Gå til innhold

Kritikk og tips til min side


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

første jeg reagerte på var at linkene ikke ser ut som linker, det er et typisk feilsteg. jeg klarte i tillegg å klikke på teksten akkurat der det var en link midt i (den videregående linken) og kom plutselig et sted jeg ikke ville. gjør så linkene ser ut som linker, så har du en nice side, resten syns jeg var fint.

 

EDIT: og jeg ser hva star mener tror jeg. du burde flytte de linkene (neste prosjekt) høyere opp på siden så det blir tydeligere at man kan bla i prosjektene så fort som mulig. linker helt nederst på siden er det man legger merke til tilslutt.

Endret av jagarock
Lenke til kommentar

Fin side. Jeg har en svakhet for enkle websider, så blir et pluss i boka der. Liker valget og bruken av farger. Har samme problemet med linkene som jagarock. Stussa litt over hvorfor du ikke nevnte mailadressa di på portfolio sida før jeg fant ut at det var en link der. Syns copyrighen er litt for stor og feilplassert i forholdt til designet og bruken av tekst innenfor rammen. Hva med å gjøre den litt mindre og flytte den 10px (hvis da dette er bunnpadding innenfor rammen) opp? For min del ville det vært mer respekt om du laga ditt eget script for å vise bilder, men dette er slettes ingen dum side :)

Lenke til kommentar
...

Kom gjerne med kritikk på siden før jeg leverer den inn.

...

 

Du har vel levert denne inn nå?

 

Med mindre du lever i en boble, så er det vel ikke særlig lurt å skrive at du er en 17år gammel finsk student, for så å ha en rød blodklatt som "logo" for siden din? Du burde ha en heidundrende god grunn for det valget der, for de av oss som ikke bor i bobler vil fort finne slike valg totalt upassende for en seriøs nettside.

 

Du sliter også med navigering. Det har andre også nevnt. Siden din er ikke i nærheten av å ha intuitiv navigering. Å bla gjennom prosjekter er ett mareritt, da navigeringen for dette er kamuflert.

 

Jeg merker meg at flere høyskoler mener at javascript er det naturlige for å vise bilder, noe som viser at de ikke behersker html og css. Du er jo ikke den eneste som benytter lightbox, men designmessig så bryter dette med resten av designet ditt, da du ikke har klart å integrere lightbox inn i ditt design. Det hjelper heller lite at lightbox ikke har noen elegant navigeringsløsning heller, noe som blir ekstra tydelig på din side, da den er svak på det alerede.

 

Frode

Lenke til kommentar
Med mindre du lever i en boble, så er det vel ikke særlig lurt å skrive at du er en 17år gammel finsk student, for så å ha en rød blodklatt som "logo" for siden din? Du burde ha en heidundrende god grunn for det valget der, for de av oss som ikke bor i bobler vil fort finne slike valg totalt upassende for en seriøs nettside.

 

Det står da ikke at jeg er en finsk student, å blodspletten er den samme som er på siden.

 

Fin side. Jeg har en svakhet for enkle websider, så blir et pluss i boka der. Liker valget og bruken av farger. Har samme problemet med linkene som jagarock. Stussa litt over hvorfor du ikke nevnte mailadressa di på portfolio sida før jeg fant ut at det var en link der. Syns copyrighen er litt for stor og feilplassert i forholdt til designet og bruken av tekst innenfor rammen. Hva med å gjøre den litt mindre og flytte den 10px (hvis da dette er bunnpadding innenfor rammen) opp? For min del ville det vært mer respekt om du laga ditt eget script for å vise bilder, men dette er slettes ingen dum side :)

 

Som elev ved første året på vgs kan jeg ikke si jeg har nok kunnskap til og lage egne scrips enda^^

 

 

Takk for alle innspill! Siden er som dere kanskje forstår innlevert for lenge siden, men skal se om jeg ikke for gjort noe med ting dere påpeker en gang:)

Endret av Leifhelge123
Lenke til kommentar

Innhold, innhold og innhold. Måten du presenterer innholdet ditt på, er ved å forklare hva leseren skal gjør. Det er å undervurdere leseren. Innholdet må presenteres på en selvforklarende måte. Har du søkt om kopibeskyttelse av bildene dine i utlandet siden du har "copyright"? I Norge er bildene dine beskyttet av Åndsverksloven.

Lenke til kommentar
...

Det står da ikke at jeg er en finsk student, å blodspletten er den samme som er på siden.

...

 

Nei men står at du har finsk etternavn, og når jeg tolket det dithen, så vil andre også gjøre det. Jeg står ved at dette vekker tvilsomme assosiasjoner.

 

Hva i all verden mener du med at "å blodspletten er den samme som er på siden"?

 

Hvorfor i all verden vil du assosieres med en blod flekk? En designer som ikke forstår at man må være ekstremt forsiktig med omgang av slike virkemidler mangler sosial forståelse. Hva i all verden har den splætten med selve innholdet på siden og gjøre?

 

Frode

Lenke til kommentar

Joda ok, jeg kan forstå den.

 

Blodspletten er ikke der av noen spesiell grunn, satt bare å bladde igjennom brushes fordi jeg ville ha noe i hjørnet, så ble det så jeg endte opp med de to "blodsplettene"

 

Og hva jeg i all verden mener med at "blodspletten er den samme som den som er på siden" er at det er den samme som den røde på siden.

Lenke til kommentar
Innhold, innhold og innhold. Måten du presenterer innholdet ditt på, er ved å forklare hva leseren skal gjør. Det er å undervurdere leseren. Innholdet må presenteres på en selvforklarende måte. Har du søkt om kopibeskyttelse av bildene dine i utlandet siden du har "copyright"? I Norge er bildene dine beskyttet av Åndsverksloven.

 

Nei, men står det ingenting kan jo folk fra utlandet tro at bildene kan bli brukt av alle..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...