum.

Enkelte har også problemer med RAID, spesielt med WinXP.

 

For min del går alt greit nå som jeg byttet vekk GF4MX-kortet, men gruer meg til RAID prosjektet som står for tur....

Lenke til kommentar

Jeg hadde dette kortet, det ble deffekt etter en uke. Kunne ikke starte maskinen en gang, jeg fikk tilbake et Asus A7V 266 -E RAID hovedkort av MultiCom så var alle problemene vekke.

 

Jeg må si meg imponert over dette Asus kortet, det fulgte også et antivirus program med (støtter win 95/98/nt/2000/XP tror jeg, er ikke helt sikker på 95)

Dette kortet er så stabilt at det er kjedelig.

 

Jeg like å tukle med ting men med nåværende oppsett, så får jeg ikke en eneste blåskjerm en gang.

 

Jeg anbefaler Asus

 

P.S

Har Windows XP Professional Installert (Student Lisens)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...