Gå til innhold

50" Panasonic til pc-skjerm


Hackerboy

Anbefalte innlegg

Hey!

 

 

Kjøpte meg en 50" Panasonic TH-50PX8EA som jeg vil bruke som pc-skjerm, eller jeg skal koble til en pc som et media center da.

 

Men lurer på hva jeg trenger til dette siden jeg ikke kan bruke den kabelen jeg har fra pc til pc-skjerm fra før på denne tv'n etter som jeg har forstått.

 

På skjermkortet på pc'n har jeg den vanlige til pc-skjerm og en rund utgang noe jeg tror er S-video eller noe i den dur.

 

Så tenkte jeg kunne kjøpe denne:

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=330896

 

Så kobler jeg S-video'n inn i pc'n og Scart'n inn i tv'n. Vil dette fungere, eller bedre løsninger?

 

Admin: Flytt tråden om den er feil postet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja jeg har denne utgangen på skjermkortet DVI eller hva det het. Og tv'n er jo HD. Så det jeg trenger er en DVI til HD kabel, kan noen sende en link til en jeg kan bruke?

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=301359

 

Denne f.eks?

 

Får jeg med bare den dingsen jeg setter inn i pc'n her så må jeg kjøpe kabel i tilleg?

Endret av Hackerboy
Lenke til kommentar

For guds skuld ikkje kjøp Monster! Det er overprisa til tusen.

 

Du får utstyr til dette på Biltema og Clas Ohlson som fungerer akkurat like bra.

 

Om du brukar DVI -> HDMI-kabel eller DVI -> DVI med DVI -> HDMI-overgang betyr ikkje stort, det er avhengig av kva som er mest praktisk for din del.

 

Lyden må du som Jarlsberg påpeikte sende i ein eigen kabel, med mindre du har eit skjermkort som kan sende lyd gjennom DVI (det finnes, men er ikkje så vanleg trur eg). Det er uansett ikkje noko problem. Eg kikka litt i manualen til apparatet og om du koplar PC-en til HDMI1-inngangen kan du kople lyden frå PC-en på Component Audio In-inngangen bakpå skjermen.

 

Eg antar du har 3,5mm jackutgang på PC-en, i så fall treng du ein sånn kabel frå PC til TV:

 

108381.jpg

 

Den skal altså frå den grønne lydutgangen på PC-en (hugs å deaktivere eventuell surroundinnstilling) og inn på Component Audio Inn på TV-en. Hugs å bruke HDMI1 til bilete, ellers er det ikkje sikkert du får lyd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...