Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

hvordan hinter en jente om at hun ikke er interresert i deg?


Gjest guest

Anbefalte innlegg

jeg har prøvd meg på en jente i det siste der jeg har spurt om hun vil komme opp til meg etc. har ikke spurt så mange ganger, men hun er alltid opptatt. tenker å be henne ut på kafè imorgen så om hun ikke er interressert i meg, hva vil hun svare?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg har prøvd meg på en jente i det siste der jeg har spurt om hun vil komme opp til meg etc. har ikke spurt så mange ganger, men hun er alltid opptatt. tenker å be henne ut på kafè imorgen så om hun ikke er interressert i meg, hva vil hun svare?

 

det kommer helt an på jenta.. stol på deg selv så ordner det seg

Lenke til kommentar

Du vil merke veldig godt om hun ikke er intressert, hvis du ignorerer dine egne følelser og ser på kroppsspråket hennes.

En forelsket gutt vil som regel ignorere alle dårlige signaler, og utheve alle gode. Det er derfor du hører om så mange jenter som klager over at de gir tydelige signaler som guttene aldri tar. :p

 

Så hvis du bevisst ser på henne hvordan hun gir deg svaret. Og bevisst fokuserer på å få med deg alle tegn og hele kroppspråket, vil du fort se om hun er intressert og du bare er uheldig med tidspunktene, eller om hun er totalt uintressert og bare gir deg høflige avslag.

 

Se på ansiktet hennes. Ser det ut som hun er lei seg for at hun ikke kan? Er svarene korte og kalde? Står hun med overkroppen rett mot deg når hun svarer, eller svarer hun "over skuldern"? Smiler hun mye til deg?

Alle disse (og veldig mange andre) tegn kan gi deg noen tydelige svar. :) Det er bare at forelska gutter som regel ignorerer disse tydelige tegnene fordi det er kjent at vi gutter kun kan gjøre en ting av gangen, og der i øyeblikket er det å ikke drite oss ut det eneste vi fokuserer på. :)

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar

Hun vil nok fortsette med å svare at hun er opptatt, ettersom det er den letteste utveien på å ikke såre deg ved direkte negativ respons som "nei, jeg er ikke interessert". Og hvis du så fortsetter å fiske etter et mer direkte svar, så er nok sjansen stor for at det er nettopp fordi hun ikke er interessert.

 

Ville heller tatt en annen vinkling på å nå målet, ikke be henne ut på noe som virker som en date, ta heller å kom inn i en situasjon hvor det er passende at dere drar et sted for å spise. F.eks hvis du står å snakker med henne i byen, så forteller du henne at du er sulten, og foreslår at dere tar en matbit. Eller nærmest drar henne med deg for å ta en matbit. Helst ikke gi henne "valget", men opplevelsen.

Lenke til kommentar
jeg har prøvd meg på en jente i det siste der jeg har spurt om hun vil komme opp til meg etc. har ikke spurt så mange ganger, men hun er alltid opptatt. tenker å be henne ut på kafè imorgen så om hun ikke er interressert i meg, hva vil hun svare?

At hun ikke har tid for hun må rekke bussen. Denne er selvopplevd ;) Logikk er ikke jenters sterkeste side kan en si ;)

Lenke til kommentar

Verste jeg vet er gutter som ikke tar hintet.. Jeg ser ikke på de når de prater til meg, svarer veldig kort. Snakker med de andre mye mer enn han osv.. Helt tydelige tegn på at man ikke er interessert! Men allikevel er det gutter der ute som enten nekter å gi opp eller som bare har veldig korte sosiale antenner. Og det er veldig irriterende.

 

Jeg har liksom ikke lyst til å si det direkte til gutten "men du, jeg er ikke interessert jeg" Vil helst at gutten skal skjønne hintet istedet for å måtte få det inn med teskje..

Lenke til kommentar
Verste jeg vet er gutter som ikke tar hintet.. Jeg ser ikke på de når de prater til meg, svarer veldig kort. Snakker med de andre mye mer enn han osv.. Helt tydelige tegn på at man ikke er interessert! Men allikevel er det gutter der ute som enten nekter å gi opp eller som bare har veldig korte sosiale antenner. Og det er veldig irriterende.

 

Jeg har liksom ikke lyst til å si det direkte til gutten "men du, jeg er ikke interessert jeg" Vil helst at gutten skal skjønne hintet istedet for å måtte få det inn med teskje..

Mao du er for feig til å gi klar beskjed om hvor landet ligger? Gir du direkte beskjed så har han i alle fall noe konkret å forholde seg til.

Lenke til kommentar
Nei, jeg orker bare ikke se gutten i øynene og være så direkte! Konkret og konkret, noen ting skjønner man bare! Eller burdte skjønne i dette tilfellet..

Folk _er_ idioter. Og kvinner og menn lever i to forskjellige verdener når det kommer til kommunikasjon. Kan ikke dere kvinner være så himla fornuftige og bare lære det som er lett å lære? Nemlig å se fyren i øynene og si "Sorry mister, men jeg har ingen interesse av deg". skikkelig arrogant, ja visst! Men pokker så _mye_ lettere å forholde seg til. For, og dette kan komme som et sjokk, det kan hende at jenta virkelig vil ha fyren når hun oppfører seg som du beskriver over her. Så vær grei, gi direkte konkret beskjed!

Lenke til kommentar

Hvis du sikter til at jenta prøver å spille hard to get, så ja da kan det kanskje være forvirrende for gutten. Men jeg tror nok at gutten merker om det er ekte avvisning eller bare et taktikkspill fra jenta sin side. Ihvertfall om man nettopp har møttes... Jeg er ikke så veldig tilhenger i av det at jenter og gutter er fra to forskjellige verdner, tror mange gjemmer seg bak det for at de ikke tør å innse fakta på en måte. Vi bor på en og samme planet, adferdsmønsteret til gutter og jenter burdte ikke være så forskjellig som mange vil ha det til noen ganger.

 

Men nei, jeg vil ikke avvise gutten på en så direkte måte, fordi jeg vet at avvisning er noe alle helst vil unngå.. Ihvertfall og få slengt det i trynet.. Da er det bedre at det bare går sin gang og at man etterhvert skjønner at den andre ikke er interessert.. synes nå jeg da.

Lenke til kommentar

Det å si ifra med en gang er jo MYE bedre enn å drøye det med hint.

For å si det sånn, hvis en gutt er litt småforelska i ei jente som ikke er interessert i han og han viser klar og økende interesse selv om jenta gir hint om at det er uaktuelt...Det sier seg selv at alt hadde vært bedre om jenta hadde sagt klart ifra om at det ikke er aktuelt i stedet for at han får høyere og høyere forhåpninger og sperrer alle andre ute fordi jenta er "the one".

 

Det skal også være sagt at dette er guttens skyld at han ikke klarer å tenke klart og se disse signalene. Selv så synes jeg det er veldig interessant å se, erfare og lære nye ting når det kommer til kroppsspråk som vi gutter må forbedre så personlig så synes jeg jenter kan fortsette som det er. Men det beste logisk sett er hvis jenta hadde sagt ifra med en gang, men jenter vil generelt sett ikke såre gutter på den måten for å ikke såre følelsene hans.

Lenke til kommentar
Men nei, jeg vil ikke avvise gutten på en så direkte måte, fordi jeg vet at avvisning er noe alle helst vil unngå.. Ihvertfall og få slengt det i trynet.. Da er det bedre at det bare går sin gang og at man etterhvert skjønner at den andre ikke er interessert.. synes nå jeg da.

Faktisk ikke, Dvs, en ønsker jo ikke å bli avvist. Men om en først blir avvist så er en kort, presist og brutal avvisning å foretrekke. Les bare tråder opp og i mente her alene om frustrerte gutter som virrer rundt i naivt håp om at hun skal se hvor fantastiske menn de er, for å så gifte deg med dem. Som noen sa i en tråd her en plass før i dag, forelskede gutter vil glatt ignorere de negative signalene og fremheve de positive. mao, det hjelper _ikke_ med hint. Og hint øker bare summen av den totale lidelsen.

 

Noen av oss har lært å tolke disse nesten usynlige hintene kvinner gir ut, men tro meg, veien dit har vert meget lang og meget smertefull. Direkte beskjed kan en kvinne lære å gi på et kvarter. Mao, det er kvinners ansvar å få løst denne floken ;)

 

. Men det beste logisk sett er hvis jenta hadde sagt ifra med en gang, men jenter vil generelt sett ikke såre gutter på den måten for å ikke såre følelsene hans.

Men ender opp med å seigpine og torturere fyren ;)

Lenke til kommentar
Men jeg tror nok at gutten merker om det er ekte avvisning eller bare et taktikkspill fra jenta sin side.

Du overvurderer oss, som jenter har en tendens til å gjøre på det punktet. :p

 

@trådstarter: Hvis du lærer deg det Smurstafa skrev lenger oppe bør du få mindre problemer med å skjønne hva hun vil og ikke vil.

Lenke til kommentar

Sånne beskjeder overlater jeg til andre jenter som har hjertet til å si slikt, så får jeg bare håpe at de lærer opp fremtidige gutter som kommer min vei..

 

Blir til tider irritert over at de guttene ikke klarer å fatte hintene.. nesten så jeg tror at de later som å være "dumme" for å få det som de vil.. men men, kan jo hende de har levd i en pappeske hele livet ja og at det er deres første bytur.. Skulle nesten tro det noen ganger!

Lenke til kommentar
Sånne beskjeder overlater jeg til andre jenter som har hjertet til å si slikt, så får jeg bare håpe at de lærer opp fremtidige gutter som kommer min vei..

 

Blir til tider irritert over at de guttene ikke klarer å fatte hintene.. nesten så jeg tror at de later som å være "dumme" for å få det som de vil.. men men, kan jo hende de har levd i en pappeske hele livet ja og at det er deres første bytur.. Skulle nesten tro det noen ganger!

Du har fått et uhyre enkelt svar og en uhyre enkel oppgave men _nekter_ å te den til følge. Hvordan kan du da irritere deg over gutter som skal ta dine ekstremt subtile og til dels tvetydige hint? Da må du faktisk påta deg oppgaven å drive opplæring! samtidig som du fortsetter å bidra til millioner av frustrerte menn sin fortsatt høyst famlende søken etter kvinner med evne til å gi klare konsise og presise svar. Så indirekte så har du ingen andre å skylde på enn deg selv.

Lenke til kommentar
Blir til tider irritert over at de guttene ikke klarer å fatte hintene.. nesten så jeg tror at de later som å være "dumme" for å få det som de vil.. men men, kan jo hende de har levd i en pappeske hele livet ja og at det er deres første bytur.. Skulle nesten tro det noen ganger!

Vi later ikke som vi er dumme.. Men kommunikasjonsmessig er gutter farlig enkle.. Ja dumme, om du vil.

Jenter har 6 (eller 7.. husker ikke) kommunikasjonssentere i hjernen.. Vi gutta har 1. Det vil si at dere jenter er 6 (7) ganger flinkere enn gutter til å tyde kroppsspråk, subtile hint og underliggende beskjeder.

I tillegg har en forelsket person den leie uvanen å ignorere alle de negative signalene, rett og slett fordi viljen er så sterk at den automatisk ser etter, og forsterker, de positive signalene.

 

Så signalene og hintene som du tror er smertelig tydelige, kan fare rett forbi hodet til en gutt og ikke bety noe som helst. Som du sier så er du lei av at gutten "aldri gir opp". Og du har sikkert hørt venninnene dine også si akkurat dette.

Gutten gir ikke opp rett og slett fordi han ikke veit at du ikke er intressert.

 

Eneste som funker, er å si det rett i fleisen på karen. Det er den eneste sikre måten å formidle avslaget på.

Lenke til kommentar

Hvis en av dere hadde kommet bort til meg på et utested, jeg hadde stått alene og du hadde kommet bort og "slått av en prat". Jeg er høflig og hilser tilbake, så sier jeg ingenting og du begynner å spørre meg om typiske "jeg har akkurat møtt deg" ting. Jeg har utrolig dårlig øyekontakt med deg og ser på alt annet rundt meg enn du som faktisk står foran trynet mitt og prater direkte til meg, jeg svarer deg kort på dine spm. Jeg hilser ivrig på andre jeg kjenner idet de går forbi, til og med avbryter deg når du snakker for å snakke til andre gutter eller venner, Står med skulderen til deg og svarer med korte lave "mhm" når du snakker. Smiler ikke så mye, ler ikke av det du ler av osv.. Står også og tripper omtrent for å komme meg vekk..

 

Har du lyst til å fortsette å bli kjent med meg? Eller lukter du en lunte?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...