Gå til innhold

Bruke Vista Ultimate DVD Til Å Installere Home På Bærbar.


Anbefalte innlegg

Jeg har Vista Ultimate DVD som jeg bruker til min stasjonære. Og jeg skal muligens kjøpe meg en bærbar pc som har Vista Home Premium. Men med slike ferdig installerte pc'er følger det en del dritt med, så derfor lurer jeg om jeg kan bruke Ultimate DVD'en til å installere Home Premium på den bærbare og bruke nøkkelen som følger med den bærbare, slik at jeg får en ren Windows installasjon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Klart du kan det. Kan bruke DVD din på 100 forskjellige datamaskiner med samme nøkkel uten problem.

 

 

:dribble: du lever i en ( ulovlige ) drømmeverden, men men

 

Klart du kan det. Kan bruke DVD din på 100 forskjellige datamaskiner med samme nøkkel uten problem.

 

Ok, da kan jeg jo installere Vista Ultimate 32bits på den bærbare om jeg så vil.

 

hvis du har en retail versjon av ultimate, kan du bruke den

men du må fjerne den fra den stasjonære pc ( hvis du vil være lovlydig )

 

lykke til

Endret av p@ge
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F
Klart du kan det. Kan bruke DVD din på 100 forskjellige datamaskiner med samme nøkkel uten problem.

Du har jo rett i at han får installert, men når aktiveringen skal gjennomføres, kommer der vel nye tråder her om hvor elendig Microsoft er med aktiveringsproblemer og hvorfor man må ringe support osv osv.....

 

Til trådstarter: Hvis du har en dvd med kun ultimate på, kan du ikke instalere home versjonen med den platen...

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar
Klart du kan det. Kan bruke DVD din på 100 forskjellige datamaskiner med samme nøkkel uten problem.

Du har jo rett i at han får installert, men når aktiveringen skal gjennomføres, kommer der vel nye tråder her om hvor elendig Microsoft er med aktiveringsproblemer og hvorfor man må ringe support osv osv.....

 

Til trådstarter: Hvis du har en dvd med kun ultimate på, kan du ikke instalere home versjonen med den platen...

 

Jeg har full retail med 64bits dvd og 32bits dvd. Etter som jeg mener å huske inneholder full retail ultimate "alle" versjoner av Vista, men at nøkkelen som følger med dvd'ene kun er for Vista ultimate og at man dermed bare får installere ultimate versjonen.

 

Så det er derfor jeg lurer på om jeg kan bruke retail dvd'ene, til å installere home premium 32bit ved å bruke 32bit ultimate dvd'en, og nøkkelen til den bærbare jeg har bestilt meg.

 

For er det ikke slik da at nøkkelen avgjør hvilken versjon av Vista man skal installere?

Endret av ICS-FD
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Nøkkelen avgjør ikke hvilken versjon man innstallerer fra den platen. Faktisk så trenger man ikke nøkkel for å innstalere OS'et. Nøkkelen brukes bare for aktivering av OS'et og da får man beskjed hvis det er feil nøkkel til det OS'et og eventuelt hardware hvis nøkkelen har blitt brukt før...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Nøkkelen avgjør ikke hvilken versjon man innstallerer fra den platen. Faktisk så trenger man ikke nøkkel for å innstalere OS'et. Nøkkelen brukes bare for aktivering av OS'et og da får man beskjed hvis det er feil nøkkel til det OS'et og eventuelt hardware hvis nøkkelen har blitt brukt før...

 

Så ut ifra det som jeg leser her, er det lite sansynlig at Acer sin key på baksiden vil fungere dersom jeg velger å installere Vista Home Premium fra dvd og ikke bruke recovery dvd'ene til Acer.

Lenke til kommentar
Så ut ifra det som jeg leser her, er det lite sansynlig at Acer sin key på baksiden vil fungere dersom jeg velger å installere Vista Home Premium fra dvd og ikke bruke recovery dvd'ene til Acer.

 

hvis Acer sin key er for en Vista Home Premium er det klart at du kan bruke den cd'en

( for å installere på den bærbare ).

 

( i din 1e post skrev du at du ville bruke en ultimate cd )

 

lykke til

Lenke til kommentar
Så ut ifra det som jeg leser her, er det lite sansynlig at Acer sin key på baksiden vil fungere dersom jeg velger å installere Vista Home Premium fra dvd og ikke bruke recovery dvd'ene til Acer.

 

hvis Acer sin key er for en Vista Home Premium er det klart at du kan bruke den cd'en

( for å installere på den bærbare ).

 

( i din 1e post skrev du at du ville bruke en ultimate cd )

 

lykke til

 

Ja jeg har ultimate dvd'en (brukes til min stasjonære pc), og den inneholder "alle" versjoner av Vista etter hva jeg mener å ha lest en plass. Det som avgjør hvilken versjon av vista du får er nøkkelen. Så det er derfor jeg spør om Acer sin key vil funke, da den sikkert er oem nøkkel.

Endret av ICS-FD
Lenke til kommentar
Ja jeg har ultimate dvd'en (brukes til min stasjonære pc), og den inneholder "alle" versjoner av Vista etter hva jeg mener å ha lest en plass.

 

dette er etter min viten feil, den inneholder bare vista ultimate x32 og x64 bits.

 

Acer sin key vil virke, bare du bruker vista home premium.

Men du kan prøve å kontakte forhandlere/importør til Acer og spør om de vil selge en cd til deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...